معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان گفت: با توجه به فراهم شدن فرصت انجام امور در فضای مجازی به خاطر شیوه ویروس کرونا اجرای برنامه‌های این نهاد در پساکرونا با همین روش ادامه می یابد.
کد خبر: ۹۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ 12 January 2021

حسین خالقی پور افزود: با رویکردی که در دوره شیوع ویروس کرونا با اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی ایجاد شد تعداد و حضور فعال مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود ۲ ساله شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های حوزه هنری و جشنواره ها در قالب فضای مجازی اجرا شد که به این دلیل هم با استقبال تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان و هم امکان حضور سراسری علاقمندان در این برنامه‌ها مواجه شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان افزود: به جز برنامه‌های نمایشی و اجرای تئاتر ، تمامی برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری در قالب فضای مجازی برگزار شده است.

وی با اشاره به مطلوب شدن وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: در صورت صدور مجوز ستاد مقابله با کرونا، برگزاری نشست‌های تخصصی و اجرای تئاتر در استان از سَر گرفته و شروع می شود.

خالقی‌پور به جشنواره‌ها و برنامه‌های اجرا شده در حوزه هنری از ابتدای سال تاکنون اشاره  و اضاف کرد: در این مدت جشنواره شعر "دعوت از منجی" همزمان با میلاد امام زمان (عج)، جشنواره ملی "کروناآرت"و جشنواره شعرهای آیینی در مناسبتهای مختلف برگزار شد.

وی یادآور شد: برای دهه فجر برنامه‌های متعددی شامل رونمایی از ۲ کتاب "شهود زیبایی" و "فرکانس ۱۱۶۰ " و وُرک‌شاپ برای طراحی تمبر با محوریت انقلاب و دهه فجر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان افزود: اختتامیه جشنواره ملی حماسه گویان با محوریت دفاع مقدس که در ۲ بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی با ارسال بیش از ۸۰۰ اثر در مرحله داوری است، در ایام دهه فجر با معرفی ۲۰ نفر از برگزیدگان بخش دانش‌آموزی برگزار و برگزیدگان بخش بزرگسالان که رزمندگان و مرتبطان با دفاع مقدس هم در سال آینده معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی، برگزاری جشنواره سرود "هم‌آوا" را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری اصفهان در دهه فجر برشمرد و گفت: اختتامیه این جشنواره که شامل موضوعاتی از جمله شهادت سردار قاسم سلیمانی، شهدای هسته‌ای و مدح و منقبت رسول اکرم (ص)، دهه فجر و اصفهان شهر زیبای خداست در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

خالقی‌پور افزود: نمایشگاه عکس "همه هستیم" با انتشار فراخوان دعوت از عکاسان برای ارسال تصاویر ۴۰ سال راهپیمایی ۲۲ بهمن در حوزه هنری برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار