رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت همدان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر ثبت کالا‌های موجود در استان در سامانه جامع انبار‌ها گفت: سرپیچی از این قانون احتکار و قاچاق کالا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 04 January 2021
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر ثبت کالا‌های موجود در استان در سامانه جامع انبار‌ها گفت: سرپیچی از این قانون احتکار و قاچاق کالا محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان؛ حمیدرضا متین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان اظهار داشت: تمام انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا باید موجودی خود را در سامانه جامع انبار‌ها به نشانی www.nwms.ir ثبت نام کنند.

او تاکید کرد: چنانچه واحد‌های صنفی و صنعتی مطابق این قوانین عمل نکند مشمول مجازات‌های احتکار و قاچاق کالا می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: همدان رتبه دوم در سامانه جامع انبار‌های کشور را دارد و باید این رویه ادامه یابد.

متین خاطرنشان کرد: بنکداران و صاحبان واحدای صنفی که کهنسال هستند و توان و سواد لازم را برای انجام این کار ندارند از حسابدار کمک بگیرند و در اسرع وقت موجودی کالا‌های مازاد خود را ثبت کنند.

به گفته اصناف و شرکت‌های پشتیبانی امور دام و غله نیز موظف به ثبت لیست اقلام در سامانه جامع انبار‌ها هستند تا مشمول جریمه و برخورد قانونی نشوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآوری کرد: منظور از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، تمامی مراکز بارگیری، تخلیه، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا است.

وی افزود: این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحد‌های تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است و به طور کلی هر جایی که کالا به آن وارد یا از آن خارج و یا در آن نگهداری می‌شود در محدوده این طرح می‌گنجد.

متین گفت: برای تسهیل و تسریع فرایند‌های تجاری و همچنین نظارت و مدیریت کارآمد ورودی و خروجی زنجیره تجاری باید ابزاری برای شناسایی مکان نگهداری هر کالا و میزان خروج و ورود کالا‌ها به هر انبار در هر لحظه وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: مردم انبار‌های غیرقانونی را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام تا در سریع‌ترین زمان ممکن به گزارش آن‌ها رسیدگی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار