مدیرکل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد که فرآیند نسخه نویسی ، تحویل دارو و خدمات پاراکینیکی شامل آزمایشگاه و تصویر برداری به بیماران در کشور و استان تا پایان سال جاری از روش متداول به الکترونیکی تغییر می کند.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 18 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» موضوع نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشکان از ماه ها قبل توسط مسوولان کشوری و استانی بارها رسانه ای شد که تاکنون این موضوع به طور کامل عینیت پیدا نکرده اما آنطورکه مدیرکل بیمه سلامت استان البرز می گوید ، این طرح تاپایان امسال رویه اجتناب ناپذیر به خود می گیرد و افزون بر اجرای آن توسط پزشکان ، نیازمند اطلاع رسانی گسترده بوده تا مردم بتوانند با شیوه جدید آشنا شوند.

دکتر سعید جوانشیر گفت: با پیشرفت فرآینده های الکترونیک خدمات پزشکی به بیماران در این بستر امکانپذیر خواهد بود و بر همین اساس تا پایان سال جاری تمام پزشکان باید از روش جدید برای نسخه نویسی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، آن را طرحی در راستای سیاست های کلان کشور در امر بهداشت ودرمان دانست و گفت با پیشرفت فرایند های الکترونیک ، این امر فارغ از موارد قانونی ، اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: این طرح شامل نسخه نویسی و تجویز الکترونیکی و از سوی دیگر شامل نسخه پیچی الکترونیکی است که پس از تشخیص پزشک امکان ثبت دارو و اقدامات پاراکلینیکی فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرزگفت: پس از ثبت نسخه بیمار توسط پزشک، اطلاعات مربوط به دارو، آزمایشات و تصویربرداری طبق سند ابلاغی وزارت بهداشت بعد از دریافت شناسه یکتا از بیمه سلامت ( HID) برای سرویس مربوطه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: با ارسال اطلاعات مربوط به دارو و دریافت شناسه دارو، بیمار می‌تواند با مراجعه به داروخانه با استفاده از کد ملی و یا اعلام شناسه دریافتی داروهای ثبت شده توسط پزشک مربوطه را از داروخانه دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز اظهار داشت: در بخش درخواست‌های پاراکلینیکی بیمار نیز می‌تواند با مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمات شاملآزمایشگاه و تصویر برداری و ارائه کد ملی و یا شناسه دریافتی از سیستم، خدمات مورد نظر را دریافت نماید.

وی با تاکید بر اینکه بحث نسخه الکترونیک یکی از الزامات امروزه حوزه درمان است، تصریح کرد: موضوع درمان در عصر امروز باید بتواند از فناوری روز مانند فناوری اطلاعات استفاده کند و برای اینکه بتوانیم در حوزه فناوری اطلاعات، اطلاعات بیماران را به صورت یکنواخت در اختیار داشته و از آن به صورت هوشمند استفاده کنیم، نیاز است که اطلاعات بیمار را در تمام مراجعاتش ثبت و ضبط کنیم.

جوانشیر گفت : این اطلاعات بر اساس کدهایی که به آن تعلق می گیرد با زبان بین‌المللی کُدینگ جمع‌بندی کنیم تا پزشکان و سایر کارکنان حوزه بهداشت و درمان و سیاستگذاران بتوانند برای اقدامات درمانی، سیاستگذاری و امثال آن استفاده کنند.

وی در خصوص توسعه دولت الکترونیک گفت: این فرایند بر اساس برنامه های توسعه پنجم و ششم بوده و سازمان های بیمه گر در راستایبرنامه های توسعه کشور به سمت الکترونیکی کردن خدمات درمانی و نسخه الکترونیک حرکت می کنند.
بیمه سلامت استان البرز حدود ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش دارد.

همچنین از جمعیت سه میلیون نفری استان البرز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار