استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مصوبه ستاد ملی کرونا درخصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، هیچ اجبار و الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد .
کد خبر: ۹۳۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 16 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در سی‌ویکمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور و استان، اظهار داشت: کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، خوشحال‌کننده است و نشان می‌دهد که روند بیماری به سمت مدیریت و بهبود پیش می‌رود.

وی افزود: مطمئناً با ادامه این روند و با در نظر گرفتن نگرانی‌ها، می‌توانیم فضای بیماری را کنترل کنیم.

پورمحمدی با تأکید بر استمرار جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، گفت: در مقطع فعلی آن‌چه بیش از تشکیل اجتماعات موجب نگرانی است، عادی‌انگاری وضعیت است.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که مسأله کرونا هنوز حل نشده و در یک حالت شکننده قرار داریم که در صورت کمترین بی‌احتیاطی و عادی‌انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مصوبه ستاد ملی کرونا درخصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، هیچ اجبار و الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد و تنها در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، مدیران مدارس با هماهنگی اولیا، می‌توانند امکان حضور دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به آموزش حضوری در مدرسه هستند را فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص آئین‌های ایام فاطمیه و دهه فجر، گفت: هرگونه سخنرانی و مراسم در این ایام به شکل مجازی خواهد بود و در صورتی که برگزاری مراسم ضروری باشد باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها انجام شود.

پورمحمدی با اشاره به وضعیت قابل قبول رعایت شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم، اصناف و کسبه و نیز کارکنان ادارات، گفت: انتظار از کسانی که مراسم و آئین‌های مذهبی برگزار می‌کنند بیشتر است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مجریان و دست‌اندرکاران طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: در هفته‌های اخیر، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به صورت جدی پای کار آمده‌اند و نارسایی‌های احتمالی نیز با همکاری دستگاه‌های مسئول باید رفع شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار