مدیرکل محیط زیست؛
 مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: منشاء ۹۵ درصد توده‌های گرد و غبار و ریزگردهای این استان خارج از مرزهای کشور است.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 19 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛غلامرضا ابدالی از کاهش تعداد روزهای با توده گرد و غبار در این استان خبر داد و افزود: سال گذشته در مجموع ۴۷ روز توده گرد و غبار در این استان وجود داشت اما این میزان از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تنها ۹ روز بوده است.

وی یادآور شد: مهم‌ترین دلیل کاهش تعداد روزهای آلوده در این استان، افزایش میزان بارش‌ها و نزولات جوی سال گذشته در کانون‌های ریزگردی کشورهای عراق و عربستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اضافه کرد: امسال شهر مهران از نظر وجود توده گرد و غبار با ۶ روز آلوده‌ترین شهر استان و ایلام نیز با ۲ روز پاک‌ترین شهر محسوب می‌شود. 

ابدالی گفت: همه ما باید قدردان هوای پاک باشیم و مردم و مسوولان استان نیز با همکاری یکدیگر در راستای این مهم اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان برای حفاطت از محیط زیست سالم و هوای پاک این است که قوانین و ضوابط مقرر شده را بصورت دقیق و کامل اجرا کنند. 

ابدالی با اشاره به اینکه خیلی از دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت قوانین و دستورالعملی‌های زیست محیطی هستند، گفت: وظیفه بخش دولتی در این راستا اقدام مسوولانه و وظیفه مردم نیز مشارکت دلسوزانه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام میزان مشارکت و مطالبه‌گری مردم استان را در بحث حفاظت از محیط زیست بسیار مثبت و رضایت‌بخش ذکر کرد و افزود: مطالبه‌گری بالای مردم در راستای حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک وظیفه مسوولان را سنگین‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عمده منابع و مولدهای برق استان نیروگاه‌های گازی هستند، افزود: مردم استان به هر اندازه برق و انرژی بیشتری مصرف کنند، نیروگاه‌ها اوج مصرف بیشتری دارند و به طور قطع آلودگی هوا نیز بیشتر خواهد بود.

ابدالی از مردم استان خواست: برای حفاظت از محیط زیست، حفظ سلامت خود و شهروندان در سفرهای درون شهری از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 

وی حفاظت از محیط زیست و داشتن هوای پاک و سالم را موضوعی چند وجهی عنوان کرد و افزود: تحقق شعار هوای پاک و داشتن محیط زیست سالم در سایه اهتمام و تلاش همه دستگاه‌ها و مشارکت همه‌جانبه مردم فراهم می‌شود./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار