مراسم چهلمین روز شهادت دانشمند دفاعی - هسته‌ای با نامگذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری زاده با حضور مسئولین و خانواده شهید در مسجد مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 06 January 2021

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مراسم چهلمین روز شهادت دانشمند دفاعی - هسته‌ای با نامگذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری زاده با حضور مسئولین و خانواده شهید در مسجد مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، مراسم چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی - هسته‌ای هم زمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، رئیس، معاونین و مدیران سازمان انرژی اتمی و خانواده معظم شهید فخری‌زاده، ۱۶ دی‌ماه در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی آغاز شد و با سخنانی از صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره فضایل اخلاقی و درجات علمی دکتر فخری زاده ادامه یافت.

صالحی با اشاره به آشنایی ۲۰ ساله با شهید فخری زاده و ارتباط علمی با شهید در مباحث هسته‌ای گفت: از این مرد همیشه امید خیر بود. در ضمیر ایشان می‌دیدید که به دنبال خیر است. ذهن و وجودش دنبال خدمت بود. ندیدم به کسی بدی برساند. ممکن بود چالش داشته باشد، اما هیچ‌گاه بدی کسی را نگفت. حتی با کسانی که بیشترین چالش را داشت با احترام رفتار می‌کرد.
 
نام‌گذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری‌زاده
 
رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر حدیث «أنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَحورَ نِقَما» درباره خدمات شهید به مردم افزود: نسبت به خواسته‌های همکاران و مردم دل‌تنگ نمی‌شد. کار بزرگ خود را اندک و کار کوچک دیگران را بزرگ می‌شمرد. در گمنامی کار می‌کرد و کمتر ایشان را در صحنه عمومی می‌دیدیم.

معاون رئیس‌جمهور درباره اشتیاق شهید به علم و دانش گفت: همواره به دنبال دانش‌افزایی بود و طلب دانش داشت و این یکی از خصائل مؤمنین است. خواری در راه خدایش از عزت با دشمن برایش محبوب‌تر بود. خیلی‌ها می‌توانستند در این جایگاه به گونه‌ای دیگر عمل کنند، اما او نکرد و پاداشش را که همانا شهادت در راه خدا بود، گرفت.

صالحی دینداری و ولایتمداری را یکی از خصوصیات بارز شهید دانست و ادامه داد: اهل ایمان کامل به تعالیم دین و متشرع بود. بُعد عارفانه ایشان را بعد از شهادتشان متوجه شدم. ولایتمدار صادق، انقلابی به تمام معنا و وفادار به انقلاب بود. ندیدم عضو حزب و فرقه‌ای باشد و به دور از جناح‌بندی و دسته‌بندی سیاسی بود. او امید به پروردگار داشت و می‌دانست راه خدا، راه همواری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان سخنانش افزود: به افتخار این برادر بزرگوار، قلب سازمان انرژی اتمی در سایت شهید شهریاری، نگین این سایت که راکتور تحقیقاتی تهران است را امروز به نام شهید فخری زاده نام‌گذاری می‌کنیم.

در ادامه مراسم، لوح تقدیری به پاس سال‌ها خدمات ارزنده شهید دکتر فخری‌زاده، توسط حجت‌الاسلام میرلوحی، سردار حاتمی، امیرعبدالهیان و دکتر صالحی به فرزند ایشان اهدا شد.

مراسم چهلمین روز شهادت دانشمند دفاعی - هسته‌ای با نامگذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری زاده با حضور مسئولین و خانواده شهید، به پایان رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار