هرچقدر به 10 اسفند روز انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شویم، شرایط رقابت حساس‌تر، وضعیت پیچیده‌تر و رایزنی‌های پشت‌پرده، مبهم‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 15 January 2021
در شرایطی که شیخ سلمان بحرینی در چند سال گذشته بارها فوتبال ایران را از حقوق بدیهی‌اش محروم کرده است، مدیران عالی ورزش باید حواس‌شان به آینده فدراسیون فوتبال ایران و اتفاقات انتخابات باشد.

این روزها در مجمع فدراسیون فوتبال شایعه عجیبی نقل می‌شود: انتخابات فقط با دو گزینه برگزار می‌شود. این در حالی‌ست که پنج گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند و باتوجه به اساسنامه جدید فدراسیون که راه را برای انتخابات و حضور فوتبالی‌ها آسان کرده است، بعید به‌نظر می‌رسد هیچ‌کدام از گزینه‌ها مشکلی برای حضور و تایید نهایی با چارچوب اساسنامه داشته باشند.

نکته مهم این دوره، حضور علی کریمی و ثبت‌نامش است که به‌نظر می‌رسد سوپرایز بزرگ انتخابات است. هم برای فوتبال‌دوستان، هم برای اعضای مجمع، هم برای رقیبان و هم برای آن‌ها که می‌خواستند گزینه خود را به‌عنوان رییس آینده فوتبال معرفی کنند.

حذف احتمالی علی کریمی از انتخابات فدراسیون فوتبال؟!

ثبت‌نام علی کریمی با چراغ سبز AFC همراه بود چراکه آن‌ها با تغییر اساسنامه و اصرار به بند معروف شرایط ریاست فدراسیون، کار را برای تایید آسان کردند.

از سویی فیفا هم از حضور فوتبالی‌ها استقبال می‌کند و تایید نهایی اساسنامه با شرط تغییر بخش‌هایی از اساسنامه ظرف یک‌سال همین را نشان می‌دهد.

پیش از ثبت‌نام و آغاز پروسه انتخابات، احمدرضا براتی رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره حضور اهالی فوتبال و ورزشکاران در انتخابات فدراسیون فوتبال گفته بود: ما بر اساس اساسنامه جدید شرایط حضور برای اکثر اهالی فوتبال را فراهم کردیم.

بیست و نهم آذرماه علی کریمی موضعش را برای حضور در انتخابات گفت: با آیین نامه جدید خیلی‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما این خیلی کار دارد و اگر انتخابات واقعاً آزاد باشد، شخصاً بدم نمی‌آید بیایم.

علی کریمی آمد و برای پست ریاست ثبت‌نام هم کرد. مهدی مهدوی‌کیا را به‌عنوان نایب‌رییس اول برگزید و از حضورش تا پایان پروسه انتخابات خبر داد. اما این روزها اخبار عجیبی منتشر می‌شود، اینکه می‌خواهند برخی از کاندایداها را حذف کنند و شرایط را برای انتخاب «یک گزینه خاص» فراهم کنند.

گزینه‌ای که حتی از سوی وزارت ورزش هم حمایت می‌شود و بیست‌وپنجم دی‌ماه 1396، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جمله‌ای معروف در خصوص او گفته بود امیدوار است به‌زودی از این گزینه در یک «پست کلیدی» استفاده کند.

نکته جالب سکوت سیدرضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران است که نمی‌خواهد در خصوص فدراسیون فوتبال قدمی بردارد و اتفاقا به‌خاطر عدم حضور کمیته در مجمع از فدراسیون فوتبال دل‌چرکین است.

بازی خطرناک اما حذف علی کریمی است. او به هر بهانه‌ای حذف شود، توجه عمومی داخل و خارج از ایران جلب خواهد شد و همین می‌تواند فوتبال ایران را آبستن حوادث تازه‌ای کند. بازی خطرناک، حذف علی کریمی است و فوتبال ایران نباید هزینه این آتشبازی را بدهد. حضور کریمی موجب گرم‌تر شدن تنور انتخابات خواهد شد، حضور فوتبالی‌ها را جدی‌تر می‌کند و از همه مهم‌تر اعتماد عمومی را به فوتبال ایران بازخواهد گرداند.

این فرصتی تاریخی برای فوتبال ایران است که برخی در حال تبدیلش به تهدید هستند. تهدید برای اینکه «گزینه خاص» روی صندلی چهارسال آینده فوتبال ایران بنشیند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار