مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تنظیم سند راهبردی سلامت نان استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: رسالت ما در این سند فراهم‌سازی شرایط مطلوب تولید، عرضه، نگهداری و مصرف نان سالم برای آحاد جامعه است.
کد خبر: ۹۲۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 04 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «شهریار مستوفی» افزود: باتوجه به اهمیت نان و نقش آن در سفره مردم و تامین ۶۰ درصد از انرژی روزانه و ۳۹ درصد از پروتئین مورد نیاز بدن، باید دسترسی آحاد جامعه در تمام اوقات به نان سالم و با کیفیت تغذیه ای مناسب در تدوین این سند مدنظر قرار گیرد.

او گفت: وضعیت کنونی نان از نظر شاخص‌های حسی، تغذیه‌ای و بهداشتی با وضعیت مطلوب فاصله دارد که امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی در این زمینه در سال ۱۴۰۰ بسیاری از این مشکلات رفع شود.

مستوفی اظهار داشت: مطالعه در خصوص دیدگاه عموم مردم در مورد وضعیت کلی نان در استان سودمند است و باید با همکاری سایر دستگاه ها اطلاعات کافی از نظرات مردم و کارشناسان جمع آوری شده و از آن به عنوان زیربنای تنظیم سند نان استفاده شود.

وی تصریح کرد: جلسات کارشناسی برای تنظیم سند نان استان تا پایان سال جاری به طور مداوم برگزار خواهد شد و با همفکری سایر دستگاه ها این سند مهم تنظیم می‌شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه بیش از ۲ هزار نانوایی فعالیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار