مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: عمده این پرونده‌های مربوط به احتکار کالا‌های اساسی و ضروری مردم بوده و کالا‌های مکشوفه بلافاصله با دستور رئیس شعبه تعزیرات و با نظارت سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه با نرخ عادله در فروشگاه‌های بزرگ توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 12 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غلامرضا سالاری احتکار کالا خصوصا کالا‌های اساسی را در شرایطی که کشور از تحریم‌های ظالمانه تحت فشار است، ظلمی مضاعف و خیانتی نابخشودنی عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال ۵۲۰ پرونده احتکار، اخفا و امتناع در شعب این اداره کل رسیدگی شده است.

او با اشاره به جریمه ۱۱۴ میلیارد ریالی محتکران، افزود: عمده این پرونده‌های مربوط به احتکار کالا‌های اساسی و ضروری مردم بوده و کالا‌های مکشوفه بلافاصله با دستور رئیس شعبه تعزیرات و با نظارت سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه با نرخ عادله در فروشگاه‌های بزرگ توزیع شده است.

سالاری با بیان اینکه قانونگذار علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه، جریمه نقدی از ۱۰ تا ۷۰ درصد ارزش کالای احتکار شده را بعنوان مجازات محتکرین در نظر گرفته اظهار داشت: در رسیدگی به پرونده‌های محتکران هیچگونه مماشاتی نشده و اشد مجازات پیش بینی شده در قانون برای محتکران اعمال شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ضمن تشکر از مردم بخاطر همکاری در شناسایی انبار‌های احتکار اضافه کرد: نقش شهروندان به عنوان مهمترین مولفه اجتماعی تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع تخلفات دارد و امیدواریم با نهادینه شدن و فرهنگ سازی این مهم، وقوع تخلفات به کمترین میزان ممکن برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار