فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله ۱۰ میلیارد ریالی قاچاق در پی توقیف هفت‌دستگاه خودرو قاچاق بر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 18 January 2021

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با خودروهای حامل قاچاق، مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم، هفت‌دستگاه خودرو قاچاق بر را که از مبدأ یکی از استان‌های جنوبی کشور به مقصد تهران درحرکت بودند، در محور مواصلاتی استان قم توقیف کردند.

وی گفت: در این رابطه ۳ دستگاه پژو۴۰۵، ۲ دستگاه پژو پارس، یک دستگاه تیبا و همچنین یک دستگاه خودرو زانتیا توقیف و در بازرسی از خودروها ۷۲ عدد زودپز، ۱۵۰ دستگاه همزن، ۲۴ دستگاه چرخ‌گوشت، ۳۰ دستگاه ترازوی آشپزخانه، ۲۵ دستگاه مادربورد، ۷ دستگاه مانیتور، ۱۷ دستگاه لب تاپ و ۶۰ دستگاه لوازم جانبی فاقد مجوز و قاچاق کشف و راننده خودروها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف‌شده قاچاق را درمجموع بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

میرفیضی گفت: درنهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

کشف ۳۳ هزار عدد ماسک قاچاق در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم نیز گفت:با تلاش مأموران یگان تکاوری استان، ۳۳ هزار عدد ماسک قاچاق کشف شد.

 سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت : مأموران یگان تکاوری استان در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق در محور قم-تهران، یک دستگاه پژو ۴۰۵ را توقیف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل ۳۳هزار عدد ماسک فاقد مجوز قانونی و قاچاق است که کارشناسان ارزش ریالی محموله را بیش از ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: درنهایت یک نفر در این رابطه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

اسماعیلی بابیان اینکه مقابله با کسانی که در بحث سلامت مردم قصد سودجویی دارند در دستور کار پلیس استان بوده و با متخلفان و سودجویان به‌شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه در این خصوص، موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۹ کیلوگرم تریاک در قم

وی همچنین از کشف ۲۹ کیلوگرم تریاک در قم خبر داد و گفت: در این عملیات یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

اسماعیلی گفت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با یک دستگاه پژو، مواد افیونی را از یک استان جنوبی به قم منتقل کند که در ادامه بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: سپس طی هماهنگی‌های قضایی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم منزل متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام طی بازرسی صورت گرفته از منزل وی، ۲۹ کیلو و ۴۵۰ گرم مواد مخدر در قالب ۳۸ بسته از نوع تریاک کشف شد.

کلاه‌برداری از شهروندان با تماس واتس آپی

رئیس پلیس فتا استان قم نیز گفت: متاسفانه با توجه به هشدارهای فراوان در خصوص کلاهبرداری‌های تلفنی هنوز شاهد هستیم که برخی شهروندان به راحتی فریب تماس‌های تلفنی مجرمان سایبری را خورده و برای دریافت جایزه پای عابر بانک‌ها رفته و به جای دریافت جایزه به حساب مجرمان سایبری پول واریز می‌کنند.

 سرهنگ علی موالی با بیان اینکه تماس تلفنی با watsapp شگرد دیگر مجرمان سایبری برای کشاندن شهروند به پای عابر بانک‌هاست، گفت: مجرمان سایبری در پی تماس از طریق whatsapp با شهروندان و اعلام اینکه شما در مسابقه رادیویی برنده فلان مبلغ شده‌اید برای دریافت جایزه خود راهنمایی‌های کارشناس ما را انجام دهید، شهروندان را فریب می‌دهند.

وی افزود: کلاهبرداران با اعلام اینکه وزیر ارتباطات و یا افراد سرشناس در استودیو حضور دارد و با تقلید صدا و اعلام برنده شدن مخاطب، با ترفندهای ماهرانه افراد را به پای عابربانک کشانده و اطلاعات همراه بانک را دریافت کرده و به بهانه اینکه پیامی حاوی کد ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد، از شهروندان می‌خواهند کد ارسالی را به آنها اعلام کنند غافل از اینکه کد ارسالی رمز پویا بانکی شهروندان است و با داشتن این کد به راحتی حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

موالی تأکید کرد: در اجرای مسابقات زنده رادیویی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام کرده اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان قم عنوان کرد: در صورت تماس‌های مشکوک در watsapp از جواب دادن به آنها خودداری کنید زیرا این افراد به قدری زیرک هستند که با ترفندهای ماهرانه شما را در دام می‌اندازند.

موالی یادآور شد: این مجرمان معمولا اطلاعات شخصی و هویتی و اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت‌های شما را از قبل جمع‌آوری کرده و ادعا دارند سامانه‌ای در اختیار دارند که تمامی اطلاعت شما را می‌توانند ببینند و از این روش اعتماد افراد را جلب می‌کنند.

وی گفت: مجرمان سایبری ابتدا اطلاعات همراه بانک را از شما گرفته و با روش اینکه تماس watsapp را قطع نکنید و پای عابر بانک بروید، شما را ترغیب می‌کند تا مبالغی که در کارت‌های دیگرتان موجود است، آنها را در یک کارت تجمیع کرده و حتی مبالغی را برای جلب اعتماد، به آن حساب واریز می‌کنند.

موالی تصریح کرد: کلاهبرداران پس از وارد شدن به همراه بانک ابتدا رمز عبور را تغییر می‌دهند که نتوانید به حساب کاربری دسترسی داشته باشید، به این ترتیب به راحتی حساب را تخلیه می‌کنند. این افراد ساعات پایان شب را برای کلاهبرداری انتخاب می‌کنند تا با خیال آسوده کار خود را انجام دهند.

وی افزود: مجرمان سایبری در این نوع کلاهبرداری‌ها فقط‌ و فقط با همکاری خود مالباخته موفق می‌شوند، کافی‌است این زنجیره را قطع کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار این افراد قرار ندهید، در این صورت کلاهبردار در انجام عمل مجرمانه خود ناکام خواهد ماند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار