سردار رضا طلایی نیک ضمن اعلام خبر آماده سازی طرحی برای حمایت از ایده‌ها و تحقیقات شهید فخری زاده در مجلس شورای اسلامی، مکتب سردار سلیمانی را الگویی برای آحاد مردم و حتی دیپلمات‌ها دانست.
کد خبر: ۹۲۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 03 January 2021
سردار رضا طلایی نیک ضمن اعلام خبر آماده سازی طرحی برای حمایت از ایده‌ها و تحقیقات شهید فخری زاده در مجلس شورای اسلامی، مکتب سردار سلیمانی را الگویی برای آحاد مردم و حتی دیپلمات‌ها دانست.

به گزارش تابناک همدان؛ سردار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در مجله صبحگاهی «سلام سردار» رادیو مقاومت اظهار کرد: آشنایی من با سردار سلیمانی به ۴۰ سال قبل بر می‌گردد، به واسطه حضور در تیپ انصار الحسین قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس آشنایی با سردار سلیمانی داشتم، در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز چه در دوران حضور سردار سلیمانی در نیروی زمینی و چه در دوران فرماندهی ایشان در نیروی قدس سپاه ایشان به عنوان الگو بودند و به حق لقب سردار دل‌ها که به صورت خودجوش و مردمی به ایشان اطلاق می‌شود برازنده حاج قاسم است.

وی افزود: با توجه به وظایفی که وزارت دفاع در پشتیبانی از نیرو‌های مسلح دارد، بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های پشتیبانی‌های نیروی قدس از سوی وزارت دفاع انجام می‌شد، تأمین تجیهزات و پشتیبانی مورد نیاز جبهه مقاومت نیز بر اساس قرارداد‌های رسمی بین وزارت دفاع و دولت‌های مختلف انجام می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع اعلام کرد: بخش اعظمی از وظیفه وزارت دفاع انجام تحقیقات برای کسب برتری نیرو‌های مسلح در میدان عمل است، بیش از ۹۰ درصد نیاز‌های نیرو‌های مسلح کشور به صورت بومی تهیه می‌شود که محصول دانش دفاعی دانشمندان کشور است و بخش قابل توجهی از این محصولات به صورت ابداعی توسط محققان داخلی تولید می‌شود.

طلایی نیک با اشاره پیروزی‌های بزرگ سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در سه جبهه پیروزی‌های بزرگی به دست آورد، یکی در متزلزل کردن سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود که برآیند راهبری سردار سلیمانی در تحکیم جبهه مقاومت و مبارزه مستقیم با گروه‌های تحت حمایت آمریکا ورژیم صهیونیستی متزلزل کردن قدرت استکبار در منطقه بود و به نحوی این قدرت متزلزل شد که آمریکا در یک اشتباه محاسباتی و برای جبران شکست‌هایی که در منطقه خورد بود دست به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس زد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دومین جبهه‌ای که سردار سلیمانی پیروز شد، جبهه بدل سازی برای بیداری اسلامی بود که جریان‌های تکفیری و داعش به دنبال منحرف کردن جریان بیداری اسلامی بودند و به اسم اسلام در صدد تخریب چهره اسلام و تحریف بیداری اسلامی بودند که سردار سلیمانی توانست این جبهه را نیز شکست دهد به طوری که داعش یا سایر گروه‌ای تکفیری آن جایگاه و قدرت سابق را ندارند و پسماند‌های این گروه‌ها نیز طول نخواهد کشید که در منطقه جمع خواهند شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: سومین جبهه سردار سلیمانی، جبهه ناامن سازی کشور‌های منطقه بود که دشمنان به دنبال ناامن سازی تمامی کشور‌های منطقه بودند و حتی تا نزدیکی مرز‌ها این ناامنی رسید و برنامه کشاندن ناامنی به داخل مرز‌های جمهوری اسلامی داشتند، این آرزوی دیرینه آمریکا و صهیونیست‌ها است که کشور‌های محور مقاومت و حتی تمامی کشور‌های اسلامی و منطقه غرب آسیا دائماً در بحران، ناامنی و جنگ‌های گوناگون نیابتی باشند که سردار سلیمانی توانست امنیت نسبی خوبی را در کشور‌های مقاومت ایجاد کرده و این نقشه دشمنان را نیز بی اثر کند.

طلایی نیک تاکید کرد: نقش سردار سلیمانی در حافظه تاریخی ملت‌ها ثبت خواهد شد، مکتب سلیمانی ابعاد مختلفی دارد و همان طور که رادیو مقاومت به جا سعی در تشریح این مکتب دارد می‌بایست ابعاد مختلف حاج قاسم را مانند معنویت، ولایت مداری، سبک زندگی، فرماندهی و سایر ویژگی‌های وی را به عنوان الگو‌هایی برای عموم مردم منطقه تشریح کرد.

وی بیان کرد: همانطور که ۴۰ سال سردار سلیمانی منشأ خدمات ارزشمندی بود سال‌ها این رفتار‌ها می‌تواند در عرصه نظامی، سیاسی، اخلاقی و دیپلماسی برای سایرین الگو باشد، در حوزه دیپلماسی کسانی که شاید نتوان آن‌ها را به راحتی همراه کرد توسط حاج قاسم همراه می‌شدند و رفتار سردار سلیمانی درس بزرگی برای دیپلمات‌ها نیز است.
 

طرح مجلس برای حمایت از تحقیقات و ایده‌های شهید فخری زاده


معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع در آستانه چهلمین روز ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان مطرح کرد: شهید فخری زاده در لبه دانش فعالیت می‌کردند، ایشان در حوزه دفاعی به واسطه تلاش‌هایی که داشتند کشورمان را جزو کشور‌های شاخص و ممتاز کرده بود.
وی ادامه داد: شهید فخری زاده بنیان گذاری‌هایی که در حوزه سازماندهی، ایده پردازی و تولید محصولات کردند، راهی که شروع کردند با شهادت ایشان متوقف نمی‌شود.

طلایی نیک اشاره کرد: مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهید فخری زاده از ۱۵ لغایت ۱۹ دی ماه از طرف وزارت دفاع و سایر ارگان‌ها و گروه‌های مردمی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع اعلام کرد: نمایندگان مجلس در چهلمین روز ترور شهید فخری زاده طرحی را آماده کردند برای تقویت تحقیقات و نوآوری‌های دفاعی که در این طرح برنامه‌ها و ایده‌هایی که شهید فخری زاده داشتند به صورت خاص مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا دانشگاه‌ها بتوانند در این حوزه با آزادی عمل بیشتری راه شهید فخری زاده را ادامه دهند.

رادیو مقاومت صدای گفتمان و مکتب سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ابتدای دی ماه تا پایان آن از طریق موج FM ردیف ۹۵،۵ مگاهرتز قابل دریافت بوده و مخاطبان می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۵۵ با برنامه‌های رادیو مقاومت در ارتباط باشند.
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار