معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲۰ بقعه متبرکه استان با حضور بسیار محدود جمعیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 16 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی با بیان اینکه این سوگواره از شب گذشته به مدت چهار شب آغاز شده، گفت: تمام این مراسم به صورت مجازی نیز پوشش داده شده و از کانال مجازی امامزادگان منتشر می شود.

وی به برنامه های سالروز شهادتحضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه اشاره کرد و اظهار داشت: در ساعت ۱۰ صبح روز شهادت در تمام این بقاع متبرکه خطبه فدکیه قرائت خواهد شد.

مسعودی گفت: همچنین در عصر روز شهادت ساعت ۱۵، در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج باهمکاری مجموعه فرهنگی حداث الحسین استان با سخنرانی مدیرکل اوقاف البرز مراسم عزاداری برگزار می شود.

وی برگزاری مراسم «رهروان یاس نبوی» ویژه خواهران را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: این مراسم در عصر روز شهادت در آستان مقدس امامزاده حسن (ع)‌کرج با حضور خادمین افتخاری خانم برگزار می شود که در این مراسم به صورت نمادین پیکر حضرت فاطمه زهرا (س)‌ تشییع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز اضافه کرد: همچنین اطعام عزاداران از دیگر برنامه های روز شهادت می باشد به طوریکه از محل موقوفات مرتبط پنج هزار پرس غذای گرم تهیه و در بین زائران و عزاداران توزیع خواهد شد.

مسعودی یکی دیگر از برنامه های ایام فاطمیه را برگزاری حسینیه سیار دانست و گفت: برای اجرای این برنامه یک دستگاه تریلی با همکاری شهرداری تهیه و به صورت فضای مدینه و منزل حضرت زهرا (س) دکورسازی شد.وی افزود: این حسینیه سیار که از چهارشنبه شب به مدت ۵ شب اجرای برنامه دارد، در محلات و مناطق مختلف کرج به اجرای نمایش مذهبی «بانوی زخمی مدینه» می پردازد و در طول مسیر نیز مداحی و روضه خوانی اجرا می شود.استان البرزدارای ۸۵ بقعه متبرکه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار