هم‌زمان با رشد اقتصاد جهانی و توسعه الکترونیکی، ارتباطات بین جوامع مختلف نیز افزایش‌یافته است. بسیاری از افراد برای رشد فردی و کاری خود در طول زندگی با افراد مختلفی از کشورهای متفاوت ارتباط برقرار کرده و گاهی هم به کشورهای مختلف سفر می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 18 January 2021

برای ارتباط با افراد در کشورهای دیگر به‌منظور یادگیری مهارت‌های جدید و همچنین افزایش شبکه ارتباطی، نیاز است که با افراد با زبان خودشان یا حداقل به زبانی مشترک صحبت شود. به همین منظور یادگیری زبان‌های خارجی در جامعه امروز بسیار اهمیت دارد. هر فردی در زندگی‌اش حداقل باید به ۲ زبان زنده دنیا تسلط داشته باشد.

یادگیری زبان‌های خارجی در جنبه‌های مختلفی از زندگی شما تأثیر می‌گذارد. در برخی از مواقع پیشرفت شغلی شما وابسته به میزان تسلطتان به زبان‌های خارجی است. در ادامه این مطلب به معرفی ۳ زبان زنده دنیا که ایرانیان باید با آن آشنا باشند، می‌پردازیم. سفارش ترجمه این زبان‌ها نیز در ایران، بسیار رونق دارد و در صورتی که به این زبان‌ها مسلط باشید، می‌توانید به عنوان یک مترجم، مدرس زبان، تور لیدر و...نیز فعالیت کنید.

 

تور لیدر

مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین زبان‌های خارجی دنیا

آشنایی و تسلط بر زبان‌های زنده دنیا می‌تواند بر روابط، وضعیت شغلی، توسعه فردی و سهولت سفرهای خارجی شما تأثیر بگذارد؛ بنابراین خیلی مهم است که شما بر حداقل یکی از زبان‌های زنده دنیا تسلط داشته باشید. در ادامه به معرفی ۳ زبان زنده دنیا که ایرانیان باید با آن آشنا باشند، پرداخته‌ایم:

۱- زبان انگلیسی

زبان انگلیسی در بسیاری از حوزه‌ها اهمیت دارد. از جمله:

سفر

زبان انگلیسی جزو زبان دوم مردم بسیاری از کشورها است و بسیاری از افراد برای کسب‌وکار و روابط خود با دیگران به زبان انگلیسی تسلط دارند. به هر کشور خارجی که سفر کنید چه برای تفریح و چه برای کار، برای ارتباط با مردم آن کشور، باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

 

زبان انگلیسی

 

روابط کاری

تاکنون حدود ۳۹۰ میلیون نفر زبان مادری‌شان انگلیسی است. درواقع می‌توان گفت زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان دنیا در حوزه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و علمی در روابط بین‌المللی شناخته می‌شود.

مهاجرت

برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان جهت تحصیل یا کار یا زندگی، باید مکالمه زبان انگلیسی را بلد باشید و در برخی مواقع نیاز است که در آزمون آیلتس شرکت کنید. علاوه بر این، برای دانشجویان در هر رشته‌ای دانستن زبان انگلیسی یک امر حیاتی به شمار می‌آید.

تحصیل

دانشجویان برای انجام بسیاری از پروژه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی نیاز است که از منابع معتبر استفاده کنند و بسیاری از این منابع به زبان انگلیسی هستند؛ بنابراین دانشجویان باید در سطح مطلوبی نسبت به زبان انگلیسی مهارت داشته باشند. بسیاری از دانشجویان برای انجام پروژه‌های خود به مراکز دیگر سفارش ترجمه انگلیسی می‌دهند.

کامپیوتر

یکی دیگر از دلایل اهمیت زبان انگلیسی، استفاده از کامپیوتر است. به طور تقریبی، ۸۰ درصد از اطلاعات نرم‌افزاری کامپیوترها به زبان انگلیسی تحلیل و ارائه می‌شوند. علاوه بر این، زبان انگلیسی‌زبان رسمی است که در پایگاه‌های جستجوی اینترنتی استفاده می‌شود.

۲- زبان عربی

عربی زبانی است که نژاد آن سامی جنوبی است. زبان عربی معمولاً در مناطقی مثل شبه‌جزیره عربستان، قسمت‌هایی از خاورمیانه و بخش‌هایی از شمال آفریقا استفاده می‌شود. زبان عربی جزو یکی از زبان‌های بزرگ زنده دنیا است که دارای ۳۰ نوع و گویش است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل اهمیت یادگیری زبان عربی می‌پردازیم:

کتاب قرآن

کتاب قرآن که کتاب آسمانی مسلمانان است، به زبان عربی نگاشته شده است؛ بنابراین برای مسلمانان نیاز است که به این زبان آشنایی داشته باشند تا بتوانند کلام قرآن را به‌خوبی متوجه شوند. همچنین نمازخواندن مسلمانان به زبان عربی است و چه‌بهتر اگر در هنگام تلاوت آیات در نماز، متوجه جملاتی که می‌گوییم باشیم.

 

زبان عربی

 

اقتصاد

همچنین کشورهای خاورمیانه، در مبادلات سیاسی و اقتصادی جهان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به همین منظور جهت برقراری ارتباط اقتصادی با این کشورها بهتر است که با زبان آنها آشنایی داشته باشیم.

زبان رسمی سازمان ملل

زبان عربی همچنین یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان امروزه لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی دارد که زبان عربی مدرن استاندارد به‌عنوان زبان رسمی نوشتار در اکثر کشورهای عرب شناخته می‌شود.

ادبیات ایران

زبان عربی دارای پیشینه‌ای کهن در ادبیات و زبان فارسی است. اهمیت این زبان در کشور ایران به حدی است که بسیاری از بخش‌های قانون اساسی به زبان عربی نگاشته شده است و در مدارس دوره ابتدایی به بعد یکی از دروسی که به دانش‌آموزان تدریس می‌شود، زبان عربی و ترجمه عربی است.

۳- زبان چینی

از مهم‌ترین دلایل آشنایی با زبان چینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روابط اقتصادی

یکی از بزرگ‌ترین منابع اقتصادی جهان، چین است. بسیاری از کشورها با چین روابط مهم اقتصادی دارند و درواقع می‌توان گفت چرخ اقتصاد دنیا در دست چین می‌چرخد. برای همین برای بسیاری از افراد به‌خصوص تاجران و کسانی که برای کار به چین سفر می‌کنند مهم است که با زبان چینی آشنایی داشته باشند.

 

چین

 

کالاهای چینی

زبان چینی ماندارین زبان اصلی تقریباً ۸۸۰ میلیون نفر از مردم دنیا به شمار می‌رود. همچنین زبان چینی جزو ۶ زبان رسمی سازمان ملل متحد است. یکی دیگر از دلایل آشنایی با زبان چینی این است که چین بزرگ‌ترین کشور صادرکننده کالا به جهان است و بسیاری از کالاهای صادر شده از کشور چین دستورالعمل و دفترچه راهنمایی به زبان چینی یا ترجمه چینی دارند و برای خواندن آن نیاز است که با زبان چینی آشنایی داشته باشید.

واردات و صادرات

یکی از کشورهایی که فرصت صادرات غیرنفتی و محصولات ایرانی را برای کشور ایران فراهم کرده است، کشور چین است. یادگیری زبان چینی برای برقراری ارتباط تجاری با این کشور و انجام مبادلات برای ایرانیان امری واجب و ضروری است.

نتیجه‌گیری

برای توسعه فردی و پیشرفت شغلی هر فردی باید در زندگی‌اش تلاش کند. یادگیری مهارت‌های جدید یکی از اقداماتی است که جوانان برای توسعه فردی خود آن را امری واجب می‌دانند. پس خیلی بهتر است که یادگیری یکی از زبان‌های زنده دنیا را جزو برنامه خود قرار دهید تا شاهد تأثیر شگرف آن در پیشرفت فردی و کاری خود شوید.

تهیه شده توسط تیم محتوای کارلنسر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار