تیم فوتبال نساجی نماینده استان مازندران در رقابت‌های لیگ برتر باشگاههای کشور در حالی ۱۶ دی ماه در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پیکان تهران می‌رود که به دلیل نتایج ضعیفش در چهار هفته اخیر آماج انتقادات تند هواداران و پیشکسوتان قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 04 January 2021

 تیم فوتبال نساجی نماینده استان مازندران در رقابت‌های لیگ برتر باشگاههای کشور در حالی ۱۶ دی ماه در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پیکان تهران می‌رود که به دلیل نتایج ضعیفش در چهار هفته اخیر آماج انتقادات تند هواداران و پیشکسوتان قرار دارد.

 ایرنا، نساجی مازندران هم اکنون از هشت بازی رقابت های لیگ برتر با ۸ امتیاز و به تفاضل گل بیشتر یک پله بالاتر از تیم تازه وارد مس رفسنجان به لیگ برتر در رده سیزدهم جدول ۱۶ تیمی این رقابت ها قرار دارد و به طور میانگین تاکنون موفق شد تا در هر بازی یک امتیاز به جمع امتیازات خود اصافه کند، امتیازاتی که حداقل برای هواداران پرشمار این تیم شمالی تا کنون راضی کننده نبود.

همچنین ۲ بازی آینده این تیم برای پیکان تهران رده هفتمی و صنعت نفت آبادان رده دومی جدول در هفته دهم و یازدهم رقابت های لیگ برتر یکی از روزهای سرنوست ساز برای این تیم مازنی محسوب می شود، زیرا هر نتیجه ای به جز حداقل یک برد می تواند سرنوشت این تیم را برای ادامه لیگ برتر حداقل در جایگاه نیمکت کادر فنی تغییر دهد و تجربه سه فصلی متوالی حضور نساجی در لیگ برتر نشان می دهد که سرنوشت ناتمام سرمربیان پیشین نیز بر اساس همین شیوه از نتیجه گیری رقم خورد.

پای لرزان نساجی در لیگ بیستم
نساجی مازندران بر روی کاغذ در هشت بازی لیگ برتر بیستم در مقایسه ۸ دیدار با فصل گذشته ( نوزدهم ) حداقل در کسب امتیاز تغییرات محسوسی را رقم نزده است، چرا که در فصل جاری از مجموع ۸ بازی ۸ امتیاز و سال گذشته همین موقع از همین تعداد بازی با یک امتیاز بیشتر ۹ امتیاز کسب کرد.

اما تفاوت در جایی مورد توجه هواداران و منتقدین سفت و سخت این تیم خودنمایی می کند که نساجی امسال با ۸ امتیاز از ۸ بازی در رده سیزدهم قرار دارد و سال گذشته از ۸ بازی در ۹ امتیاز در رده نهم جدول لیگ برتر قرار داشت و این تفاوت جایگاه در جدول لیگ برتر موجب شده تا نگرانی ها نسبت به آینده تیم نزد هواداران و منتقدین بیشتر شود.

کارشناسان فوتبال مازندران ضعف اصلی نساجی را در بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر ناشی از بی برنامه‌گی تیم و ضعف فنی ناشی از ناهماهنگی بازیکنان در تمام سطوح سه گانه مستطیل سبز از خط دفاعی، هافبک تا نوک پیکان حمله می دانند و معتقدند این ناهماهنگی و ضعف فنی در تمام ۸ بازی گذشته به خصوص در بازی با تیم های سپاهان، سایپا، مس رفسنجان و فولاد خوزستان و حتی تساوی با پرسپولیس نیز مشهود بود.

کارشناسان فوتبال مازندران برای صحت ادعای خود دیدار نساجی با مس رفسنجان تازه وارد لیگ برتر را شاهد موضوع قرار دادند و می گویند: تیم مس رفسنجان تازه وارد لیگ برتر در قائمشهر در دقیقه ۲۴ نیمه اول گلزنی کرد و در مدت حدود ۷۰ دقیقه نساجی نتوانست این تک گل را جبران و یا حتی فشار مضاعفی را به تیم حریف وارد کند و این رویه را نشان از نداشتن برنامه در داخل زمین از سوی بازیکنان و ناهماهنگی آنها دانستند که همواره از سوی کادر فنی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

سرمربی اسبق تیم نساجی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید : تیم محبوبش در رقابت های لیگ برتر فصل جاری آن اعتماد به نفس مورد نیاز برای رویارویی با تیم های حریف را در داخل و خارج از خانه ندارد و دچار نوعی سردرگمی در داخل زمین است.

حسین مسگر ساروی می افزاید: سردرگمی بازیکنان در داخل زمین نشان از نداشتن برنامه منسجم تیمی برای رویاروی با حریف و به نوعی عدم شناخت از تیم مقابل نشات می گیرد و ابتدا هر تیم برای نتیجه گیری نیاز بهتجزیه و تحلیل درست تیم حریف دارد تا بر اساس آن برنامه ریزی برای غلبه بر تیم و یا حداقل جلوگیری از باخت انجام شود که متاسفانه در هیچ یک از بازی های اخیر نساجی هیچیک از موارد ذکر شده را شاهد نبودیم.

وی در ادامه گفت: به عنوان نمونه نساجی در دیدار با سپاهان اصفهان از روی ضعف سیستم دفاعی گل اول را دریافت کرد و پس از آن نتوانست بازی را به گونه ای مدیریت کند تا حداقل گل بیشتری نخورد که در نتیجه این دیدار چهار بر صفر به سود تیم حریف خاتمه یافت.

این پیشکسوت فوتبال قائمشهر افزود: عدم کسب نتیجه مثبت از سوی یک تیم آن هم در چند هفته پشت سر هم اعتماد به نفس بازیکنان و ریسک آنها را می گیرد و بازی برابر هر تیمی می تواند برای آنها دشوار باشد و باید مدیران و کادر فنی نساجی تا دیر نشده برای تقویت روحی و روانی تیم و برگرداندن اعتماد به نفس بازیکنان وارد عمل شوند.

خلاء مدیریت برای چینش بازیکنان در زمین

یونس گرایلی بازیکن اسبق تیم نساجی مازندران می گوید: در فصل جاری رقابت های لیگ برتر این تیم تغییرات زیادی را از بازیکنان تا کادر فنی شاهد بود و اکثر بازیکنان این تیم با برنامه ریزی سرمربی مستعفی (محمود فکری سرمربی فعلی استقلال تهران) به خدمت گرفته شدند و با رفتنش به نوعی بازیکنان فعلی به سرمربی جدید در شرایط تحمیل شد که باشگاه نه از لحاظ مالی توان خرید بازیکن جدید را داشت و نه این که فرصت زمانی برای استخدام بازیکن جدید در زمان نقل و انتقال وجود داشت.

وی اضافه کرد: به هر حال تیم نساجی مازندران با چنین مشکل پشت پرده ای وارد رقابت های لیگ برتر شد و پس از یک تا 2 دیدار اول ضعف اصلی تیم به خصوص نبود یک بازیکن با تجریه و مدیر در داخل زمین بسیار مشهود شد تا پس از مصدوم شدن حامد شیری کاپیتان این تیم مشکل نساجی دوچندان شد و اکنون نیز به نظر می رسد این تیم برنامه ریزی برای رسیدن به دروازه حریف ندارد.

گرایلی اظهار داشت: به عنوان نمونه تیم نساجی حتی در بازی با پرسپولیس تهران در خانه که توانست نیمه اول به گل برتری برسد، باز در نیمه دوم نتوانست آن گونه که می بایست از دروازه خود حفاظت کند و تا حد زیادی تلاش دروازه بان (طهماسبی) موجب شد که نساجی به تساوی رضایت بدهد و در غیر این صورت قطعا این تیم با گل های بیشتری شکست را می پذیرفت.
این بازیکن اسبق نساجی مازندران افزود: پس از گل تساوی پرسپولیس، نساجی حرکت تیمی برای رسیدن به دروازه تیم میهمان نداشت و تمام برنامه ها و خلق موقعیت به صورت انفرادی ایجاد شد و نمونه آن نیز موقعیتی بود که کریم اسلامی برای خود ایجاد کرد و به دلیل این که تنها بود و بازیکن دیگری را در نزدیکش نداشت، نتوانست از این موقعیت نیز به درستی استفاده کند.

وی گفت: تیم نساجی در تمام بخش های سه گانه زمین و حتی داخل دروازه نیز از لحاظ فنی با مشکل مواجه است و باید در نیم فصل اول با کار و تمرین بیشتر حداقل در برابر تیم هایی که همسطح خودش در لیگ محسوب می شوند، امتیاز بگیرد و در برابر تیم بالا جدولی تلاش کند که امتیاز از دست ندهد تا در نیم فصل دوم بتواند از لحاظ جذب بازیکن جدید خود را برگرداند.

اعتراف به ضعف‌ها

سرمربی نساجی مازندران با تایید برخی نقاط ضعف مدنظر منتقدین نسبت به تیمش گفت: اگرچه نساجی در چهار بازی گذشته نتوانست نتیجه دلخواه هواداران را کسب کند، ولی نسبت به گذشته از لحاظ تکنیک فنی بهتر و هماهنگ‌تر بازی می‌کند و در برابر پرسپولیس تهران این تیم توانست یکی از بهترین بازی های خود را آن هم برابر نایب قهرمان آسیا به نمایش بگذارد.

وحید فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به هر حال تیمش نسبت به فصل گذشته رقابت های لیگ برتر از لحاظ فنی دچار تغییر و تحولات اساسی شد و باشگاه تیم را متناسب با بضاعت مالی خود به خدمت گرفت و این بازیکنان نیز در آینده نزدیک حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت و به طور حتم روزهای خوشی در آینده پیش‌بینی می‌شود و باید هواداران بدون توجه به نقطه نظرات منتقدین، حوصله به خرج بدهند تا تیم به آرامی به شرایط مورد نظرشان برسد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در بازی برابر فولاد برای نساجی رقم خورد، در اصل حقش نبود و بهترین نتیجه در این بازی می توانست برای ما مساوی باشد، ولی به هر حال با وجود این که ما از تیم حریف و میزبان سر بودیم در یک اشتباه بازی را واگذار کردیم و امیدوارم که با تمرین بیشتر اشتباه ما کمتر شود.

سرمربی نساجی مازندران اظهارداشت: اگر هواداران نساجی را نسبت به فصل گذشته رقابت های لیگ برتر مقایسه کنند، ما با وجود تغییرات اساسی در کادر فنی و بازیکنان نتیجه خوبی گرفتیم و همچنان دیدارهای زیادی باقی ماند که با حمایت هواداران می توانیم سربلند از زمین خارج شویم.

همچنین مدیرعامل نساجی مازندران نیز در بیانیه ای در سایت باشگاه خواستار تداوم حمایت هواداران از تیم محبوبشان در بازی های آینده رقابت های لیگ برتر شد و به هواداران اطمینان داد که با کمی حوصله نساجی در لیگ برتر به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد.

علی امیری در مورد انتقاد از جذب بازیکنان جدید این تیم اظهارداشت: نساجی در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر به خصوص در بازی های پایانی نتایج خوبی را به دست آورد و همین نتایج و بازی خوب موجب شد تا اکثر بازیکنان این تیم با پیشنهادهای کلان به سایر تیم ها بروند.

وی در پایان گفت: با این وجود نساجی برای فصل جاری رقابت های لیگ برتر نیز بازیکنان خوبی دارد که صرف نظر از نتیجه در دیدارهای سپاهان، تراکتور و فولاد، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و این روند امیدوار کننده است. باشگاه نیز در شرایط فعلی با تمام توان از کادر فنی و بازیکنان حمایت می کند و قطعا تیم ما به روزهای اوج خود می رسد.

برچسب ها: نساجی مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار