همزمان با روز هوای پاک ورودی دوم ایستگاه مترو کمیل در حاشیه بزرگراه شهید نواب صفوی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 18 January 2021

 

مدیرعامل شرکت مترو تهراه و حومه روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این ورودی به خبرنگار ایرنا گفت: ایستگاه کمیل در خط ٧مترو تهران قرار دارد که ورودی اول آن در سال ٩٧ به بهره برداری رسید و ورودی دوم آن نیز امروز افتتاح شد.

علی امام افزود: ورودی‌های دوم از جهت اینکه سهولت دسترسی مردم به ایستگاه‌ها را راحت‌تر می‌کنند، مهم است، این ورودی با همه تجهیزات مثل رمپ معلولان، آسانسور، پله برقی، خطوط برای عبور نابینایان و غیره... راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های مترو معمولا نسبت به موقعیتشان چند ورودی دارند که مردم بتوانند از نقاط مختلف وارد ایستگاه شوند، در چهار راه‌ها ممکن است ایستگاه‌ها حتی چهار ورودی داشته باشند تا مردم مجبور به عبور از خیابان نشوند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران اظهار داشت: در این ایستگاه نیز ورودی اول در جهت غرب و شمال به جنوب بزرگراه شهید نواب قرار دارد و ورودی دوم در شرق بزرگراه قرار دارد و دیگر نیازی نیست که مردم عرض بزرگراه را طی کنند تا به ایستگاه برسند.

به گفته وی، برای افتتاح هر ایستگاه مترو بین ٢۵٠ تا ٣٠٠میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما برای افتتاح این ورودی حدود ۵٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

افتتاح ورودی سوم ایستگاه مهدیه

همچنین امروز- دوشنبه همزمان با روز هوای پاک از ورودی سوم ایستگاه مترو مهدیه نیز بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ایستگاه مترو مهدیه در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) - مولوی واقع شده که ورودی اول این ایستگاه در سال ۹۷ و ورودی دوم آن نیز در مهرماه امسال در ضلع جنوب غربی این خیابان افتتاح شد.

وی ادامه داد: این افتخار را داشتیم که امروز ورودی سوم این ایستگاه با استفاده از دو دستگاه آسانسور ویژه افراد کم توان و معلول را افتتاح کنیم.

امام خاطرنشان کرد: این ورودی نیز تمام ضوابط مناسب سازی ویژه معلولان و افراد کم توان همچون رمپ معلولان رعایت شده و باعث افتخار بود که امسال دو ورودی این ایستگاه را افتتاح کنیم که البته ورودی چهارم نیز در ضلع شمال غربی تقاطع ولیعصر (عج) - مولوی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: با افتتاح ورودی دوم ایستگاه مولوی میزان تردد شهروندان در سطح خیابان کاهش محسوسی داشته و چون این منطقه یکی از مناطق پرتردد است افتتاح این ورودی ها به پارک ترافیکی کمک می کند.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار