تابناک،یکی از نکات مهم در فعالیت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری از حاشیه‌سازی‌هایی است که می‌تواند تاثیر منفی بر روند سرمایه‌گذاری و فعالیت آن بنگاه داشته باشد. گاهی این حاشیه‌سازی‌ها، ابهام‌ها و سوال‌هایی است که می‌تواند با ارایه گزارش از سوی آن بنگاه اقتصادی برطرف شود و نیازی به حاشیه‌سازی در قالب تحقیق و تفحص نباشد.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 05 January 2021

به گزارش تابناک، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حالی طرح تحقیق و تفحص از مجلس را مطرح کرده‌اند که نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی مطرح‌کننده و رسیدگی‌کننده به این طرح می‌توانستند با درخواست گزارش از شرکت فولاد مبارکه، سوالات و ابهام‌هایی که درباره طرح نورد گرم 2 و میزان مشارکت تولیدکنندگان داخلی و خارجی در اجرای این پروژه دارند را برطرف کنند.

نمایندگان مجلس ابزارهای متفاوتی در اختیار دارند که می‌توانند از آن برای رفع ایرادها و ابهام‌های مورد نظرشان بهره بگیرند و اینکه بنگاهی اقتصادی و رو به رشد را که در مسیر توسعه گام بر می دارد با اخلال مواجه کنند برخلاف اهداف اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود.

گفتنی است نتایج بسیاری از طرح‌های تحقیق و تفحص منجر به بهبود شرایط آن شرکت یا سازمان و بنگاه اقتصادی نشده است. به طور مثال در مورد تحقیق وتفحص از صنعت خودرو پس از طی یک دوره زمانی طولانی گزارشی در صحن علنی مجلس قرائت شد که شامل مواردی کلی بود و در نهایت برای مردم مشخص نشد که این طرح تحقیق و تفحص چه دستاوردی برای آنها داشته است.

فراموش نکنیم اینکه بنگاهی اقتصادی و رو به رشد مانند فولاد مبارکه که در مسیر توسعه گام بر می‌دارد با طرحی مانند تحقیق و تفحص با اخلال مواجه کنند، برخلاف اهداف اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود. گروه فولاد مبارکۀ اصفهان، به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی در ایران و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در کشور ایران عامل اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم 350 هزار نفر در کشور می باشد .

جالب است بدانید سهم فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین شرکت زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه از این اشتغال زایی ، 3600 نفربه صورت مستقیم و حدود 30 هزار نفر به طور غیر مستقیم می باشد.

گروه فولاد مبارکه یاری‌رسان اشتغال در کشور به خصوص اشتغال جوانان تحصیل کرده بوده است. به جرأت می‌توان گفت نقشی که فولاد مبارکه در اشتغال کشور و به خصوص اشتغال افراد تحصیل کرده ایفا می‌کند را کمتر بنگاه اقتصادی برعهده دارد.

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان شرکت زیرمجموعه فولاد مبارکه، در راستای سیاست‌های توسعه‌ای خود موفق به اشتغالزایی گسترده در منطقه ویژه خلیج فارس شده است و بارها رتبه نخست در اشتغالزایی را کسب کرده است. فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر دستاوردهای صنعتی و علمی زیادی داشته است اما می‌توان اشتغالزایی در سطح استان و استان‌های مجاور را مهم‌ترین دستاورد فولاد هرمزگان دانست.

گفتنی است در راستای فولاد مبارکه، مجموعه فولاد هرمزگان با نظارت بر قراردادهای پیمانکاران، عزت نیروی انسانی را مورد توجه قرار داده است. علی‌رغم نوسانات بازار و رکود اقتصادی سیاست فولاد مبارکه و به تبع آن فولاد هرمزگان، در این زمینه همیشه حفظ اشتغال فعلی و تعدیل نشدن نیرو بوده است. از یاد نبریم که در شرایط کنونی اقتصادی، حفظ اشتغال کنونی، به اندازه اشتغالزایی جدید حائز اهمیت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار