در مجموع این خاموشی‌ها هر دلیلی که دارد مهر تاییدی است بر بی‌توجهی مسوولان به حقوق مردم، مثل بی‌توجهی‌ها و یا برخورد‌های عامدانه در موضوع گرانی گوشت، مرغ، خودرو، ریزش بورس و صد‌ها اتفاق دیگر که تنها آسیبش به مردم بی‌پناه رسید.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹ 18 January 2021

به گزارش تابناک قم، اواخر دی ماه است و این روز‌ها و شب‌های قم، هوا سردتر و تاریک‌تر شده و پر از دلهره و مسبب تمام این‌ها قطعی برق است. چند روزی است، برق مناطق مختلف استان قم در طی شبانه روز یک یا دوبار برای چند ساعتی قطع میشود و فریاد نارضایتی مردم را بلند می‌کند. البته طبق اخبار گویا فقط قم دچار این مشکل نبوده و شهر‌هایی مثل تهران، اصفهان و... هم این مشکل را داشته‌اند.

در این اوضاع نامساعد اقتصادی، کرونا و مسائل دیگر، قطع شدن برق با دردسر‌هایی که برای مردم ایجاد کرد خسارت‌های و مشکل‌هایی بیشتری را به مشکلاتشان اضافه کرد. چه بسیار شیرینی فروشی‌ها، پرورش ماهی ها، مغازه داران، مردم‌های گیرافتاده در آسانسور و سرما و بی‌آبی آپارتمان‌ها و پارکینگ و دانشجویان و معلمان و دانش آموزان و کلاس‌ها و امتحانات آنلاینی و هزار مورد دیگر که بخاطر قطع شدن ناگهانی برق خسارات مالی، روحی و جانی فراوان تحمل کردند و مشخص نیست که تا کی باید تحمل کنند.

هرچند به گفته برخی مسئولین تا اطلاع ثانوی برنامه‌ای برای تکرار خاموشی‌ها در قم نیست و اگر احتیاج به قطع برق باشد از پیش اطلاع رسانی خواهد شد.

قطعی‌های مکرر استان قم، آن هم در این سرما و احتیاج شدید به برق مردم را گله‌مند کرد و تحریک برای اینکه بپرسند چرا؟ قطعی برق آن هم چندین مرتبه چرا؟ و باید گفت به گفته مدیر مرکز فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قم، استفاده زیاد از برق و گاز موجب این اتفاق است و این در حالی است که در تابستان امسال که پیک مصرف برق کشور بوده، کمترین میزان خاموشی‌ها اتفاق افتاده است.

مدیر مرکز فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قم در خصوص قطعی برق استان گفت: در صورت نیاز خاموشی از ساعت ۲۴ تا ۴ و نیم بامداد و در هر منطقه به مدت یک ساعت و نیم برق قطع خواهد شد.

عبدالصاحب ارجمند بیان کرد: اطلاع رسانی زمان خاموشی‌ها از طریق نرم افزار برق من انجام می‌شود و در صورت نیاز به خاموشی تا ۵۰ مگاوات احتمال خاموشی وجود دارد که ۴ تا ۵ منطقه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علت این خاموشی‌ها کاهش تولید نیروگاه‌های برق بوده، خاطرنشان کرد: تابستان را با صرفه جویی، بدون خاموشی برق گذراندیم و قطعا با ادامه صرفه جویی‌ها می‌توانیم ادامه زمستان را هم بدون خاموشی سپری کنیم.

در حالی که به گفته همین مسوول، تابستان بدون خاموشی سپری شده پس دلیل این خاموشی‌های بی‌برنامه آسیب‌رسان به مردم در زمستان سرد چیست و چرا سال‌های گذشته در زمستان چنین اتفاق‌هایی نیفتاد. در فضای مجازی زمزمه‌های زیادی در خصوص مزارع بیت‌کوین و یا حتی امضای معاهده پاریس به عنوان دلایل این خاموشی عنوان می‌شود که هرکدام باشد قطعا بی‌تدبیری‌ها و بی‌مبالاتی مسوولان را در مقابل مردم نشان می‌دهد.

در مجموع این خاموشی‌ها هر دلیلی که دارد مهر تاییدی است بر بی‌توجهی مسوولان به حقوق مردم، مثل بی‌توجهی‌ها و یا برخورد‌های عامدانه در موضوع گرانی گوشت، مرغ، خودرو، ریزش بورس و صد‌ها اتفاق دیگر که تنها آسیبش به مردم بی‌پناه رسید.

با این حال امیدواریم بتوانیم با مصرف بهتر و صحیح از برق و گاز، زمستانی گرم و بدون تاریکی و بدون مشکلات مختلف ناشی از قطعی برق سپری کنیم و با بهینه مصرف کردن، همیشه مصرف کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار