معاون استاندار البرز با بیان اینکه "دغدغه‌های استانداری اجرای دقیق بند به بند قانون هوای پاک در استان است" از ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر و همچنین تعطیلی تمام واحدهای تولید شن و ماسه، آسفالت و بتن تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 12 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» علی درویش پور درباره اقدامات کاهش آلودگی هوای استان البرز و درباره مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز  اظهار داشت: در جلسه عصر دوشنبه مقرر شد تمام واحدهای تولیدی شن و ماسه، آسفالت و بتن تا پایان هفته تعطیل شوند که مسئولان محیط زیست بر این موضوع باید نظارت کنند.

معاون استاندار افزود: اجرای این قانون می‌تواند کمک کند تا بتوانیم مراحل آلودگی هوا را پشت سر بگذاریم.

درویش پور بر ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در کرج و فردیس تاکید کرد و گفت: حتما باید برای تردد کامیون‌های دودزا، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که مطابق با استانداردها نبوده و معاینه فنی ندارند، ممنوعیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این راستا تمامی خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در سطح شهر استان شناسایی و جریمه می‌شوند، عنوان کرد: تردد تمام کامیون‌ها در سطح شهر کرج و فردیس از ساعت 6 صبح تا  9 شب ممنوع است و اجازه تردد ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، گفت: برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا شهروندان از سوزاندن برگ‌ها در بوستان‌ها و معابر، خودداری کنند و شهرداری‌ها نظارت کنند تا پیمانکاران از سوزاندن شاخ و برگ و ضایعات فضای سبز خودداری کنند.

درویش پور تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های پروژه های عمرانی در سطح شهر کاملا تعطیل است و روند تعطیلی پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش آلودگی‌ها در این هفته ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار