اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب ۱۸ نام گذاری و تغییر نام، خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران را به نام بزرگان ادب فارسی و سه خیابان منطقه ۲۲ را به نام سه شهر کشور تغییر نام دادند .
کد خبر: ۹۳۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 19 January 2021

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پنجاه و هفتمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

محمد جواد حق‌شناس رئیس این کمیسیون، گفت: پنجاه و هفتمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری شامل ۱۸ نامگذاری و تغییر نام است.

وی گفت: بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون، خیابان ناهید در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به نام شهید هسته ای «داریوش رضایی نژاد» و خیابان ایثار در منطقه ۲ شهرداری تهران به نام سردار شهید «پورجعفری» همرزم شهید قاسم سلیمانی تغییر نام یافته است.

حق شناس با بیان اینکه ۹ تغییر نام نیز مربوط به بزرگان ادب و فرهنگ و هنر ایران زمین است و در اطراف دانشگاه تهران در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد، افزود : خیابان فردانش به نام «محمد ابراهیم باستانی پاریزی»، خیابان آذین به نام دکتر «زرین کوب»، خیابان رهنما به نام «بدیع الزمان فروزانفر»، خیابان پارسی مهر به نام «عباس زریاب خویی» و کوچه شمشاد به نام دکتر «علی شریعتمداری» تغییر نام یافت.
وی گفت: همچنین معابری در اطراف دانشگاه تهران به نام استاد احمد احمدی، مهدی ماحوزی، ابوالقاسم گرجی و حمیدسمندریان تغییر نام یافته است.
حق شناس اظهار داشت: تلاش شده است معابر اطراف دانشگاه تهران و روبروی دانشکده ادبیات و حقوق به نام بزرگان ادب و هنر فارسی نامگذاری شود تا دانشجویان و اساتید بتوانند نام آنان را زنده نگه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تاکنون مجسمه استاد ندوشن در این محدوده نصب شده است و تلاش داریم سردیس سایر اساتید نیز در محور دانشگاه تهران نصب شود.

حق‌شناس در ادامه اظهار داشت: همچنین کوچه جعفری شاد نیز به نام شهید حسن ابراهیمی مقدم، نامگذاری شد .

به گفته وی، سه نامگذاری دیگر نیز در منطقه ۱۵ تهران شامل کوچه دلشادی به نام شهید« علی فصیحی»، کوچه محبت به نام شهید «مسعود کنگرانی» و کوچه عبداللهی به نام شهید «مهدی بابایی» تغییر نام یافت.

وی همچنین ادامه داد : بر اساس پیشنهاد انجام شده خیابان ۳۵ متری گلها به نام «یزد» ،خیابان گلفام به نام «ندوشن» خیابان ۱۸ متری گلها به نام «اردکان» نامگذاری شد.

وی تاکید کرد: اسامی تغییر نام یافته جزو اسامی است که در شهر تهران دارای تکرار در نامگذاری بوده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار