کاشت مو جزو آن دسته از عمل های زیبایی است که انجام آن ظرافت و دقت بسیار زیادی نیاز دارد. در دنیای امروز ریزش مو بین زنان و مردان گسترش یافته است. همچنین تارها و فولیکول های مو ضعیف و به شدت حساسند بر همین اساس در مقابل خشونت های محیطی و بیماری ها صدمه می بینند.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 13 January 2021

ریزش مداوم و بیش از اندازه موهای افراد به هر دلیلی، در انتها موجب بروز طاسی در نواحی سر می شود. این مسئله برای تعداد زیادی از افراد به خصوص خانم ها اذیت کننده است. در این اوضاع و احوال با بهرمند شدن از روش های درمانی برای جلوگیری از ریزش مو و البته کاشت مو تاثیر بسزایی دارد. تا به امروز کاشت مو یکی از راه های موثر برای پیوند موهای طبیعی به صورت همیشگی شناخته شده است. اگرچه فقط با انجام عمل کاشت مو نمیتوان به موهای سالم و پرتراکم رسید واین عمل به تنهایی نتیجه نمیدهد. بلکه مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت مو تاثیر بسزایی بر دستاورد عمل خواهند گذاشت. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به مراقبت های لازم قبل از کاشت مو و میزان اهمیت آن در نتیجه عمل بپردازیم.

قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که اگر دوست دارید نتیجه مطلوب از عمل خود دریافت کنید باید این مراقبت ها را جدی گرفته و طبق دستور های گفته شده عمل کنید چرا که این مراقبت ها در فرایند کلی عمل تاثیر بخصوصی خواهند گذاشت. به هر حال امیدواریم که با ذکر این نکات علاوه افزودن اطلاعات به شما عزیزان به دریافت عملکرد دلخواه شما از عمل زیبایی کاشت مو کمکی هرچند کوچک کرده باشیم.

اکنون اگر تصمیمتان برای انجام کاشت مو قطعی شده است، نکاتی وجود دارد که لازم است قبل از اقدام به انجام عمل زیبایی کاشت مو به طور جدی مراعات کنید. برای مثال تغذیه قبل از کاشت مو، انجام آزمایشات قبل از کاشت مو به روش Super FUE، دارو های قبل از کاشت مو، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی قبل از کاشت مو از مهم ترین مواردی هستند که رعایت آن ها را باید جدی گرفته تا نتجیه بهتری هم بگیرید. ما هم در ادامه درباره هرکدام از این موارد توضیحاتی خواهیم داد که این موارد عبارت اند از:

موارد توصیه شده قبل از کاشت مو

استعمال سیگار و قلیان و مصرف مشروبات الکلی ممنوع

چنانچه شما در طول زندگی خود و یا در طول شبانه روز به طور مداوم یا به هر شکل دیگری دخانیات و سیگار مصرف می کنید باید در جریان این نکته مهم باشید که نیکوتین و دیگر مواد شیمیایی موجود در سیگار بر روی گردش خون شما تاثیر می گذارد، این مواد خونریزی را افزایش داده و علاوه بر این خونرسانی به موهای کاشته شده شما را هم کاهش می دهد.

در سیگار نیکوتین وجود دارد پس با استعمال آن لخته های خون در پوست سر شما پدید می آید و البته مقدار گردش خون هم در پوست سر شما کمتر می شود. شاید جالب باشد که بدانید گاز دی اکسید کربن در سیگار وجود دارد و این گاز موجب مشکل بی نظمی و در اکسیژن رسانی به خون می شود.

همه این مسائل دوره نقاهت شما را افزایش داده و دوره بهبودی شما را کاهش می دهد و در مواقعی حتی احتمال دارد خطر پیدایش عفونت در سر شما بیشتر کننند. بر همین اساس به مدت یک ماه قبل از اینکه عمل کاشت را انجام دهید به طور جدی مصرف سیگار، قلیان و پیپ را کنار بگذارید.

آشنایی با مراقبت های لازم قبل از کاشت مو

مصرف مشروبات الکلی پیش از کاشت مو

شاید بدانید که مصرف بلند مدت مشروبات الکی دارای اتانول مانند: آبجو، شراب و بعضی مشروبات الکلی سنگین، در حین عمل جراحی کاشت مو به روش میکروگرافت، خونریزی را بیش از اندازه افزایش می دهد. اتانول موجود در مشروبات به طور مستقیم بر روی پلاکت های خونی تاثیر گذاشته و باعث پیشگیری از لخته شدن خون شده و در نهایت خونریزی سر شما شدت پیدا می کند.

به علاوه توجه داشته باشید که اگر قبل از کاشت مو مشروبات الکی را استفاده کنید،  مواد بی حسی که برای بی حس شدن سر شما بکار می برند تاثیر خود را از دست داده و امکان دارد کاشت موی شما درد بیشتری را به دنبال خود داشته باشد.

به همین خاطر لازم است که حداقل به مدت یک هفته قبل از انجام کاشت مو از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید تا مشکلات کمتری برای شما پیش بیاید.

 

درباره استفاده داروها پیش از کاشت مو

داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین و هپارین: طبیعی است که بدانید کاشت موی طبیعی با اندکی خونریزی همراه است. همچنین پس عمل پیوند مو، حتما نیاز است که به بهترین شکل ممکن خون رسانی به موهای تازه کاشته شده انجام شود. بدان جهت که خوردن این نوع داروها اجرا شدن این کار را مختل می کنند، بنابراین اگر احتمالا از یک سری داروهای رقیق کننده خود استفاده می کنید، حتما یادتان باشد که پزشک متخصص خود را از این کار مطلع کنید چرا که دانستن این موضوع در روند عمل بسیار اهمیت دارد. این نوع دارو ها عوارض احتمالی دارند که در مواردی حتی امکان دارد هنگام تصمیم گیری در خصوص نوع روش کاشت مو دچار اشتباه شوند که نهایتا اتفاقات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

داروهای جلوگیری کننده از ریزش مو مثل ماینوکسیدول : این دارو تاثیرات و عوارضی را به همراه خود دارد برای مثال سوراخی را که مو ها از آن نقطه رشد می کنند بزرگتر می کند. این موضوع امکان دارد در زمان برداشت و کاشت گرافت ها مشکل بوجود آورد. بنابراین با توجه به دستور پزشکان، این دارو نباید قبل از انجام عمل کاشت مو مصرف شود. اما برای دوباره استفاده کردن از این دارو ها باید به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و با تشخیص و اجازه وی می توانید مجدد از آن ها استفاده کنید.

داروهای تسکین دهنده و خواب آور :‌ چنانچه از داروهایی مانند آنتی هیستامین ها ، استامینفون ها ، تیوریدازین ، کلرپرومازین ، آلپرازولام ، تری فلئوپرازین و سایر داروهای از این قبیل استفاده می کنید حتما پزشک معالج خود را در جریان گذاشته و با راجع به آن با او مشورت کنید.

داروهای ضد التهاب : درصورتی که شما از یک سری داروهای ضد التهاب مانند اکسدرین (آکسار) ، تریامسینولون موضعی ، مفنامیک اسید ، مسالامین و سایر داروهای مشابه استفاده میکنید باید پزشک متخصص خود را نسبت به مصرف این داروها مطلع کنید تا بهتر بتواند برای انجام عمل کاشت به شما کمک کند.

آشنایی با مراقبت های لازم قبل از کاشت مو

شما متقاضیان عزیز باید از یک روز قبل از عمل کاشت مو از استفاده کردن داروهای تسکین دهنده درد و ضدالتهاب غیر استروئیدی همانند بروفن (Advil) ایندومتاسین ، دیکلوفناک ، ناپروکسن ، پیروکسیکام و سایر داروهای شبیه به این ها اجتناب کرده و مصرف آن ها را متوقف کنید.

چنانچه شما دچار بیماری خاصی هستید و یا داروهای خاصی را به طور مداوم مصرف می کنید پیشنهاد میکنیم که حتما در نخستین جلسه مشاوره ای که در مرکز درمانی مورد نظرتان برگزار می شود این مسئله را بیان کنید.

البته باید این را هم بگوییم که گاهی اوقات لازم است از طرف پزشک خود برگه ای به همراه داشته باشید که در آن ذکر کرده باشد که انجام عمل کاشت مو در زمان خوردن این داروها مانعی ندارد و سپس به کلینیک مورد نظر خود تحویل دهید.

نخستین آنتی بیوتیک تجویز شده از طرف پزشک خود در اولین نوبت آن را حداکثر یک ساعت قبل از اینکه به سمت کلینیک مربوطه حرکت کنید به همراه صبحانه یا نهار میل کنید.

از این نکته غافل نشوید که مصرف تعدادی از دارو ها به شدت با انجام عمل کاشت مو تداخل دارند بر همین اساس چنانچه در حین استفاده از هرگونه دارویی هستید آن را به پزشک مخصوص خود اطلاع دهید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت های قبل از کاشت مو به وب سایت کلینیک ساعی تهران به آدرس : www.saeeclinic.com  سر بزنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار