سید ابراهیم رییسی:
رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران تاکید بر معنویت در نظام اسلامی را منجر به کاهش فساد اداری دانست و گفت: مسئله کولبری باید سامان یابد و همچنین واگذاری پالایشگاه کرمانشاه که توسط مجمع نمایندگان مطرح شد، باید مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 07 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سید ابراهیم رییسی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور مسئولین این استان برگزار شد،با گرامی داشت یاد شهدا و تاکید بر قدردانی از ایثارگران این خطه،اظهار داشت: هر وجب این خطه شاهد ایستادگی و مقاومت مردان غیور و زنان با همت آن در مقابل بعثی‌ها و ضدانقلاب بوده،همچنین این استان دارای علمای بزرگی است که در هدایت مردم نقش داشتند و برای مردم بودند، از مردم بودند وبه مردم خدمت کردنداز جمله می‌توان به آیت الله زرندی، ممدوحی، اشرفی اصفهانی اشاره کرد.


وی افزود: بدون تردید یکی از موارد مهم توسعه یافتگی استان انسجام و وحدت است ادر کرمانشاه علی رغم حضور اقوام و مذاهب مختلف و گویش‌های مختلف با همت نماینده ولی فقیه، وحدت وجود دارد، مدیریت در نظام اسلامی و در تربیت دینی تفاوتش با دیگر نظامات مدیریتی  در این است که مدیران قبل از هر چیز خود را پاسخگوی محضر پروردگار می‌بینند، و پاسخگوی او بودن رمز مهمی برای سلامت و خدمت گذاری به مردم است و در سلسله مراتب پاسخگویی، پاسخگویی به خدای متعال خیلی مهم است. درحال حاضر خودکنترلی کارآمدترین نظام کنترلی است که هر کسی را از آسیب حفظ می‌کند، لذا در سلسله مراتب اداری هر چقدر به معنویت تاکید شود شاهد کاهش فساد اداری هستیم، امروز سلامت اداری بسیار مهم و نظام اداری عادلانه امری بسیار مهمی است و یکی از جلوه‌های مهم عدالت در ادارات وسازمان‌ها است که شاید بهترین ملاک آن در عمل به قانون در جذب، نگهداری نیروی انسانی، تقسیم کار، کارآمدی و خدمت به مردم در تقسیم عادلانه طرفیت ها، باشد و نتیجه و محصول آن رضایتمندی مردم است.

 

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: اگر نظام مدیریتی بر مردم داری تاکید می‌کنند و شعار آن حق با مشتری است، اما تعریف ما از توجه به مردم در فرهنگ دینی و کلام علی (ع) است، مردم دوستی مرتبه بالای محبت پروردگار است، محبت نسبت به مردم و دوست داشتن مردم بسیار مهم و در سلوک رهبری معظم انقلاب است، شهید حاج قاسم سلیمانی در رفتار‌های فردی اش با عموم مردم، خانواده شهدا، توجه به مردم و خواست آن‌ها را مد نظر قرار می‌داد.

وی افزود:نسبت به پاسخگویی به سلسله مراتب اداری طبیعتا باید نظارت پذیری هم مورد توجه باشد؛ لذا مدیران بر مجموعه خود نظارت داشته باشند، این خلاف اعتماد نیست بلکه منجر به اعتماد می‌شود، تدوام این اعتماد در گرو اعتماد همیشگی است پس مدیران نظارت درون سازمانی و برون سازمانی را برای سالم ماندن مجموعه‌های اداری و کارآمدی افزایش دهند، این پایش‌ها می‌تواند در جهت کارآمدی تاثیر گذارباشد. مجموعه نظارتی برای کمک به مدیریت، خوب دیدن برای مدیران است و به معنای مچ گیری نیست بلکه کمک می‌کند به مدیر در خوب و جامع دیدن مسائل، بنابراین از تمامی مدیران خطر پذیر قدردانی می‌کنیم و آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم، مدیرانی که شبانه روز برای کاهش آلام مردم تلاش می‌کنند و علی رغم تهدید‌ها برای کاهش فساد اداری تلاش می‌کنند و مدیری که مجوز حرکتش رفع مشکلات مردم است حتما مورد حمایت است و راه گشایی درحوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در گرو حرمت مدیران با اخلاص، با شهامت و دارای روحیه جهادی است.

 

این مقام ارشد قضایی بیان داشت: شما در جنگ شاهد بودید که جنگ در این استان و دفاع جانانه شما منجر به پایان آن شد، تلاش‌های متفاوت مدیران و مسئولین منجر به ایجاد آرامش در جامعه می‌شود. در رابطه با چندسال پیش سفر مقام معظم رهبری به این استان، برخی مصوبات رهبری در کرمانشاه اجرا شده و باقی آن با همت باید اجرایی شود، همت و مجاهدت می‌تواند همچنان که کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده باقی آن‌ها را هم باز گرداند. امسال به عنوان سال جهش تولید کار‌های خوبی صورت گرفته و باید امروز تولید در کشور جهش یابد، یکی از موانع جدی تولید قاچاق کالا به ویژه قاچاق سازمان یافته کالا است، رهبری انقلاب تاکید کردند قانون صراحت دارد، راه را برای صادرات واردات درست باز کنیم و مسئله کولبری باید سامان یابد به نحوی که هم مرز نشین احساس امنیت کند و باید بازارچه‌های مرزی سامان و رونق یابند و مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های آن به همت نیاز دارد، تا هم مرز نشین از آن استفاده کند و هم اشتغال ایجاد شده و بیکاری کاسته شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مسئله خصوصی سازی، مسئله‌ای است که بر آن تاکید شده، ما باید از تصدی گری بکاهیم و بر نظارت دولت بیفزاییم، تصدی گری دولت در حوزه اقتصادی باید کاهش یابد، خصوصی سازی باید منضبط باشد و دولت تلاش  مضاعف داشته باشدو از این بخش را حمایت کند،همچنین در تسهیلات بانکی و سایر موارد مورد حمایت ویژه قرار گیرد؛ لذا اصل خصوصی سازی را مجلس و دولت و قوه قضائیه حمایت می‌کنند، بخشی از واحد‌ها که به بخش خصوصی واگذار شده، چون در مقدمات کار به خوبی انجام نشده است، به طور مثال بحث واگذاری پالایشگاه که توسط مجمع نمایندگان مطرح شد، باید مورد بررسی قرار گیرد و باید در بحث واگذاری‌ها به بخش خصوصی مسئله تولید مورد توجه ویژه قرار گیرد. تمامی همت مسئولین و مدیران باید این باشد در استانی که در آن بیکاری جدی است و توانمندی، غیرت، همت، کار و تلاش از ویژگی مردم این منطقه است و یکی از زمینه‌های جرم در جامعه فقر و بیکاری است، پس باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله رییسی تصریح کرد: در یک بحث آکادمیک باید علت برخی جرائم را بررسی کنیم از علل آن فقر و بیماری است، مطلقا فقر زیبنده نظام اسلامی نیست، اگر همت شود با توجه به ظرفیت این استان و زیرساخت‌های آن در بخش گردشگری، کشاورزی و سایر موارد می‌تواند استان کرمانشاه را به نقطه‌ای رساند که رونق تولید وجود داشته باشد و کاملا دراین استان تحقق یافتنی است.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: در خاتمه کلام عرض می‌کنم، مجموعه تلاش مدیران در استان و کشور امروز یک پیام جدی برای مردم دارد، آنچه که رهبری تاکید کردند که با توجه به توانایی و ذخایر مادی و معنوی که در کشور وجود دارد ما می‌توانیم به لطف پروردگار مشکلات را حل کنیم، همراه با دو اصل، اتکال به خدا و اعتماد به نفس، "ما می‌توانیم"  را محقق سازیم که حاج قاسم جلوه اصلی "ما می‌توانیم" است، تجلیل از حاج قاسم در این ایام به معنی تجلیل از کسی است که اعلام کرد، ما می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم و می‌توانیم علی رغم جنایت‌های دشمن. امنیت منطقه را تامین کنیم. پیام مهم برای دشمن در این است که فشار حداکتری شکسته است. استانی که توانسته خوش بدرخشد باید بتواند در کاهش اشتعال و کاهش فقر درجهت رضای خدا و افزایش اعتماد عمومی گام‌های مهمی بردارد، امیدواریم این همدلی و همکاری همه بخش‌ها با محوریت نماینده رهبری در استان، استاندار، مسئولین و بسیجیان به نتیجه برسد. گاهی خسارت ترک فعل‌ها به مراتب بیشتر از بسیاری از فعل‌ها است، ترک فعلی که یک کارشناس یا مهندس باید در زمان خود اقدام کند و از آن اقدام سر باز زد، گذشت زمان خسارت را حل نمی‌کند و این خسارت باید جبران شود؛ لذا باید از خدای متعال کمک خواست، خوب بشناسیم، ببینیم، کنش و واکنش در زمان خود انجام شود که هیچ متاعی در آن مورد قبول نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار