طی 10 روز
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ۲۰ هزار خودروی دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو طی ۱۰ روز اخیر در اصفهان اعمال قانون شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 31 December 2020

سرهنگ محمدرضا محمدی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی استان اصفهان با توجه به افزایش حجم آلاینده‌ها و اجرای طرح زوج و فرد، اظهار داشت: انتظار ما این بود که با توجه به اعمال تعطیلی به افزایش آلاینده‌های جوی ترافیک در اصفهان فروکش کند اما نه تنها تردد کاهش نیافته بلکه شاهد افزایش تردد در برخی از ساعات عصر روز گذشته نیز بودیم.

وی با بیان اینکه این روزها به دلیل آلودگی هوا نیازمند همراهی بیشتر مردم در مدیریت وضعیت هوا هستیم، ابراز داشت: من نمی‌توانم بگویم چه میزان خودرو، صنعت و مصارف خانگی در افزایش آلاینده‌ها تأثیرگذار است اما باید توجه داشت که این آلاینده‌ها برای همه افراد جامعه خطرناک است و همه باید رعایت کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با خودروهای دودزا خیلی جدی برخورد می‌کند، اضافه کرد: طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰ هزار خودروی دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در اصفهان اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای حامل خاک و میکسرها نیز در اصفهان ممنوع است، ادامه داد: در این زمینه نیز به شدت برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ محمدی در پاسخ به این سوال که چند درصد از خودروهای اصفهان تک سرنشین هستند، گفت: در این ارتباط آمار دقیقی نداریم اما می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد از این خودروها تک سرنشین هستند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه انباشت مستمر آلاینده‌ها در شهر اصفهان فرصت دوچرخه سواری را از شهروندان گرفته است، ادامه داد: اصفهان باید برای کاهش زخم آلودگی هوا به شهر دوچرخه‌ها تبدیل شود و برای این امر نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی در خصوص الزام معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: این طرح کشوری است اما هنوز خط معاینه فنی نداریم و باید این خط ایجاد شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اعمال قانون برای موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه باید دوربین‌ها فعال شود و این امر نیازمند اعتبار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار