سمیه اصغری: در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه (س) استان سمنان میزبان شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 31 December 2020

طنین عطر لاله‌های گمنام در استان سمنان/ گرمسار اولین میزبان شهدا

به گزارش تابناک سمنان گرمساری‌ها نخستین میزبان یکی از شهدای تازه تفحص شده هستند که امروز با حضور باشکوه خود از پیکر گلگون‌کفن این شهید والامقام استقبال کردند اما با شرایط کرونا آئین استقبال از این شهید کمی متفاوت‌تر برگزار شد.

مردم عاشق و شهیدپرور گرمسار برای استقبال از پیکر این شهید گمنام سراسیمه با خودروهای شخصی در نخستین میدان ورودی غربی شهر ایستادن و هم‌زمان با ورود خودروی حامل پیکر شهید کاروانی تشکیل دادند و پیکر شهید را در خیابان و معابر اصلی شهر تشییع کردند.

امروز همه آمده‌اند تا عاشقی را یک‌بار دیگر تجربه کنند یکی از شهروندان گرمساری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا ماه‌ها عاشقان شهدا را از دیدار آنان و سفر راهیان نور محروم کرد، اظهار داشت: اکنون شهدا به دیدار ما آمدند و این استقبال باشکوه کمترین وظیفه ما است.

فاطمه گیلوری گفت: دشمنان این مرزوبوم بدانند انتقام سختی در انتظار آنان خواهد بود و تا زمانی که آمریکای جنایت‌کار تاوان اقدامات وحشیانه به‌ویژه ترور سردار شهید سلیمانی و شهید محسن فخری زاده را پس ندهد، دل عاشقان ولایت آرام نمی‌گیرد.

وی بابیان اینکه ترور شخصیت‌های برجسته و مؤثر این نظام نشان از ضعف و ترس دشمنان است، تصریح کرد: از مسئولان خواستاریم به انتقام سختی که وعده آن را سال گذشته داده بودند عمل کنند.

بکُشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود

مریم کاتبی دیگر شهروند گرمساری است که به خبرنگار مهر گفت: امنیت و آرامش امروز را مدیون شهدایی هستیم که اکنون چیزی به جز چندتکه استخوان از آنان بر جای نمانده است.

وی افزود: مادران این سرزمین نسل جدیدی از سلیمانی‌ها را پرورش خواهند داد و به‌زودی انتقام سختی که مقام معظم رهبری وعده آن را به دشمنان داد محقق خواهد شد.

این شهروند گرمساری با تأکید بر اینکه دشمنان باید بدانند با ترور دانشمندان و شخصیت‌های محبوب و انقلابی ایران نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند، خاطرنشان کرد: با توجه به سخن امام خمینی (ره) «بکُشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود» ملت ایران در مقابل این اقدامات جنایت‌کارانه دشمن بیدارتر می‌شوند.

راه شهید سلیمانی ادامه دارد

امیرعلی پور ابراهیم یک نوجوان گرمساری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه راه شهیدان به‌ویژه سردار سلیمانی ادامه دارد، اظهار داشت: با ترور سردار دل‌ها نسل جدیدی از سلیمانی‌ها متولدشده است.

وی خواستار تحقق وعده مسئولان برای انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی شد و گفت: ما فرزندان سلیمانی هستیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم خون پدران شهید ما توسط دشمنان پایمال شود.

این نوجوان گرمساری با اشاره به اینکه دشمنان با ترور ناجوانمردانه شخصیت‌های انقلابی ایران بیش‌ازپیش ضعف و ذلت خود را نمایان می‌کنند، تأکید کرد: نسل جدید این انقلاب گوش‌به‌فرمان ولایت ایستاده است.

پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه این استقبال باشکوه از شهدای گمنام کمترین وظیفه ما در برهه کنونی است، یادآور شد: آمده‌ایم تا بگوییم راه شهدا ادامه دارد و دشمن بداند کوچک‌ترین خطا، بزرگ‌ترین اشتباه آنان خواهد بود.

راه و مکتب شهید سلیمانی خاموش نخواهد شد

معاون فرماندار گرمسار نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی مراسم استقبال از شهید گمنام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم تنها فعالیت حضوری با حضور تعدادی از مردم در شرایط کرونایی است که به‌صورت رژه خودرویی برگزار می‌شود و در انتها با تعداد محدودی از افراد در محل مسجد جامع گرمسار با شهید گمنام وداع می‌کنیم.

علی همتی بابیان اینکه سردار سلیمانی نه‌تنها فرمانده ایرانی بلکه به‌عنوان فرمانده اسلام با یک‌سو کردن همه نیروهای مردمی مسلمان توانست اقدامات ارزنده‌ای در تاریخ اسلام انجام دهد، افزود: عاملان ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده باید منتظر انتقام سختی از سوی مسئولان امنیتی و انتظامی و نیروهای مسلح کشور باشند.

وی یادآور شد: کاری که شهید سلیمانی برای بیداری مسلمانان در جهان انجام داده درواقع بزرگ‌ترین انتقامی است که از دشمنان خود گرفته است، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند راه و مکتب سلیمانی خاموش نخواهد شد.

۶ شهید گمنام در استان سمنان تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدا از روز چهارشنبه مورخ ۱۰ دی‌ماه وارد استان شده است، اظهار داشت: نخستین شهید گمنام امروز در شهر گرمسار با حضور شکوهمندانه مردم این دیار به‌صورت کاروان خودرویی مورد استقبال قرار گرفت.

محمدحسن سلامی بابیان اینکه مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه ۱۳ دی‌ماه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام می‌شود، افزود: آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اقامه نماز بر پیکر این شهیدان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: پیکر این شهدا در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه تشیع می‌شوند.

برگزاری مراسم تشییع شهدا با تعداد محدود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه مراسم استقبال از این شهدا هم‌زمان با نخستین سالروز شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» در سطح استان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مراسم تشییع پیکر این شهیدان مصادف با سالروز شهادت شهید شاخص و مدافع حرم استان سمنان حاج «حسن شاطری» و همچنین چهلمین روز شهادت «محسن فخری زاده» خواهد بود.

سلامی افزود: مراسم تشییع به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود و تنها با حضور تعداد محدودی از مسئولان و خانواده شهدا مراسم تشییع برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه دو جوان ۱۹ ساله از شهدا عملیات کربلای پنج‌در منطقه شلمچه و عملیات والفجر چهاردر پنجوین عراق از شهدای گم نامی هستند که در استان تشییع می‌شوند، گفت: دو جوان ۲۰ ساله از شهدای عملیات والفجر یک در منطقه فکه و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره، یک جوان ۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر چهاردر منطقه پنجوین عراق و نیز یک جوان ۲۲ ساله از شهدای عملیات کربلای پنج‌در جزیره ام الرصاص عراق از دیگر شهدای گم نامی هستند که میزبان آنان خواهیم بود.

قرار است مراسم تشییع شهدای گمنام در شهرهای دیگر استان، مانند سمنان و شاهرود نیز با حضور مردم البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد که از جمله مراسم استقبال در این شهرها، بدرقه خودرویی تا مزار شهدا است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار