محمد سالاری با اشاره به بازگشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، خطاب به ریاست شورای شهر تهران خواستار برگزاری جلسات اضطراری برای بازگرداندن اختیارات نهاد شوراهای شهر کشور شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 05 January 2021

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در نشست امروز /سه‌شنبه/ شورا با اعلام خبر بازگشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مجموعه کنشگری های بسیار موثراعضاء و رییس شورای شهر تهران و همراهی جامعه شوراییان کشور در اعتراض به کاهش اختیارات نهاد شوراهای شهر و همراهی فراکسیون مدیریت شهری مجلس نتیجه داد.

سالاری افزود: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع ورود کرد و مصوبه مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده که موجب کاهش جدی اختیارات شوراهای شهر کشور شده بود، از شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مباحثی که در جلسه امروز هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد، من از شخص آقای هاشمی، هم به لحاظ جایگاه ایشان به عنوان رییس شورای شهر پایتخت و هم با توجه به شخصیت حقیقی خود درخواست دارم، تعامل موثری را در این خصوص با نهادهای مربوطه داشته باشند تا بتوانیم با برگزاری جلسات اضطراری از فرصت یک هفته ای موجود برای همراه کردن نمایندگان مجلس با خود استفاده کنیم.

سالاری افزود: از نمایندگان و ریاست مجلس نیز درخواست دارم که در خصوص باز پس گیری اختیارات نهاد شوراها پافشاری و از این نهاد مردمی صیانت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار