ظرف همین مدت تعداد ۳۲۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 18 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، حدود یکسال از ورود کرونا به کشور می گذرد اما مازندران همچنان در تندباد کووید ۱۹ گرفتار شده است و شهرهای آن یکی پس از دیگری به رنگ قرمز درمی آید، در این میان شاید سهم ترددها و مسافرت های بی مورد و دورهمی ها بیش از دیگر عوامل باشد،در حال حاضر ۱۳۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه، اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۳۲۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۰۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۲۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲بیمار جدید بستری و ۳۸ بیمار هم ترخیص شدند و ۳۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند

در حال حاضر۱۳۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

این روزها محدودیت های سفت و سخت کرونایی مازندران در حالی جای خود را به عادی انگاری یا همان ساده انگاری کرونایی داده است که با وجود دستگاههای عریض و تحویل نظارتی هنوز دلیل آن برای کسی مشخص نیست.

حال آنکه براساس ارزیابی وزارت بهداشت و درمان شهرهای آمل، رامسر، تنکابن، جویبار، ساری، نکاء، بابل، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر، تنها شهرستانهای قرمز کرونایی کشور هستند و ۱۲ شهرستان دیگر این استان نیز شامل گلوگاه، بهشهر، چالوس، نوشهر، بابلسر، نور، کلاردشت، سیمرغ، سوادکوه شمالی، محمود آباد، میاندرود و عباس آباد در وضعیت نارنجی قرار دارند که بیش از نیمی از شهرستان های با وضعیت نارنجی ایران به این استان اختصاص دارد.

علاوه بر آن در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سطح بیمارستان های استان مازندران بستری شدند که بیش از ۵۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان های سطح کشور نیز مربوط به این استان است و در همین مدت نیز ۱۵ بیماران نیز جان خود را از دست دادند که ۱۶ درصد کل فوتی های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشور را شامل می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار