معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: جمع‌آوری و انعکاس اسناد و آثار این استان می‌تواند به احیای کانونی کرمانشاه در غرب کشور کمک کند.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 19 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حسین خوش اقبال عصر دوشنبه در دیدار با میثاق گودرزی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به تاریخ درخشان کرمانشاه افزود: این استان در گذشته با وسعت و دربرگیری وسیعی که داشته در تحولات تاریخی منطقه و ایران پیشگام بوده و نقش برجسته‌ای داشته است.
وی اظهار داشت: وجود اقوام، آیین ها، ایلات و جغرافیای سوق الجیشی، استان کرمانشاه را دارای ظرفیت‌های برجسته تاریخی کرده که توجه هر پژوهشگر و محقق علاقه مندی را به خود جلب می‌کند.
مدیر ثبت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از روند جمع آوری اسناد تاریخی در استان بر آمادگی این نهاد برای برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی کرمانشاه تاکید کرد.

هم اکنون بیش از ۲.۵ میلیون برگ سند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نگهداری می‌شود که از این تعداد تاکنون بیش از یک میلیون برگ سند در سیستم رسا وارد شده است.
مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور سال ۱۳۷۱ با مرکزیت همدان تاسیس شد و پنج استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و همدان زیرپوشش این مرکز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار