شهید قاسم سلیمانی مایه مباهات و افتخار همه آزادیخواهان جهان اسلام است، سرداری که تقویت جبهه مقاومت برای در هم‌شکستن رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم منطقه در سیره سال‌ها مجاهدت خالصانه او بود و با خدمت بی‌تکلفش به یک قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم جهانی تبدیل شد.
کد خبر: ۹۲۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 03 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،یکسال است که جهان اسلام از وجود با برکت سردار سلیمانی محروم مانده است، سرداری که با تدبیری که داشت جبهه مقاومت را شکل داد و به دنبال پیروی از سیره شهدا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری، وحدت یکپارچه ای بر جهان اسلام ایجاد کرد.

سرداری متواضع که با وجود خدمات بی نظیر و بی بدیل در استمرار پیروزی جبهه مقاومت، همیشه سعی کرد که یک سرباز باشد و امروز راه و روش و سیره ایشان تبدیل به یک مکتب شده است.

سردار سلیمانی را می ­توان میدان ­دار عشق نامید که مقدمه ساز دولت عشق به امام زمان (عج) بود و همیشه سعی می­ کرد در همه ابعاد الگو و اسوه باشد و با استفاده از رهنمودهای رهبری و تبعیت از امام خود توانست به درجه و شان سربازی فضیلت ببخشد.

حاج قاسم سلیمانی، سردار آسمانی و سردار دلهاست که تا ابد زنده است، او سرداری بی نظیر است که همواره سربازان با نام او آبرو پیدا می کنند.

بخش عمده ای از قدرت های نظامی حزب الله لبنان از تدبیر و درایت او و هم رزمانش نشات گرفت، این درایت روند جنگ داخلی سوریه را تغییر داد، طعم شکست را به جان داعش ریخت و اسراییل را از جنوب لبنان به عقب راند.

همه می دانیم اگر این تدبیر الهی و جهاد اکبر نبود جهان، ایران و کشورهای مقاومت گرفتار چه آشوبی می شدند و دست خون و جنایت به جسم بی دفاع همه کودکان و مردمان بی پناه می رسید.

حاج قاسم چهره متفکر دنیا در عرصه امنیتی

یک استاد بسیجی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا در خصوص نقش جهادی شهید سردار سلیمانی در استمرار پیروزی های جبهه مقاومت اظهار داشت: بی شک حاج قاسم نزد خداوند متعال زنده است و از نعمات بی بدیل و بی نظیر بهشتی برخوردار است و روح این سردار بزرگ با اولیا و صالحان همنشین است.

«محمدنبی احمدی» با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی فراجناحی بود، افزود: رییس سابق موساد اسراییل او را فرد باهوش می خواند و از سوی دیگر وزیر سابق امنیت ملی عراق در مصاحبه ای گفته بود که «سلیمانی بدون شک قدرتمندترین مرد عراق است و سپاه قدس به رهبری ایشان در تمامی عراق رابطه دارد».

وی با تاکید براینکه حاج قاسم جامع ابعاد شخصیتی بود، ادامه داد: یک نشریه امریکایی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون متفکران برتر جهانی در عرصه های مختلف از حاج قاسم به عنوان یکی از ۱۰ چهره و متفکر برتر دنیا در عرصه امنیتی دفاعی یاد می برد.

حاج قاسم «مالک اشتر» زمانه

این استاد دانشگاه یادآور شد، حاج قاسم برای کشور و جهان اسلام و محور مقاومت یک مالک اشتر واقعی بود که به عهد خود وفا کرد، حاج قاسم یک شخصیت بی نظیر، عارف کامل، ایثارگر رشید و باوفای ملت دوست، ولایت مدار و یک فرد انقلابی بود، مردی که سنی، شیعه، کلیمی، مسیحی و همه اقوام و مذاهب متعدد را در یک سنگر و در یک جبهه مقاومت قرار داد.

نبی احمدی ادامه داد: اگرچه جسم حاج قاسم از بین رفت اما فکر و اندیشه و راه حاج قاسم پویاتر و شتابان تر از قبل ادامه دارد و او مرزهای جدا کننده به ظاهر آزادیخواهان و ظلم ستیزان را از میان برداشت.

سالروز شهادت سردار به عنوان روز مبارزه با تروریسم دولتی اعلام شود

وی حاج قاسم را قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می شود برای همیشه سالروز شهادت وی به عنوان روز مبارزه با تروریسم دولتی اعلام شود و ما خواهان تحقق این اقدام هستیم.

این استاد بسیجی یادآور شد، آمریکایی ها دچار اشتباه محاسباتی شدند و با این اقدام بین ایران، عراق، یمن، سوریه و بسیاری از کشورها وحدت و انسجام ایجاد کردند و اکنون در کشورهای محتلف و با حرکت خودجوش مردمی شاهد برگزاری آیین های گرامیداشت سالروز شهادت این سردار هستیم که این اقدام بهترین مدعا برای این است که آمریکایی ها دچار اشتباه شدند و وحدت بی سابقه در جهان اسلام ایجاد کردند.

وی افزود: آمریکایی ها باید در هرجای جهان به دلیل محبوبیت حاج قاسم از سایه خود بترسند، دستور شهادت حاج قاسم توسط شقی ترین فرد عالم یعنی ترامپ صادر شد و این بالاترین مزد است برای سردار که همچون امام حسین (ع) به دست شقی ترین انسان زمانه به شهادت رسید.

وی یادآور شد، یکی از بزرگترین بدرقه های تاریخ، برای این فرد بزرگ شکل گرفت و راه حاج قاسم برای همیشه باقی خواهد ماند و جمع شدن پایگاه های امریکا در منطقه حاصل خون شهید خواهد بود.

سردار سلیمانی، تجلی جوشش ارزش ­های دفاع مقدس

در ادامه یکی از فرماندهان پیشکسوت بسیج کرمانشاه به ایرنا گفت: سردار سلیمانی سردار کربلای عشق و تجلی جوشش ارزش­ های دفاع مقدس بود، او تجلی وجود نورانی شهدای بزرگی بود که در هشت سال دفاع مقدس در کنار ایشان با دشمن جنگیدند.

حسن موحد ادامه داد: شهید سردار سلیمانی، یک نفس زکیه و سرباز مخلص مکتب عاشورایی امام حسین (ع) و ولایت بود، ایشان در طول این سالیان با تقویت روحیه دشمن شناسی، معنوی، انتظار امید آفرینی، نگاه هوشمندانه و عملیاتی و جهادی کار کردن با تمام وجود سعی کرد همواره مسیر شهدا را با الهام از شهدای عزیز و تبعیت از ولی فقیه ادامه دهد.

وی ادامه داد، او با اخلاص عمیق فکری و رفتاری توانست سربازان جهان اسلام را در مقابل رأس شیطان و نمرود زمان بسیج کند و این بسیج همه سربازان جهان اسلام، جز با ایمان، اخلاص، شجاعت، دشمن شناسی و تبعیت از ولایت امکان پذیر نبود.

موحد افزود: شهید سلیمانی با اخلاص و دلسوزی کامل نسبت به همه مظلومین عالم و در لحظات حساس در کنار آنها بودن، توانست از وجود همه آنها یک صف آهنیی در مقابل همه زورگویان و مستکبران جهان ایجاد کند.

موجد ادامه داد: ایشان سرداری آسمانی و اسوه شجاعت بود که شهادت را عاشقانه طلب می ­کرد و اجر و مزد این سردار شجاع نمی ­توانست چیزی جز شهادت باشد. شهادتی که به دست شقی ترین و خبیث ترین افراد و رأس دشمنان و شیاطین زمان که آمریکا است برای سردار سلیمانی فضیلتی بزرگ بود.

این فرمانده بسیجی ادامه داد: به خاطر همین بزرگواری و بزرگ ­منشی و روح بزرگ سردار سلیمانی، همه افراد با هر زبان و نژاد و ملیتی از کشورهای مختلف جهان اسلام به وجود این سردار بزرگ اسلام افتخار می­ کردند و آرزو داشتند که سرباز و تحت فرماندهی ایشان باشند.

حاج قاسم حامی همه مظلومان جهان است

موحد گفت: حاج قاسم نقطه قوت، مظهر قدرت، غیرت، شجاعت، دلسوزی و اخلاص بود و همیشه در کنار همه مظلومین مسلمان در فلسطین، یمن، غزه، بحرین، عراق و سوریه حضور داشت و هر زمان آنها احساس ضعف و دلتنگی می­ کردند حضور این سردار شجاع، رشید و دلسوز جهان اسلام باعث امید بخشی و قوتشان می ­شد.

موحد معتقد است، حاج قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایرانیان نیست بلکه متعلق به همه جهان اسلام و مظلومین عالم بوده و هست و در واقع با غیرت دینی و اسلامی خود بر صف کارزار دشمنان جهانی یورش برد و پوزه آنها را به خاک مالید.

در پایان یک پژوهشگر سیاسی و فرمانده اسبق نظامی در گفت و گو با ایرنا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به تقارن آن با سالگرد شهادت اسوه و الگوی عملی جبهه مقاومت (شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) اشاره کرد و گفت: حداقل هفت سال از دوران دفاع مقدس و حتی پس از جنگ تحمیلی در عرصه­ های مختلف سپاه پاسداران با این بزرگ مرد و سردار رشید اسلام سابقه دوستی داشتم و از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۶ به عنوان مشاور ارشد حاج قاسم و رییس گروه مستشاری در نیروی قدس سپاه پاسداران انجام وظیفه کرده ام.

محمدکرمی راد ادامه داد: مقام معظم رهبری در وصف این سردار بزرگ می­ فرمایند «حاج قاسم مردی الهی بود که فقط متعلق به سپاه پاسداران و ایران نبود بلکه به جهان اسلام و فراتر از آن به همه آزادی­خواهان جهان تعلق داشت».

وی ادامه داد: در پایان دوران دفاع مقدس حضرت امام خمینی (ره) سه نیرو را برای سپاه پاسداران تعریف و ابلاغ کردند که نیروهای زمینی، دریایی و هوایی از آن جمله است، در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ­ای بنا به تدبیر معظم له، نیروی قدس و سازمان بسیج به تشکیلات سپاه پاسداران اضافه شد.

این مبارز انقلابی اضافه کرد، مهمترین نیروی جبهه مقاومت، نیروی قدس سپاه پاسداران است که فرماندهی آن بر عهده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اگر ایشان شهید نمی ­شدند تا ۱۰ سال دیگر هم حکم حاج قاسم را به عنوان فرمانده نیروی قدس تمدید می­ کردم».

کرمی راد به بخشی از سخنان «سیدحسن نصرالله» قبل از اینکه مناطق اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی را باز پس بگیرند اشاره کرد و گفت: «ما مقاومت را از حسین فهمیده­ ها یاد گرفته ایم»، که این گفته نشان می­ دهد نقش رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس یک نقش تعیین کننده و تأثیرگذار بوده است.

تبلور نماد جبهه مقاومت در چهره حاج قاسم

وی ادامه داد: سردار سلیمانی حدود ۴۱ سال از عمر خود را وقف انقلاب، نظام و رهبری کرد و امروز شاهد یک بازتعریفی از مکتب سلیمانی هستیم و آنچه را که از مبانی و آموزه­ های دینی ائمه اطهار (ع) و بخصوص سرور و سالار شهیدان اباعبدلله الحسین (ع) به جهان عرضه شده در این مکتب وجود دارد.

کرمی راد معتقد است، امروز نماد جبهه مقاومت در چهره حاج قاسم سلیمانی تبلور پیدا کرده و همه کشورهای جهان اسلام ایشان را به عنوان یک اسوه و الگوی شجاعت و مقاومت در مقابل ظلم می ­شناسند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس یادآور شد، دشمنان اگر فکر می ­کنند با شهادت یکی از سرداران جبهه مقاومت، راه و هدف این جبهه ادامه نخواهد داشت، سخت در اشتباه هستند زیرا فرماندهان دیگری هستند که جای حاج قاسم را پر می­ کنند.

بساط پایگاه های آمریکایی در منطقه برچیده می شود

این پژوهشگر سیاسی افزود: دشمنان مطمئن باشند که این خون، جوشش پیدا کرده و دست انتقام ایران و جهان اسلام نسبت به خون­ های بسیاری که در جبهه مقاومت ریخته شده به زودی زود هویدا و آشکار خواهد شد و این انتقام، بدون شک انتقام سختی خواهد بود چرا که این انتقام، با درایت و برنامه ­ریزی دقیق، به موقع و در جای خود آثار خود را به جای خواهد گذاشت.

کرمی راد اضافه کرد، این مهندسی فعالیت ­ها و برنامه ­های مقاومت از سوی مقام معظم رهبری که سکاندار اجرایی آن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود بدون شک با شتاب بیشتر، بهتر و برنامه ­ریزی دقیق­تری دنبال خواهد شد و به طور قطع در آینده نزدیک شاهد برچیده شدن بساط پایگاه­ های آمریکایی در منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

گزارش از زهره کریم زاده

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار