مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به فعالیت کتابداران استان در دوران کرونا، گفت: این قشر زحمت کش و با انگیزه در شرایط دورکاری نیز بهترین نقش را در راستای ترویج کتابخوانی ایفا می کنند.
کد خبر: ۹۳۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 18 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری اظهار داشت: کتابداران ایلامی در شرایط کرونا نیز در بخش معرفی کتاب برای تکمیل اوقات فراغت اعضا و همچنین ترویج و توسعه کتابخوانی تمام تلاش خود را بکار گرفتند.

وی یادآور شد: کتابداران این استان از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون مسابقات و نشست های مختلف کتابخوانی را در فضای مجازی بصورت کاملا فعال برگزار کردند.

حیدری گفت: برای فعالیت بیشتر نهاد کتابخانه های عمومی استان در بستر فضای مجازی پس از شیوع کرونا، پلتفرم بومی اسکای روم خریداری شده و کلیه فعالیت های کتابخانه های شهرستان ها به ویژه دهلران و آبدانان در فضای مجازی بصورت آنلاین برای مشاهده و حضور اعضا مهیا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام افزود: محافل ادبی کتابخانه های مرکزی استان نیز در فضای مجازی بستر اسکای روم بصورت کاملا رایگان برای بهره مندی اعضا و عموم جامعه راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: محفل ادبی کتابخانه مرکزی ایلام که از ابتدا شیوع کرونا راه اندازی شده، تاکنون چندین برنامه را در فضای اسکای روم برگزار کرده که هر برنامه بیش از ۸۰ نفر مهمان در فضای مجازی داشته است.

حیدری در ادامه نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه موثر و تعیین کننده توصیف کرد و افزود: رسانه همچون گذشته موضوع کتاب و کتابخوانی و اهمیت مطالعه را در جامعه نشر دهند و فعالیت ها و برنامه های نهاد کتابخانه ها را در موقعیت های مختلف و ایام سال به اطلاع مردم برسانند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار