با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:
تابناک - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بازدید از روستاهای سیل زده سدیج و گابریک وارد این منطقه شد و نخستین واحد مسکن احداثی زیان دیده از سیل در شرق هرمزگان را به بهره‌برداری رساند.
کد خبر: ۹۲۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 04 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، دقایقی پیش دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی دکتر همتی استاندار هرمزگان، به منظور بازدید از مناطق سیل زده جاسک که در سیل دی ماه 98 دچار خسارت شده بود وارد این منطقه شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: در سیل دی ماه 98 به تعدادی از واحدهای مسکن روستایی شهرستان جاسک در مجاورت دو رودخانه سدیج و گابریک خسارت وارد شد که بر اساس ارزیابی‌ها، 270 واحد نیازمند احداث مجدد، 350 واحد نیازمند تعمیرات و 750 واحد دچار خسارت معیشتی شدند.

وی افزود: بر اساس این برآورد و با مصوبه هیئت وزیران و پس از ابلاغ معاون اول رییس جمهور، برای هر یک از این گروه‌ها تسهیلاتی تخصیص پیدا کرد که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.

همتی عنوان کرد: روستاهای کروچ، کنتکی، حاجی آباد، گبد، گرندو، نوروزکار، سدیج، گشمی، بندبست، لیره‌ایی، گنجک طی سیل بهمن ماه 98 دچار خسارت شدند که بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، روستای لیره‌ایی به مکان دیگری منتقل می‌شود و کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در بقیه روستاها ادامه دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال گذشته تا کنون با استقرار ستاد بازسازی در منطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت اکیپ های اجرایی و مردم شروع کرده است و تا پایان سال جاری عملیات احداث و تعمیرات واحدهای خسارت دیده شرق جاسک در سیل دی ماه 98 ، به پایان می رسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار