استاندار اردبیل از احداث و راه اندازی اولین شهرک صنعتی غیردولتی گیاهان دارویی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 16 January 2021

بهنام جو در بازدید از مجموعه تولید گیاهان دارویی شرکت هلدینگ سرمایه گذاری امید فارمد پارسیان گفت: فاز اول این طرح به مساحت ۳۵ هزار متر مربع شامل چهار سوله بزرگ است که تا پایان سال جاری با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر اشتغال زایی به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در فاز اول طرح پالایشگاه گیاهان دارویی به عنوان مواد اولیه پایه تولید گیاهان دارویی، تولید مایعات دارویی به شکل شربت و قطره، قطعات بسته بندی دارویی از جنس پلاستیک راه اندازی و فاز دوم این طرح به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برای تولید انواع گیاهان دارویی و دمنوش است.
استاندار اردبیل گفت: پرونده صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی این مجموعه به مساحت ۲۲ هکتار در مرحله نهایی بوده و هم اکنون زیرساخت‌هایی همانند برق و گاز، جدول گذاری و روشنایی معابر به اتمام رسیده و تخصیص آب مورد نیاز و ایجاد شبکه تلفن و فیبر نوری نیز در دست اقدام می‌باشد.
بهنام جو اضافه کرد: در سال جهش تولید پروژه‌های در حال احداث متوقف نشده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند که فاز اول کارخانه داروسازی امید فارمد پارسیان که در شهرک خصوصی داروسلزی در حال احداث است تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ نفر در مراکز آموزشی برای راه اندازی فاز اول آموزش می‌بینند و بیش از ۱۰۰۰ نفر در فاز اول و دوم این مجموعه شاغل می‌شوند.
استاندار افزود: خوشبختانه کار فیزیکی سوله‌های اصلی تمام شده و عملیات اجرایی محوطه سازی نیز آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی خوبی که دارد و عملیات کلنگ زنی بهش‌های دیگر در زیربنای۸۰هزار متر زیربنا در سال اتی به زنین زده خواهد شد.
بهنام جو ادامه داد: اولین خط تولید این مجموعه امسال و ۳ خط تولید نیز در سال آینده راه اندازی می‌شود که ظرفیت بزرگی برای استان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در این شهرک از سوی دولت انجام می‌شود گفت: در شهرک صنعتی شماره ۲ مشکل خاصی از قبیل آب، برق و گاز وجود ندارد و در رابطه با بهسازی معابر با تامین اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان علاوه بر تعمیر و بازسازی معابر توسعه خیابان‌های شهرک صنعتی نیز اتفاق می‌افتد.
استاندار اردبیل افزود: این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd فعالیت می‌کند و در فاز دوم نیز تحت لیسانس هلث اید انگلستان دارو‌های گیاهی و شیمایی و مایعات دارویی و همچنین کلیه ملزومات مورد نیاز دارویی را تولید خواهند کرد.
وی گفت: در فاز‌های بعدی تولید سرم و انواع ظروف مورد نیاز دارویی کشور در این مجموعه تولید می‌شود و در صورت مساعد بودن هوا شاهد افتتاح فاز اول خواهیم شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در دو سال اخیر اردبیل شاهد آغاز پروژه‌های دارو سازی خوبی بوده ایم تصریح کرد: علاوه بر این پروژه، شاهد یک مجموعه دیگر در شهرک صنعتی شماره ۲ که در زمینه سرم سازی فعالیت خواهند کرد هستیم که یکی از بزرگترین کارخانه‌های سرم سازی بعد از انقلاب در کشور است.

بهنام جو اظهار کرد: در دو سال اخیر استان اردبیل جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی، شیمایی، ظروف دارویی و تحهیزات پزشکی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار