مدیرکل پست قم با اشاره به تکمیل طرح ملی جی‌نف در شهر قم گفت: با اجرای این طرح، بیش از ۳۳۰ هزار مکان نقطه گذاری(پارسل بندی) شده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 18 January 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش افزود: در  ۱۳۹۴ ، قم به عنوان استان پایلوت اجرای طرح ملی «جی نف» برای استانداردسازی نشانی پستی انتخاب شد و به همین دلیل پیشرفت اجرای این طرح در این استان نسبت به استان‌های دیگر بسیار چشمگیرتر بوده‌است.

وی اظهار داشت: در طرح جی‌نف، مختصات دقیق طول و عرض جغرافیایی به طور دقیق بر روی نقشه نقطه‌گذاری می‌شود که بهره برداری از این طرح می‌تواند دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه تحقق دولت الکترونیکی رقم بزند.

وی با بیان اینکه جی‌نف جزو طرح‌های ملی اقتصاد مقاومتی و اولویت دار استان است، افزود: هم اکنون بانک اطلاعاتی کد پستی قم به طور کامل برروی نقشه  نقطه‌گذاری شده و برای شرکت ها و ادارات خدمات دهنده قابل بهره برداری است.

مدیرکل پست قم با اشاره به بروز رسانی بانک اطلاعاتی کد پستی ۱۰ رقمی استان اظهار داشت: بیش از ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ پارسل در استان وجود دارد که ۲۸۲ هزار و ۸۰۰ پارسل در شهر قم و بیش از ۴۵ هزار و ۷۰۰ پارسل در مناطق روستایی استان است که از اردیبهشت ۹۴ تا ابتدای آذرماه سال جاری، ۹۴ درصد پارسل های شهری قم اصلاح شده است.

وی ادامه داد: با اقدام های گسترده انجام شده تا کنون ۷۴۵ هزار کد پستی ۱۰ رقمی شهری و روستایی در این استان به هنگام سازی شده است که این میزان ۲۰ درصد بیش از جدول زمانی تعیین شده است.

باقری منش، همکاری هرچه بیشتر تمام دستگاه‌های استان به منظور ایجاد سامانه ها و سرویس‌های غیر حضوری را خواستار شد و گفت: انطباق کدهای نوسازی شهرداری و اشتراک‌های آب، برق، گاز با کد های پستی گام مهمی در راستای بهره برداری و ارائه سرویس‌های غیرحضوری  در راستای نیل به  اهداف دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: همچنین طرح پلاک کوبی کدپستی منازل و معابر شهری قم به عنوان یکی از زیرطرح های جی نف در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین کارکرد جی نف، استاندارد سازی نشانی ها، تعریف یک نشانی واحد و حذف نشانی های پراکنده‌است گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، درحوادث و مواقع اضطراری در حین تماس به مراکز امدادی مانند اورژانس و یا آتش نشانی، بدون نیاز به بیان نشانی حادثه، نشانی تماس گیرنده بر روی مانیتور مراکز فرماندهی این مراکز ثبت می‌شود و روند امدادرسانی تسریع می‌یابد.

باقری منش تاکید کرد: هم اکنون ادارات آب،‌ برق،‌ گاز، تلفن و همچنین شهرداری که بیشترین حجم مشترکان را دارند، هر کدام نشانی های مختلفی را از یک محل ثبت کرده و هیچ گونه وجه اشتراکی میان آنها نیست که با اجرای کامل جی نف، تمام این نشانی های متفرقه حذف و مختصات دقیق جغرافیایی هر مکان در تمام این سازمان ها یکسان می‌شود.

مدیرکل پست قم، ادامه داد: کاهش هزینه‌ها، ‌افزایش بهره وری، یک پارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، دسترسی و شناسایی دقیق واحدهای صنفی و همچنین تسریع در امدادرسانی و ارائه خدمات بخشی از ویژگی های ممتاز این طرح مهم است.

باقری منش، اظهار داشت: طرح جی‌نف یک طرح کلان است که چندین زیر طرح در قالب آن در حال اجراست که تمام این طرح های زیرمجموعه جی نف فعال بوده و تکمیل و به روز رسانی اطلاعات آن بدون توقف ادامه دارد.

بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی فناوری ارتباطات در اواخر سال ۹۳، شرکت ملی پست به عنوان متولی پایگاه نظام ملی نشانی گذاری مکان محور کشور (جی نف) معرفی و توسط ریاست جمهوری نیز ابلاغ شد.

پیش از اجرای طرح جی نف، تعیین کد پستی ۱۰ رقمی از سال ۱۳۷۴ در کشور آغاز شد و هم اکنون ۴۹ میلیون کد پستی درکشور وجود دارد که بانک اطلاعانی کدپستی ۱۰ رقمی قم جزو کامل ترین بانک‌های اطلاعاتی کشور به شمار می آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار