اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته، آمار بستری شدگان را در بیشتر مناطق کشور به شدت کاهش داده و در صورتی که توصیه های بهداشتی رعایت شود این روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند .
کد خبر: ۹۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 01 January 2021

خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که روند بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و همراهی مردم ادامه داشته باشد و بار بیمارستانها و سختی مدافعان سلامت به حداقل برسد.

اگر مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، این روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند و دیگر با موج جدید این بیماری مواجه نخواهیم شد ؛ اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم و به انجام اقداماتی نظیر رفتن به سفر و مهمانی روی آوریم، این آمار مجددا مانند قبل می‌شود و مطمئنا با پیک جدیدی از بیماران کرونایی روبرو خواهیم شد.

با اینکه روند شیوع بیماری در کشور رو به کاهش است اما نباید با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری شویم، چرا که پیک گذشته کرونا فشار بسیار زیادی به کادر بهداشت و درمان وارد کرد.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت و درمان ، اکنون در وضعیت جدیدی قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

ویروس کرونا وابستگی به رفتارهای اجتماعی دارد و هر زمان که مردم مراعات کرده و در تجمعات حضور پیدا نکردند، بار بیماری کمتر شده است اما وقتی ساده انگاری شد، روند بیماری رو به افزایش می‌رود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز جمعه در مورد آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: با فوت ۱۱۴ ‌بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۳۳۷ ‌نفر رسید.

تعداد جانباختگان روز گذشته کرونا در کشور ۱۲۸ نفر بود. با وجود نزولی بودن تلفات کرونا در کشور کارشناسان و مسئولان همچنان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان تاکید دارند.

سیما سادات لاری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۲ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۸۰۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۳۳هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۹۵ هزار و ۵۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۰۱۳‌نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

چهار شهرستان در شمال کشور وضعیت قرمز دارند

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۸۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه ۴ شهرستان در شمال کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

اتوبوس حامل ناقلان کرونا در ورودی گناباد متوقف شد

فرماندار گناباد گفت: اتوبوس حامل ۱۴ نفر از ناقلان ویروس کرونا عصر پنجشنبه قبل از ورودی این شهر در ایستگاه پلیس راه متوقف شد.

حامد قربانی افزود: عده‌ای از شهروندان گناباد با عنوان اردوی آموزشی چند روز قبل به شمال کشور سفر کرده بودند که هنگام بازگشت و ورود به شهرستان، بنا بر حساسیت‌های موجود نسبت به شیوع کرونا، از تمامی ۲۳ سرنشین اتوبوس حامل آنان تست کرونا گرفته شد که نتیجه آزمایش ۱۴ نفر مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی مجوز لازم گرفته بودند و سفر با وسیله نقلیه عمومی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شد در آن مقطع امکان جلوگیری از این سفر وجود نداشت.

فرماندار گناباد گفت: همه این افراد بعد از شناسایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرنطینه شدند.

عادی‌پنداری خطر کرونا در جامعه بسیار خطرناک است

استاندار اردبیل با اشاره به عادی‌پنداری برخی افراد نسبت به خطر کرونا گفت: این افراد با ادعای اینکه کرونا مهار شده اقدام به برگزاری دورهمی و میهمانی کرده و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مقید نیستند و این امری خطرناک است.

اکبر بهنامجو جمعه در دیدار با عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی در مسجد امام علی (ع) کارشناسان اردبیل افزود: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان همچنان ثابت مانده و این امر مانعی برای بهبود وضعیت حاکم کرونا بر استان است.

وی اظهارکرد: کاهش تعداد بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان به منزله مهار کرونا نیست و باید با آگاه‌سازی مردم نسبت به این موضوع از عادی‌پنداری در خصوص کرونا جلوگیری کنیم.

۳۲ بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل بستری شده و ۲ نفر جان باختند

آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته ۳۲ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری شده و ۲ نفر جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۸۵ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دبیرخانه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، با بستری شدن ۲۴۵ بیمار مبتلا به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این استان به میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

شیوع کرونا در این استان پس از ۲ ماه اوج در وضعیت ثبات قرار دارد به طوری که شمار ابتلای جدید، تعداد بستری‌ها و آمار فوتی‌های کووید.۱۹ در استان در حال کاهش است.

هم‌اکنون با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، ۹ شهرستان پارس‌آباد، نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار، خلخال و نیر در وضعیت زرد و ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شمار بستری‌های کرونایی در زنجان به کمتر از ۲۰۰ مورد رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی کاهش ابتلا به کرونا در استان ۱۹۱ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که ۱۲ مورد از این آمار مربوط بستری های روز گذشته است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۴۲ هزارو ۱۲۱ نفر رسیده است.

رتبه دوم ملی عدم فوت کرونایی استان بوشهر شکست

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با فوت فرد ۴۱ ساله بوشهری رتبه دوم ملی عدم فوت کرونایی این استان شکست و نخستین فوت پس از ۱۰ روز ثبت شد.

سعید کشمیری اعلام کرد: براساس آمار وزارت بهداشت از اول تا ۱۰ دی‌ماه استان بوشهر با شش روز بدون فوتی ناشی از کرونا رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود.

افراد مشکوک به کرونا در گیلان به ۳۹ مرکز جامع سلامت مراجعه کنند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: افراد دارای علایم مشکوک به کرونا به مراکز منتخب خدمات جامع سلامت که ویژه غربالگری بیماران است، مراجعه کنند و نیازی به حضور آنان در بیمارستان ها نیست.

دکتر مسعود نوروزی اظهار داشت: ٣٩ مرکز منتخب خدمات جامع سلامت برای ارایه خدمات به بیماران مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید ١٩ در شهرستان های مختلف استان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه این مراکز ۱۶ ساعته از ساعت "هشت صبح تا ١٢ شب"آماده ارایه خدمات رایگان هستند، اضافه کرد: آدرس این مراکز در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان قابل مشاهده است.

۶۵۰ پرستار کردستانی به کرونا مبتلا شدند

عضو هیات نظام پرستاری سنندج گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۵۰ نفر از کادر پرستاری استان به این ویروس مبتلا شده‌ و یک نفر نیز به جمع شهدای مدافع سلامت پیوسته است.

لقمان شریفی اظهار داشت: از زمان شیوع این ویروس نظم شغلی کادر پرستاری با اختلال مواجه شده و در بعضی مراکز درمانی، مرخصی استعلاجی همکاران بدلیل ابتلا به کرونا باعث فشار کاری مضاعف بر سایرین شده است.

وی افزود: با وجود تمام این مشکلات کادر پرستاری همچنان با تلاشی مثال زدنی در خدمت بیماران هستند، ضمن اینکه تعداد زیادی از پرسنل نیز بدلیل خدمت در بخش‌های کرونا چندین ماه است در قرنطینه خانوادگی ‌بسر می‌برند.

آمار روزانه فوت کرونا در استان همدان به صفر نزدیک شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کاهش چشمگیر آمار روزانه فوتی های کرونا در استان، گفت که یک بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داد.

«آمار روزانه فوت بیماران کرونایی استان همدان که در پیک سوم شیوع ویروس به میانگین ۱۵ نفر رسیده بود، در روزهای اخیر و با توجه به همراهی و همکاری مطلوب مردم در اجرای محدودیت ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با کاهشی چشمگیر، تک رقمی و به صفر نزدیک شده است.»

کلانشهر مشهد در وضعیت زرد قرار می‌گیرد

کلانشهر مشهد با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از روز شنبه ۱۳ دی ماه در وضعیت زرد قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۳۰ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار دارند که با قرار گرفتن مشهد در این وضعیت این تعداد به ۳۱ شهرستان افزایش می یابد.
دکتر مهدی قلیان اول افزود: پیش از این مشهد در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار داشت که اینک شاهد کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان سرپایی و بیماران کرونایی بستری شده در این کلانشهر هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده یک یا ۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار می‌گیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار