رییس اداره منابع طبیعی دهلران گفت: چهار هزار و ۵۰۰ تن چوب طی سال جاری در شهرستان دهلران برداشت شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 07 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛نصراله پارسه افزود: ارزش ریالی این مقدار زراعت چوب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است که برنامه توسعه آن نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس منابع طبیعی دهلران زراعت چوب را یکی از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور عنوان کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان با نرخ ۱۳ درصد از جمله برنامه های دولت در راستای توسعه زراعت چوب در شهرستان هاست.

پارسه تاکید کرد: کشاورزانی که حاشیه مزارع خود را به طرح زراعت چوب اختصاص دهند، بعد از تشکیل پرونده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به ازای هر هکتار ۷۸ میلیون ریال تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی از توزیع سه میلیون اصله نهال اوکالیپتوس بین کشاورزان دهلرانی خبر داد و اضافه کرد: این میزان نهال به صورت رایگان در سطح سه هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت می شود تا در برای خوراک کارخانجات صنایع چوب و صنایع وابسته در کشور مصرف شود.

رییس منابع طبیعی دهلران گفت: یکی از مناطقی که باید کشاورزان در بحث زراعت چوب مشارکت کنند، بخش دشت عباس است چرا که با بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در این بخش مستعد کاشت و اجرای طرح زراعت چوب بوده که خوشبختانه کشاورزان از اجرای این طرح استقبال کرده اند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار