اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: با توجه به اهمیت و ارزش زیست محیطی منابع طبیعی، برون سپاری حفاظت از منابع طبیعی بسیار مهم و مورد تاکید است.
کد خبر: ۹۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 20 January 2021
اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: با توجه به اهمیت و ارزش زیست محیطی منابع طبیعی، برون سپاری حفاظت از منابع طبیعی بسیار مهم و مورد تاکید است.

به گزارش تابناک همدان؛ خزائی در جریان انعقاد تفاهم نامه همکاری بین منابع طبیعی و بسیج سازندگی استان همدان در راستای حفظ و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی افزود: به طور حتم بسیج سازندگی نقش تاثیرگذاری در ارتقای فرهنگ حفظ منابع طبیعی دارد و می‌توان بخشی از طرح هائی که تخصصی نیست را به این سازمان واگذار کرد.

وی بسیج سازندگی را بازوی کمکی دستگاه‌های دولتی دانست و عنوان کرد: بسیج با بهره گیری از ظرفیت و توانایی خود می‌تواند باری از مشکلات دستگاه‌های دولتی بردارد.

خزائی افزود: بسیج تا به امروز توانسته علاوه بر حضور پررنگ و نقش آفرین در عرصه دفاع مقدس، در دیگر عرصه‌ها و حوزه‌های خدمت رسانی و سازندگی نیز خوش بدرخشد بنابراین تعامل هرچه بیشتر بسیج سازندگی با منابع طبیعی به منظور حفظ مراتع و اراضی ملی و مشارکت در طرح‌های محرومیت زدایی و عام المنفعه مورد تاکید است.

معاون بسیج سازندگی استان همدان نیز از آمادگی کامل این نهاد برای همکاری مشترک با منابع طبیعی خبر داد و گفت: استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های بسیج در تمامی عرصه‌ها به ویژه حفاظت و اطفای حریق از عرصه‌های منابع طبیعی انکار ناپذیر است.

سرهنگ پاسدارسیدمجید موسوی اضافه کرد: اقدام بسیج غیر انتفاعی است همچنین علاوه بر مشارکت دادن جوانان و گروه‌های جهادی در حوزه منابع طبیعی قادر است بخش قابل توجهی از تجهیزات و امکانات خود را برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابل آتش سوزی‌های احتمالی و شکوفایی منابع طبیعی به کار گیرد.

وی تعامل با بسیج سازندگی را سبب حفظ مراتع و اراضی ملی استان دانست و گفت: بسیج به عنوان یک بازوی امن، ظرفیت و توانایی جلوگیری از سوء استفاده‌های افراد در تعرض به اراضی منابع طبیعی را دارد. 

معاون بسیج سازندگی استان همدان اضافه کرد: حفظ طبیعت در بسیج به یک فرهنگ تبدیل شده است و همواره حفظ این منابع ارزشمند حیاتی در کنار سایر وظایف یک مسئولیت اجتماعی برای بسیج تلقی می‌شود.

موسوی بیان کرد: بسیج سازندگی استان با ۶۰۰ صندوق قرض الحسنه و ۲۵ تسهیلگر در حوزه منابع طبیعی آمادگی دارد تا در اجرای طرح‌های منابع طبیعی مشارکت فعال داشته باشد.

همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است که ۸۲۲ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد همچنین این استان ۶۵ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که ۲۶ هزار هکتار از آن در اراضی ملی واقع شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار