اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 20 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 10 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 20 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 20 دی بشرح زیر است:

انهدام باند زمین خواری میلیاردی در چالوس/آزاد سازی بیش از 21 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 2 فقره زمین خواری به ارزش 236 میلیارد ریال با انهدام یک باند در شهرستان "چالوس" خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری و به استناد گزارش یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، مبنی بر وقوع زمین خواری 20 هکتاری از اراضی ملی و جنگلی در منطقه توریستی "گرامجان"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران دریافتند، فردی با خشک کردن، قطعه بندی، دیوارکشی و محصور کردن بیش از 20 هتکار از اراضی ملی و جنگلی را به صورت غیر قانونی تصرف کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: با توجه به اطلاعات دریافتی و هماهنگی قضائی، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان چالوس و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان به محل مورد نظر اعزام شدند و با جمع آوری و تخریب دیوار و سیم خاردار، زمین تصرف شده را آزاد سازی و به آغوش طبیعت بازگرداندند.

سردار میرزایی همچنین از کشف یک فقره دیگر زمین خواری بنا به برآورد کارشناسان 36 میلیارد ریالی در یکی از شهرک های منطقه توریستی "عباسکلا" شهرستان چالوس خبر داد و افزود: در پی دریافت گزارشی از یگان حفاظت منابع طبیعی، مبنی بر اینکه فردی به صورت غیر قانونی مبادرت به محصور کردن 1600 متر از اراضی ملی و جنگلی کرده است، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تایید خبر و برابر بررسی ها مشخص شد، بیش از یک هزار و 600 متر از اراضی ملی و جنگلی توسط فردی به صورت غیرقانونی تصرف شده که با حضور عوامل انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی و یگان حفاظت منابع طبیعی این مقدار از اراضی ملی به آغوش طبیعت بازگردانده شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


-------------------------------------------------------------------


حادثه رانندگی با 2 کشته و 2 مصدوم در بابل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از وقوع حادثه رانندگی با 2 کشته و 2 مصدوم در بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر ساداتی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی وقوع حادثه رانندگی در خیابان امیرکبیر بابل، بلافاصله ماموران کلانتری 11 آن شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه که بر اثر واژگونی یک خودروی پراید با 4 سرنشین 25 ساله مرد به وقوع پیوست، 2 نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات و صدمات وارده در دم جان باختند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه، اظهار داشت: 2 سرنشین دیگر این خودرو نیز مجروح و با حضور عوامل امداد و نجات به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین، تصریح کرد: خودروی مذکور پس از واژگونی با یک خودروی پرادو حین تردد در این مسیر برخورد کرد که این حادثه خسارت جانی دیگری نداشته است.

سرهنگ ساداتی در خاتمه با بیان اینکه تفاوت رانندگي شتابزده و رانندگي با سرعت مطمئن، فاصله‌ بين مرگ و زندگي يا نقص عضو و سلامتي است، پایبندی، قانون مداری، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری و همراهی مردم با پلیس را از مهمترین راه های کاهش تصادفات و حوادث رانندگی برشمرد.


-------------------------------------------------------------------


پلمب انبار احتکار آرد در ساری

فرمانده انتظامی استان از کشف انبار دپوی آرد قاچاق در شهرستان "ساری" و کشف 30 تن آرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبني بر اينکه افرادي در سطح استان از جمله شهرستان ساري با همدستي برخي از متصديان نانوايي ها آردهاي خبازي دولتي را از آنان خريداري و پس از دپو به قيمت بالا به فروش مي رسانند، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقيقات پلیسی، انبار دپوی آرد قاچاق در یکی از مناطق شهری شهرستان ساری شناسايي شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران پليس امنیت اقتصادی با هماهنگی قضائی و با همکاري نماينده اداره کل صمت و نماينده آرد و غله شهرستان به آدرس مورد نظر و در حضور معاون دادستان مرکز استان از انبار بازرسی به عمل آمد که در نتيجه 30 تن آرد خبازي خارج از شبکه کشف شد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این میزان آرد براساس اعلام

کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده، افزود: انبار مورد نظر پلمب شد و پرونده قضائی برای رسيدگي تشکیل و به مرجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: ارزش و جايگاه نان در سبد غذايي خانوارها بخصوص اقشار کم درآمد و اهميت آن در تغذيه و تامين غذايي مردم همواره دولت را بر آن داشته تا با فراهم سازي حداقل هاي غذايي سياست هاي حمايتي با در نظر گرفتن يارانه هاي توليدي در پيش گرفته تا کم درآمدترين خانوارها هم از تهيه لقمه ناني عاجز نباشند.

وی به قاچاقچیان کالا هشدار داد: پلیس با اشراف اطلاعاتی و تعامل با دستگاه قضائی و سازمان های مرتبط با هرگونه اقدامات غیرقانونی در حوزه تهیه و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم با متخلفان در این حوزه برابر قانون رفتار خواهد کرد.#


-------------------------------------------------------------------


اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از توقیف 6 موتورسیکلت متوقف در طرح برخورد با موتورسواران متخلف در بلوار یاسینی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام حرکات نمایشی و خطر آفرین توسط افرادی موتورسوار در بلوار یاسینی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا با همکاری ماموران یگان امداد این فرماندهی با اجرای طرح برخورد با متخلفان موتورسوار موفق به توقیف 6 موتورسیکلت متخلف در این ارتباط شدند.

سرهنگ جعفری با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی موتورسواران متخلف به مرجع قضائی، از ادامه اجرای این طرح نیز خبرداد و گفت: رعايت قوانين و مقررات رانندگي، از مهم ترين شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي و نشانه فرهنگ بالاي ملي است.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه به موتورسواران متخلف و سایر افرادی که با نقض قوانین و مقررات امنیت و آرامش جامعه را خدشه دار می کنند، هشدار داد: پلیس با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.


-------------------------------------------------------------------


دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره در سیمرغ

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین اسدی"در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی، افزود: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "اسدی" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 8 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند .


-------------------------------------------------------------------


دستگیری سارق کابل برق در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری2 سارق منزل و کابل برق با 7 فقره سرقت در شهرستان گلوگاه خبر داد.

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و کابل برق در شهرستان گلوگاه موضوع در دستورکار پليس آگاهی شهرستان قرارگرفت.

سرهنگ "حسن زاده" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از بررسي های همه جانبه موفق به شناسايي 2سارق حرفه اي و سابقه دار در این شهرستان شدند.

وی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در با زجویی به عمل آمده به 7 فقره سرقت منزل وکابل برق در شهرستان اقرار کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با بيان اينکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری ازسرقت راجدی بگیرند تادردام سارقان قرار نگیرند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 2 خودروی سرقتی در شهرستان آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از انهدام باند سارقان خودرو و کشف 2 خودروی سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ذات الله رضوانی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبنی بر فعالیت چند سارق خودرو در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران ا

داره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک باند 3 نفره سرقت خودرو در این شهرستان شدند.

سرهنگ رضوانی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در 2 عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان 2 دستگاه خودروی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: ضمن تجهیز خودروی خود به انواع تجهیزات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه مسائل امنیتی موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


آزاد سازی 2 هزار متر از اراضی کشاورزی در نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از آزاد سازی بیش از 2 هزار متر از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، اظهار داشت : به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان نور به اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران یگان امداد با همکاری دادستان چمستان و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، 7 فقره از اراضی کشاورزی را از چنگ زمین خواران آزاد کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان این که دیوار کشی ها و بناهای ایجاد شده در این اراضی تخریب شدند، گفت : با اجرای این طرح بیش از 2 هزار متر از اراضی کشاورزی در اختیار بخش کشاورزی و زراعی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ شالیکار از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های غیر قانونی اشخاص و تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو، موضوع را به مراجع قضائی و یا انتظامی اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 49 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 49 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 18 سارق، 9 خرده فروش و 7 معتاد متجاهر در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 49 فقره سرقت منزل ، اماکن خصوصی و انواع سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی همچنین از کشف 4 کیلو انواع مواد مخدر در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت : در ادامه اجرای این عملیات 7 موتور سیکلت و 18 خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

در پایان فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر علی صفرپور" اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر نگهداری 2 دستگاه موتور سیکلت قاچاق توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: در این راستا ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از پارکینگ منزل وی 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کردند.

سرهنگ صفرپور ارزش موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان مجموعا بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت های کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


-------------------------------------------------------------------


دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره و کشف 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق سا

بقه را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 10 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند .


-------------------------------------------------------------------


22 هزار متر اراضی کشاورزی "تنکابن" آزاد شد

فرمانده انتظامی تنکابن از آزادسازی 22 هزار متر مربع از زمین های کشاورزی بدون مجوز تغییر کاربری و یا درحال ساخت و ساز به ارزش 350 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامحسین شعبانی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی و دیوارکشی اراضی کشاورزی از سوی افرادی سودجو در "تنکابن" موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی از شناسایی زمین های حصارکشی شده و در حال ساخت و ساز بدون تغییر کاربری قانونی خبر داد و افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی در جریان رسیدگی به این پرونده با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی تنکابن، بیش از 22 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی را با تخریب دیوار و ساخت و سازهای غیر مجاز رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده که اقدام به دیوار کشی و ساخت و ساز غیرمجاز در آنها شده بود را حدود 350 میلیارد ریال برآورد و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و افراد فرصت طلب نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.#


-------------------------------------------------------------------


کشف 32 فقره سرقت کابل مخابراتی در عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 2 سارق سیم و کابل مخابراتی در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری، پلیس، سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در سطح شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند .

سرهنگ عبدی، خاطرنشان کرد: در عملیاتی غافلگرانه متهمان دستگیر و در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 32 فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی از شبکه های توزیع خدمات ارتباطی در این شهرستان اعتراف کردند.

وی از توقیف یک دستگاه خودروی متعلق به متهمان در این عملیات نیز خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.


-------------------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری

فرمانده انتظامی ساری از دستگیری 76 سارق،توزیع کننده مواد مخدر و متهمان تحت تعقیق قضائی با کشف 2کیلوگرم مواد مخدر در پی اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر، اظهار داشت:به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار،اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساری با اشاره به انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی ماموران ، افزود: در اجراي اين طرح،ماموران انتظامي پس از هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 26 متهم به سرقت، 5 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 45 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد:ماموران در اجرای این طرح 2 کیلوگرم مواد مخدر، 3 دستگاه موتور سیکلت قاچاق ،2قبضه سلاح شکاری غیر مجاز ، 2 خودرو،2 دستگاه موتور سیکلت و 2 دستگاه دوچرخه سرقتی را کشف کردند .

وی در پايان ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه 110 بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون ستیز می باشد،که شهروندان می توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.


-------------------------------------------------------------------


دستبند پليس بر دست 4سارق به عنف در ساری

فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگيري 4 نفر سارق به عنف در عمليات ماموران آگاهي خبر داد.

سرهنگ "ناصر علی صفر پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.

وي با اشاره به اینکه متهمان در پی تلاش بی وقفه ماموران پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفتند،افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی سارقین که 3 مرد و یک زن بوده اندرا در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ساری از مسموم شدن شاکی توسط سارقان که در پوشش میهمان به منزل وی شب هنگام رفته بودند،با خوراندن داروی بیهوشی خبرداد و تصریح کرد:سه مرد و یک زن سارق پس از مسمومیت صاحب خانه اقدام به سرقت اموال ، اثاثیه منزل ، وجوه نقد و کارت های بانکی وی نمودند.

صفرپور ادامه داد: طی بازدید و بازرسی از مخفیگاه متهمین کلیه اموال سرقتی از آنها کشف و سارقین پس از تشکیل پرونده به همراه اموال مکشوفه به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان در پايان از شهروندان خواست: از اعتمادبی جا به افراد ناشناس بویژه افرادی که به بهانه اجاره منزل و یا اقامت وارد حریم شخصی تان می شوند جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک فورأ مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش کنند.


-------------------------------------------------------------------


کشف سرقت20میلیاردی در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 18 فقره سرقت، پس از دستگیری 3 سارق حرفه ای به ارزش تقریبی 200میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی چالوس در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در چالوس و عباس آباد موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه سه سارق حرفه ای و هماهنگی با مرجع قضائی اظهار داشت: ماموران انتظامی در اقدامی غافلگیرانه هر3 سارق را دستگیر و در بازجویی های فنی از آنان به راز 18 فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در شهرستان عباس آباد وچالوس پی بردند.

فرمانده انتظامی چالوس با بیان کشف مقادیر زیادی اموال سرقتی شامل تلویزیون، هود، کولر و دیگر لوازم خانگی به ارزش تقریبی 200 میلیارد ریالی از مخفیگاه متهمان ،تصریح کرد: در این رابطه پرونده هایی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد،همچنین تلاش برای شناسایی مالباختگان و تحویل اموال به آنان ادامه دارد.

سرهنگ خسروی، افزود: مالکان ویلاهای خالی از سکنه برای پیشگیری از سرقت،باید ضمن استفاده از دیوارهای بلند و حفاظ های مناسب،در نقاط مختلف سکونت گاههای موقت خود از دوربین های مداربسته برای پیشگیری از سرقت استفاده کنند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 10فقره کلاهبرداری اینترنتی در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 10فقره کلاهبرداری اینترنتی پس از دستگیری یک متهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ حسین زاده در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی محمودآباد در پی دریافت پرونده ای از پلیس فتای استان مبنی بر فعالیت یکی از کلاهبرداران حرفه ای در یکی از روستاهای محمودآباد با تبلیغ سوری در شبکه های مجازی و برخی کاربرهای اینترنتی مراتب را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد:ماموران انتظامی محمودآباد در اقدامی مشترک با پلیس فتای استان متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی محمودآباد با اشاره به اعتراف متهم دستگیر شده به 10 فقره کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور از جمله استان مازندران،شیراز ،اصفهان ،همدان و ...خاطرنشان کرد: متهم که از ساکنان غیر بومی در استان مازندران بود،با انتشار تصاویر برخی از کالاها و لوازم اساسی در شبکه های مجازی پس از دریافت مبالغی از قربانیان خود،از انجام تعهدات خود برای تحویل اجناس به آنها خود داری می کرد.

سرهنگ حسین زاده در خاتمه بیان داشت:شهروندان عزیز سعی کنند در شبکه های مجازی از فروشگاههای معتبر لوازم مورد نیاز خود را تهیه نموده تا مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب قرار نگیرند.


-------------------------------------------------------------------


دستگیری قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در قائمشهر

فرمانده انتظامی قائمشهر از دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای و کشف بیش از 6 کیلو گرم مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "مهدی خادمی" بیان داشت : ماموران انتظامی قامشهر به اتفاق ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدراستان در پی دریافت خبری مبنی برفعالیت یک قاچاقچی حرفه ای مواد مراتب را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی قاچاقچی مواد مخدر و هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری وی خبر داد و افزود: ماموران قائمشهر در عملیاتی مشترک با ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدراستان خودوری متهم را در اقدامی غافلگیرانه توقیف و وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از کشف6 کیلو و 50 گرم موادمخدر از نوع تریاک در بازرسی دقیق خودروی توقیفی خبر داد و تصریح کرد:متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 29فقره سرقت در محمود آباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 29فقره سرقت و 400گرم شیشه در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ " محمود حسین زاده" در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان محمودآباد در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موضوع را با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان محمودآباد پس از تلاش بی وقفه چهار سارق سابقه دار را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اعتراف متهمین دستگیر شده به 29 فقره سرقت در بازجویی های فنی پلیس خبر داد و در ادامه تصریح کرد: ماموران در ادامه این طرح در بازرسی از منرل یک قاچاقچی حرفه ای 400 گرم مواد مخدر از نوع شیشه را نیز کشف کردند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خاطرنشان کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی ویا رفتار مشکوک از سوی افراد معلوم الحال و فرصت طلب موضوع را از طریق سامانه 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


هشدار رئیس پلیس راهور مازندران : سختگیری ها در اعمال محدویت های تردد خودرویی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از محدود شدن مجوزهای تردد خودرویی در استان خبر داد و گفت: از این پس فقط مجوزهای زرد رنگ صادره از استانداری ملاک عبور قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" نصرالله بیگلری" عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان مازندران، بیان داشت: در نشست امروز ستاد مقابله با کرونا مازندران مصوب شد، تنها خودروهایی که دارای برگه تردد زرد رنگ هستند، می توانند از محدودیت های کرونایی عبور کنند.

وی تصریح کرد: تعدد و تعداد بالای مجوزهای صادر شده در استان برای تردد خودرویی سبب شده تا نیروهای پلیس سرگردان و خسته شوند.

بیگلری اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا مازندران از اول آذر ماه همزمان با آغاز اجرای طرح محدودیت های جامع کرونایی برای تردد خودرویی در استان چند نوع مجوز مصوب کرده بود .

وی افزود: یک نوع مجوز برای خودروهای بومی دارای پلاک غیربومی تعریف شده بود که فرمانداری ها با دریافت مدارک صادر می کردند.

رئیس پلیس راهور مازندران، اضافه کرد: نوع دوم مجوز برای حل مشکلات تردد کارکنان،کارگران تولیدی و صنعتی و همچنین کارگران فصلی ساختمانی و کشاورزی بود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت متولی صدور آن شدند. علاوه بر این استانداری نیز در صورت درخواست دستگاه های دیگر و با تشخیص جاماندگی اقدام به صدور مجوز می کرد.

وی گفت : از ابتدای آذر ماه همزمان با تصمیم و ابلاغ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران ، پلیس در ۵۷ نقطه از استان تیم های خود را به صورت شبانه روزی مستقر کرد ، اما مهم ترین مشکل در این مدت مجوزهای زیادی بود که در اختیار رانندگان خودرو قرار داشت.

بیگلری همچنین بیان داشت : انگار همه صاحبان خودرو در مازندران به طرق مختلف مانند کارت شناسایی، برگه های ماموریت اداری یا برگه های مخصوص تردد از دستگاه های مختلف مجوز تردد در شرایط کرونایی اخذ کرده بودند .

وی تاکید کرد : شهروندانی که برگه تردد زرد رنگ دارند باید آن را روی شیشه جلو سمت راست خودرو نصب کنند چون پلیس فقط با دیدن این برچسب اجازه ورود به داخل شهرها را می دهد در غیر این صورت خودرو به مدت یک ماه متوقف و اعمال قانون جریمه می شود.

سرهنگ بیگلری، گفت : از امروز سختگیری ها در اعمال محدویت های تردد خودرویی در شهرهای مختلف مازندران به ویژه در شهرهای وضعیت قرمز تشدید می شود و با هیچ کس هم تعارف نداریم، داشتن هرگونه برگه ماموریت اداری، کارت های مختلف نیز اصلا ملاک ورود و خروج محسوب نمی شود و پلیس اصلا توجهی به این مدارک نمی کند.

طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

همچنین ورود و خروج وسایل نقلیه غیر بومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی است و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز جریمه می شوند.

*جریمه ۵۴ هزار دستگاه خودرو

رئیس پلیس راهور مازندران همچنین گفت : از ابتدای آذر ماه تا کنون ۵۴ هزار نفر از رانندگان خودروهای مختلف به علت عدم رعایت مصوبه کرونایی در استان اعمال قانون شده اند.

وی افزود: ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر از این رانندگان، متخلفانی بودند که محدودیت تردد شبانه را رعایت نکردند و بعد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد تردد داشتند.

سرهنگ بیگلری افزود: از ابتدای آذر ماه تا کنون ۲۲۴ هزار دستگاه خودرو از ۶ نقطه ورودی مازندران به مبدا حرکتشان بازگشت داده شدند و اجازه ورود به استان نیافتند.

رییس پلیس راهور مازندران از شتاب بخشیدن به نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلفات در شهرهای استان خبر داد و افزود: در حال حاضر نصب دوربین ثبت تخلفات هوشمند در ۱۹۷ نقطه از شهرهای مختلف مازندران جانمایی و با همکاری نماینده فرماندار و نماینده راهور نقاط نصب دوربین ثبت تخلف هوشمند نهایی شده است.

وی افزود : در حال حاضر در ۲۳۹ نقطه از شهرهای استان دوربین نظارتی هم فعال است و لینگ این دوربین ها به اداره راهور چهار شهرستان بابل، آمل، محمودآباد و ساری متصل است و در این دوربین ها اگر تخلف رانندگی هم مشاهده شود، مالکان خودرو به صورت دستی توسط پلیس راهور جریمه می شوند و پیامک برایشان ارسال خواهد شد.


-------------------------------------------------------------------


حجاب و ضرورت توجه به آن درجامعه

پوشش یا حجاب، به صورتى كه زیبایی ها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانى مردم هرزه و آلودگان به شهوت و حالات شیطانى حفظ كند دستورى قرآنى و قانونى الهى است.

انسان به عنوان عضوی از جامعه، باید تابع ضوابط اجتماعی باشد تا وظیفه فردی خود را در بر پا کردن آرامش و امنیت در جامعه انجام دهد. همان طور که وقتی در یک کتابخانه آرامش حاکم بر محیط را بر هم میزنی دیگران برای خود حق اعتراض قائل می شوند در صحنه اجتماع نیز باید نسبت به برهم زنندگان آرامش روانی و فکری اعتراض شود، بنابراین هر انسان سلیم العقلی باید حریم سایر افراد را محترم شمرده و موجب رنجش همنوعان خود را فراهم نیاورد.

در دین اسلام و قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز این مسئله بسیار مورد تاکید قرار گرفته و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین(ع) نیز آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

پوشش یا حجاب، به صورتى كه زیبایی ها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانى افراد هرزه، بى تربیت و آلودگان به شهوت حیوانى و حالات شیطانى حفظ كند دستورى قرآنى و قانونى الهى و تكلیفى انسانى و برنامه اى اخلاقى است.

حجاب و پوشش اسلامى كه بهترین نوع آن چادر است، چادرى كه یادگار منبع عصمت و عفتى چون فاطمه زهرا (علیها السلام) است، هیچ مانعى در راه دانش طلبى و رشد و كمال زن ایجاد نمى كند، بلكه او را از بسیارى از خطرات و دام هایى كه حیوان صفتان در راه دختران و زنان جوان قرار داده اند حفظ مى كند و پاكدامنى و سلامت و عفت و حیاى او را براى شوهرش یا اگر ازدواج نكرده، براى مرد آینده اش محفوظ می دارد.

از سوی دیگر فلسفه پوشش در اسلام شامل مواردی می شود که هر کدام به جنبه های روانی، خانوادگی، اجتماعی، بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او باز می گردد و در واقع پوشش زن در اسلام در این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد.

اما در فلسفه پوشش در اسلام به آرامش روانی نیز توجه شده است که در اثر وجود حجاب و عفاف در زنان این آرامش برای جامعه به ارمغان می آید و در صورت عدم آن و از بین رفتن حریم میان زن و مرد هیجان ها و التهاب های جنسی افزایش می یابد و باعث می شود که جامعه آرامش خود را از دست بدهد و دچار تزلل شده و افراد آن به بیماری های روحی مبتلا شوند، این با توجه به روح سرکش و غریزه اشباع نشدنی انسان قابل درک است.

جنبه دیگر فلسفه پوشش جنبه خانوادگی است که به استحکام پیوند خانوادگی باز می گردد، این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند هم به تقویت بنیان خانواده خود کمک می کند و هم به آرامش روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد فساد در آن؛ رواج یافتن التذاذهای جنسی در سطح جامعه و بیرون از محیط خانه باعث آسیب های اجتماعی از جمله گریز جوانان از ازدواج می شود.

جنبه اجتماعی حجاب به استواری اجتماع مربوط می شود و همانطور که گرفته شد کشیده شدن التذاذهای جنسی از محیط خانه به اجتماع علاوه بر بروز آسیب های اجتماعی متفاوت، باعث تضعیف نیروی کار و فعالیت جامعه می شود

راهبردهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف‏

-توسعه فرهنگ کنکاش و تفکر در مفاهیم دینی توسط جوانان به منظور پذیرش درونی و قلبی وعمل به آنها.

- اتخاذ تدابیر مناسب جهت جذب، تربیت و به کارگیری نیروی انسانی شایسته نظیر مدیران، معلمان و اساتید معتقد و عامل به رعایت حجاب و عفاف در کلیه مراکز اداری و آموزشی.

-تبیین آموزه‏ های دینی در خصوص ضرورت رعایت اصول حیا و عفت متناسب با قابلیت‏ ها و ویژگی‏ های زنان و مردان و ایجاد تعادل در روابط اجتماعی آنها.

- ارتقای سطح آگاهی جوانان در خصوص ارتباطات صحیح انسانی و اخلاقی بین آنها و حفظ حدود عفاف و حجاب در جامعه و خانواده.

-تبیین دیدگاه اسلام در خصوص عفاف، پوشش، حجاب و ضرورت بیان، فلسفه، احکام و دستاوردهای مثبت رعایت آن در جامعه متناسب با شرایط سنی جوانان و نوجوانان با شیوه‏های جذاب.

-اهتمام جدی نهاد خانواده نسبت به تأمین نیازهای عاطفی و شخصیتی فرزندان به ویژه دختران و تأثیر آن در شکل‏ گیری هویت دینی و اجتماعی آنها.

-اهتمام جدی مراکز فرهنگی و کلیه رسانه‏ های کشور نسبت به ارائه الگوی مطلوب از عفاف و حجاب در محصولات فرهنگی خود (فیلم، سریال، تئاتر و… ) و پرهیز از ایجاد تضاد و تناقض برای جوانان در این امر.

-نظارت دقیق و همه جانبه در امر تولید و نشر کتاب، مطبوعات و مجلات سینمایی در خصوص رعایت حریم عفاف و حجاب از نظر محتوایی و شکلی؛

-تبیین ضرورت رعایت حجاب وعفاف توسط زنان ومردان در برنامه‏ های فرهنگی، تبلیغی و هنری و پرهیز از یک‏سونگری؛

-الگو

سازی و ایجاد گرایشات عمیق و پایدار نسبت به امر حجاب و عفاف از طریق معرفی سیره عملی معصومین(ع)، بزرگان علمی و ادبی و فرهنگی، منطبق با مقتضیات زمان و مکان و شرایط سنی جوانان؛

-هماهنگی و وحدت رویه مستمر و پایدار در برخورد با ناهنجاری‏ های فرهنگی توسط دستگاه های مختلف در چارچوب قانون؛

-تهیه مقررات لازم برای جلوگیری از واردات پارچه و لباس غیر متناسب با فرهنگ عفاف و حجاب؛

تهیه وتنظیم : علی دوستی کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار