فعالیت رسمی سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، روز سه شنبه با رونمایی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از این سامانه آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، در این مراسم که در شرکت نرم افزاری آفاق پارک علم و فناوری قم برگزار شد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اشاره به برنامه های این سازمان در راستای گسترش و توسعه خدمات الکترونیک، اظهار داشت: یکی از علل طولانی شدن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی، طولانی شدن طراحی نقشه‌ها در بخش‌های مختلف سازه، معماری، مکانیک و برق است.

امین مقومی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی و کنترل دقیق زمان‌بندی طراحی، همچنین کنترل فنی دقیق‌تر نقشه‌های طراحی شده، برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه مهندسان با سازمان و همچنین جلوگیری از خدشه‌دار شدن نقشه‌های طراحی شده و صرفه جویی در کاغذ و زمان و به منظور جلوگیری از تردد مراجعین به سازمان، سامانه کنترل الکترونیکی نقشه‌های ساختمانی را طراحی و اجرایی کرده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم ادامه داد: در این سامانه، کلیه الزامات مربوط به تهیه و کنترل نقشه در رشته‌های مختلف، برق، مکانیک، سازه و معماری دیده شده که پس از طراحی نقشه‌ها توسط طراحان، در مرحله بعدی بررسی نقشه‌ها توسط کنترل کننده در سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و همچنین بررسی نقشه‌های سازه و معماری توسط کنترل کننده شهرداری به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

مقومی گفت: هم اکنون امکان تهیه و کنترل نقشه های ساختمانی در شهرهای استان و همچنین در شهرک های صنعتی نیز به صورت الکترونیک فراهم شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز از تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و همچنین شرکت دانش بنیان آفاق در راستای راه اندازی سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: به طور حتم این اقدام برای متقاضیان بهره مندی از خدمات مهندسی در این شرایط مفید خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار