رئیس شورای مرکزی مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی گفت: در مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی ۱۳ کمیته تخصصی خانواده، رسانه و مطبوعات، سیاسی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی، ورزشی، سلامت، جوانان و بانوان فعال است.
کد خبر: ۹۳۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 15 January 2021

به گزارش تابناک رضوی، هاشم دائمی در نشست خبری آغاز به کار مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی، اظهار کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره توجه ویژه به موضوع مطالبه‌گری گام‌های موثری در راستای برافراشتن پرچم مطالبه‌گری و حرکت ثمربخش در مسیر عدالت‌خواهی برداشته شد که نگاه تخصصی در این عرصه با حضور متخصصان ضرورت دارد.

وی با اشاره به نقل قولی از مقام معظم رهبری که فرمودند اگر این پرچم توسط جوانان انقلابی برافراشته نشود توسط ضدانقلاب بالا می رود افزود: امروزه می‌بینیم که در دیگر کشورها اقدامات ظالمانه‌ای علیه کشور عزیزمان صورت می‌پذیرد و جنبش‌های مطالبه‌گر هم به سهم خود در جهت مقابله با اقدامات شوم دشمنان گام برداشتند و یکی از مجموعه‌ها که به تازگی شکل گرفته مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی است.
رئیس شورای مرکزی مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی با بیان اینکه اولین گام اقداماتمان را با بایدها و نبایدهای مطالبه‌گری آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که منافع آن در سطح جامعه و زندگی مردم ملموس و مشهود باشد و معتقدیم که مطالبه‌گری‌ها که بعضاً با ایرادات و انتقادها هم همراه است باید با نهایت تکریم و احترام و به‌دور از هرگونه توهین و بی‌احترامی باشد.
دائمی تصریح کرد: مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی از دو هفته پیش مجوز رسمی فعالیت‌های خود را دریافت کرد و خراسان رضوی به عنوان استان پایلوت فعالیت‌ها را آغاز کرده و سپس این مجمع در دیگر استان‌ها فعال خواهد شد.
وی با ذکر این اینکه مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی شامل ۱۳ کمیته تخصصی خانواده، رسانه و مطبوعات، سیاسی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی، ورزشی، سلامت، جوانان و بانوان فعال است، تاکید کرد: در ذیل کمیته‌های تخصصی مجمع در هر کمیته تخصصی ۵ تا ۷ عضو اصلی داریم و در کنار آن کارگروه‌های تخصصی آن کمیته فعال است و امیدواریم بتوانیم گام‌های موثر و ثمربخشی با همکاری کمیته‌های ۱۳ گانه برداریم.
رئیس شورای مرکزی مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی بیان کرد: این مجمع در نظر دارد با حضور کارشناسان و متخصصان حاضر در کمیته‌های ۱۳ گانه، مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را پیگیری و برطرف کند.
دائمی گفت: عمده مشکلات کشور و استان در حال حاضر حول محور اقتصاد بوده و عمده نیازها در موضوعات سرمایه‌گذاری و اشتغال است در کنار آن موضوعات و مشکلاتی در خصوص اعتیاد، ازدواج، فرزندآوری، طلاق و غیره دیده شده و امیدواریم که با همت همه‌جانبه برطرف شود.
در این جلسه آقایان روشنک، محمودی، علوی، رضایی، عقیلی، رضازاده ، حسینی، موسوی، ابراهیمی، سلطانی و خانم سوارکار به عنوان مسئولان کمیته‌های مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه تخصصی‌شان پرداختند.
در این جلسه مجتبی محمودی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز گفت: در دوران جهانی شدن ذهنیت ها و مدرنیته سیال هستیم که سلبریتی ها خودنمایی می کنند و زیست مجازی به حقیقت زندگی مردم تبدیل شده است.
وی افزود: در سپهر جهان امروز توجه به رسانه ها و اصحاب رسانه و نقش محوری آنان نه صرفا بعنوان ابزار بلکه به عنوان جهت دهنده افکار و احساسات عمومی یک ضرورت راهبردی است.
وی تاکید کرد: حمایت از استقلال رسانه ها و حریت رسانه های مطالبه گر و توجه به مطالبات رسانه ها و مسائل صنفی دست اندرکاران رسانه ای امروز بیش از هر زمان دیگری برای پیشرفت و عدالت توام با شفافیت حیاتی است.
در ادامه جلسه دکتر عقیلی بعنوان نماینده کمیته علمی مجمع مطالبه گران متخصص رضوی اظهار کرد: در حال حاضر مردم جامعه به شدت درگیر نیازهای اولیه زندگی شان هستند و این موضوع سبب کمرنگ شدن جامعه از روح عدالت‌خواهی شده است.
عقیلی با بیان اینکه اگر ما مطالبه گران خوبی باشیم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم تاکید کرد: امید می رود این امر مقطعی نباشد و ما بصورت ریشه ای در پی مطالبه گری باشیم.
وی در پایان پرداختن به مسائل مهم در جامعه را بعنوان اولویت های موضوعات مهم مطالبه گری عنوان کرد.
همچنین در قسمتی از جلسه، علی رضایی دبیر کمیته حقوقی مجمع مطالبه گران متخصص رضوی اظهار تاسف کرد: در جامعه ما افراد مطالبه گر در چهارچوب قانون عمل نمی کنند ضمن اینکه عموم مردم نیز نسبت به حقوق شهروندی شان آگاهی چندانی ندارند.
وی افزود: پیشنهاد می شود کمیته مطالبات نیز در جهت ارتباط بیشتر بین مردم و مسئولان تشکیل شود تا در این کمیته هسته های مطالبه گری حرفشان را بزنند و ما در قالب یک مجموعه حرف های مردم را بشنویم و کنش های اجتماعی لازم از سوی مسئولین انجام شود.

سید حسین علوی، مسئول کمیته ورزشکاران مجمع مطالبه گران متخصص رضوی گفت: از سرمایه اجتماعی ورزشکاران قبل و بعد از قهرمانی همواره غفلت واقع شده است.
وی افزود: فرهنگ پهلوانی نیز حلقه مفقوده مورد مطالبه در حیطه ورزش است که تا نظارت و سرکشی در حیطه باشگاهها و مجموعه های ورزشی حداقلی باشد وضعمان همین است.
به گفته وی برای حوزه ورزش باید ارزشگذاری کرد و از حاشیه به متن برسیم.

در این جلسه همچنین سوارکار نماینده کمیته بانوان مجمع مطالبه گران متخصص رضوی در باب اهمیت حضور زنان در اجتماع عنوان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری بحث حضور زنان باید جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه مسولیت اجتماعی زنان در کنار همه اولویت ها مفهوم پیدا می کند خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی ما با اولویت قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری حضور زنان در اجتماع در صورت لزوم بلامانع است و بانوان باید خودشان برای حل مشکلات شان اقدام کنند.
علی رضازاده نماینده کمیته فرهنگی مجمع مطالبه گران متخصص رضوی در این جلسه با بیان اینکه نظام ما یک نظام فرهنگی است اظهار کرد: باید توجه کنیم مسئولین ما چه میزان با هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی همسو هستند.
وی افزود: در مشهد بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان به بودجه فرهنگی ارگان های مختلف اختصاص داده شده اما باید توجه کنیم این رقم چقدر ملموس بوده و در راستای حرکتی ‌که امام پایه ریزی کردند مصرف شده است.
در ادامه این نشست سلطانی نماینده کمیته سیاسی و دانشجویی با بیان اینکه اولین جریانی که پرچم مطالبه گری را برعهده گرفت جنبش دانشجویی بود بر نقش پر رنگ این قشر در جریان مطالبه گری تاکید کرد.
حجت الاسلام علمی حسینی نماینده کمیته جهادی مجمع مطالبه گران متخصص رضوی نیز با اظهار اینکه ما بازوی اهل ظلم نمی شویم خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند نباید مسائل اقتصادی ما را از مسائل دیگر غافل کند بنابراین ما نیز باید این دیدگاه را سرلوحه اقدامات مان قرار دهیم و نیروهای جهادی با گام برداشتن در راه رفع مشکلات اقتصادی تاثیر بسزایی در این امر دارد.
سید مسعود موسوی نماینده کمیته جوانان مجمع مطالبه‌گران متخصص رضوی نیز با اشاره بر لزوم اهمیت هم افزایی اعضای مجمع با یکدیگر بیان کرد: نمایندگان کمیته ها همگی از افراد فعال و عمدتا دارای حوزه نفوذ استانی و کشوری هستند و استفاده از ظرفیت آنها مجمع را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری می دهد.
موسوی خاطر نشان کرد: امروز موضوع رسیدگی به مسائل جوانان از مباحث مهم روز است و لازم می دانم علاوه بر بحث مطالبه گری موضوع تحقق دولت جوان و حزب الهی را هم در دستور کار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار