مدیرعامل منطقه آزاد قشم:
مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که روند رو به تزایدی نیز دارد، بهترین راهکار توسعه ورزش در میان اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان است
کد خبر: ۹۳۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 09 January 2021

به گزارش تابناک، با شیوع بحران کرونا در کشور تاتامی‌ها از سالن‌های ووشو بیرون کشیده شد و هر بوستان و ساحل و محوطه‌ای در دل طبیعت به محلی برای توسعه ورزش ووشو بدل گشت. حالا مسؤولان ووشو درصدد هستند تا در صورت امکان، مسابقات کشوری این رشته را نیز در استانی با شرایط مناسب آب و هوایی و در ساحل برگزار کند.

به همین منظور رییس و نایب رییس فدراسیون ووشو در سفری به هرمزگان و پس از حضور در مناطق محروم شرقی این استان و پخش کمک‌های مومنانه و حضور در جمع جوانان ورزشکار منطقه گافر و پارامون از توابع بشاگرد، سری به جزیره قشم زدند تا ظرفیت‌های این جزیره را در دیدار با مدیرعامل این منطقه و بازدیدهای میدانی از این جزیره مورد بررسی قرار دهند.

مومنی: ورزش بهترین راه برای مهار آسیب‌های اجتماعی است

ورزش بهترین راهکار برای مهار آسیب‌های اجتماعی/ قشم میزبان رقابت های ووشو

حمید رضا مومنی در دیدار با رییس و نایب فدراسیون ووشو که به منظور بررسی امکان میزبانی و برگزاری مسابقات کشوری ووشو در رده‌های مختلف در اسفندماه به هرمزگان سفر کرده بودند، اظهار کرد: نگاه به ورزش در دو بخش سلامت محور و قهرمان پرور یک نگاه کلیدی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری به توسعه ورزش عمومی و حرفه‌ای برای ایستادن در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز داریم.

وی با بیان این که بهترین راهکار برای مهار آسیب‌های اجتماعی، ورزش است، خاطرنشان کرد: جزایر خلیج فارس بهترین مزیت را برای توسعه برخی از رشته‌های ورزشی دارد و باید با تلفیق جغرافیای منطقه در کنار استعدادهای منطقه‌ای، ورزش حرفه‌ای را نیز رشد دهیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: ورزش دولتی بدون شک راهکار خوبی برای توسعه ورزش نیست بلکه باید ورزش به دست اهالی آن راهبری و هدایت شود و وظیفه دولت‌ها نیز توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از دیپلماسی ورزشی است که بتوان از ظرفیت میزبانی‌های مختلف ملی و بین‌المللی برای رشد یک منطقه بهره برد.

مومنی تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال در هرمزگان و جزایر آن امکان آب و هوایی مطلوبی برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی و ملی وجود دارد و بسیاری از ظرفیت‌های طبیعی منطقه آزاد قشم می‌تواند در خدمت توسعه ورزشی حرفه‌ای و عمومی باشدعلیرضا بهرمن،مومنی،.

وی کمبود در زیرساخت‌های ورزشی و تلاش برای جبران این کمبودها را یکی از اولویت‌های مدیریتی خود در منطقه آزاد قشم برشمرد و گفت: سرانه ورزشی جزیره قشم به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و برای بهبود روش‌های نرم‌افزاری نیز ساختار ورزش منطقه آزاد قشم را اصلاح کردیم و هر پروژه بزرگ عمرانی در منطقه باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و اولویت نیز با توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از رشته‌های ورزشی است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم، بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله فوت افراد بر اثر مصرف مشروبات الکلی نشانه آن دانست که باید در زمینه مسائل ورزشی و فرهنگی تلاش و تمرکز بیشتری صورت گیرد و با هدایت جوانان به سمت و سوی ورزش و پر کردن اوقات فراغت آنها، مانع از گرایش به سمت آسیب‌های اجتماعی شد.

صدیقی: از هیات‌های اول کشور هستیم

امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو نیز در این دیدار با اشاره به سفر اخیرش به منطقه کافر و پارامون در شهرستان بشاگرد و مشاهده اشتیاق خانواده‌ها به ورزش ووشو و عزم فدراسیون ووشو در حمایت از جوانان این منطقه به منظور رشد در این رشته از طرق مختلف، اظهار کرد: توسعه تای چی نیز که در باطن ووشو یک ورزش همگانی برای توسعه سلامت عمومی است، در جامعه رو به رشد است و می‌توان از ظرفیت این سواحل زیبا و کم‌نظیر قشم به منظور توسعه این رشته نیز بهره برد.

 

وی گفت: هرمزگان قطب ورزش کشور در ووشو است و با تلاش های علیرضا بهرمن کارهای خوبی در این رشته در هرمزگان شکل گرفته است و کشاندن این ورزش به روستاها و مناطق محروم از کارهای خوبی بوده که در هرمزگان شاهد تحقق آن هستیم و ما سفرمان به بشاگرد دیدیم که ۱۰۰ جوان و نوجوان در گافر و پارامون مشغول ورزش ووشو بودند و این رسالت ما را سنگین تر می کند که برنامه‌ریزی هرچه بیشتری برای این عزیزان داشته باشیم.

صدیقی از برگزاری ۳۰۰ دوره آموزشی در رشته ووشو در یک سال اخیر خبر داد و گفت: حضور امروز ما در قشم نیز نشانه عمل گرایی ما است تا از نزدیک با مدیران ورزش دوست برای توسعه فعالیت‌های رشته ووشو صحبت و رایزنی کنیم.

اوجاقی: میزبانی رقابت‌های جهانی در قشم شروع یک حرکت بزرگ برای معرفی بیشتر این جزیره است

نایب رییس فدراسیون ووشو نیز در اظهارات با تجلیل از نقش از علیرضا بهرمن رییس هیأت ووشو هرمزگان و رفتار جهادی او در توسعه ورزش ووشو در سراسر هرمزگان، عنوان داشت: گرفتن میزبانی برای ایران با محوریت قشم بسیار با ارزش خواهد بود و مسابقات تالو در بخش گروه‌های سنی را در قشم برگزار خواهیم کرد تا این رشته در جزیره قشم و در میان نوجوانان و جوانان آن گسترش هرچه بیشتری یابد.

حسین اوجاقی از تلاش‌های صورت گرفته در قشم و تغییر چهره این جزیره به نسبت سال‌های قبل نیز تجلیل کرد و آن را نشانه حرکت رو به جلوی مدیریت این منطقه و طبع بلند مردمان آن و شایستگی جوانان و نوجوانان این منطقه دانست.

به گزارش تابناک، به گفته علیرضا بهرمن رییس هیأت ووشو استان هرمزگان قرار است میزبانی مسابقات کشوری ووشو در ماه‌های آتی در جزیره قشم انجام شود و در این زمینه زیرساخت‌های ورزشی جزیره قشم نیز توسط رییس و نایب رییس فدراسیون فوتبال مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار