سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، شادگان، ماهشهر و مسجدسلیمان را در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 02 January 2021

تابناک خوزستان:

سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، شادگان، ماهشهر و مسجدسلیمان را در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرد.

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (شنبه) هوای اهواز با شاخص ۱۶۵ ، شادگان با شاخص ۱۷۰، مسجدسلیمان با شاخص ۱۶۲ و ماهشهر با شاخص ۱۵۷ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند. طبق این گزارش، مهمترین آلاینده هوا در این ساعت غبار با اندازه ۲.۵ میکرون بوده است.

دیروز نیز هوای اهواز با شاخص ۱۶۳ ، شادگان با شاخص ۱۵۴ و شوشتر با شاخص ۱۵۱ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت.

کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان درباره افزایش آلودگی هوا هنوز هشداری صادر نکرده و جلسه‌ای نیز تشکیل نداده است. بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۳) قانون هوای پاک که در سال ۹۷ به تصویب رسید، کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا در مواقع (شرایط) اضطرار آلودگی هوا، یعنی مواقعی که استمرار پایداری جوی (بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور) یا افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها (بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست) در کوتاه‌مدت، سلامت انسان و محیط‌زیست را دچار مخاطره جدی کند، تشکیل می‌شود.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها مواجه شوند.

بر اساس این شاخص، صفر تا ۵۰ در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

۳۰۰ تا ۵۰۰ شرایط هوای خطرناک وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

اصفهان به دلیل شرایط ناسالم در روزهای دهم و یازدهم تعطیل اعلام شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار