هرمز نوروزی فرد در گفتگو با تابناک:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اختلاف درصد باسوادی بین مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه ۱۲.۲درصد است که این میزان یک دهم درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 14 January 2021

هرمز نوروزی فرد در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سهمیه ابلاغی توسط وزارت آموزش و پرورش به استان طی سال جاری  ۹ هزار و ۹۰۰نفراست که این سهمیه برای تحت پوشش بردن و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان در سه دوره سوادآموزی انتقال و تحکیم به کرمانشاه ابلاغ شده است و امیدواریم تا پایان بهمن ماه ۱۰۰ درصد از سهمیه ابلاغی تحت پوشش قرار بگیرد.

وی  خاطر نشان کرد:تمرکز فعالیت‌های حوزه سوادآموزی بر باسواد کردن گروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال  استکه در سال گذشته تعداد ۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر از جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  افزود: آخرین سرشماری انجام شده طی سال ۹۵ بود که بر اساس این سرشماری درصد باسوادی در جمعیت هدف مناطق شهری استان ۸۷.۶ درصد و در مناطق روستایی ۷۵.۴ درصد بوده است.

نوروزی فرد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های خاص و توجه ویژه به عدالت آموزشی و منطقه طی سنوات گذشته تعداد بیشتری از گروه‌های هدف در مناطق روستایی باسواد شده‌اند.

 وی اظهار کرد:از تعداد حجم ابلاغی برای باسواد شدن به استان‌ها در سال ۹۶ معادل ۳۱.۲ درصد از روستاییان و ۶۸.۸ درصد از شهرنشینان، در سال ۹۷معادل ۳۵.۶۴ درصد از روستاییان و ۶۴.۳۶ درصد از شهرنشینان و در سال ۹۸ معادل ۳۶.۴۶ درصد از روستاییان و ۶۳.۵۴ درصد از شهرنشینان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی کرمانشاه باسواد شده‌اند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار