معاون خدمات شهری شهرداری قم از افزایش نظارت بر روزبازارها برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با ارائه گزارشی از وضعیت روزبازارهای قم اظهار کرد: ساماندهی روزبازارها و فروشندگان محلی در قم بویژه در حوزه زیرساختی و نظم دهی به فعالیت آنان از دو سال پیش آغاز شده است.

وی افزود: بررسی ها در آن مقطع نشان داد که 13 روزبازار در قم وجود دارد که سابقه فعالیت برخی از آنان به 23 سال قبل بر می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: از این تعداد روزبازار، دو مورد تعطیل شد و انتقال 5 مورد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت و به وقوع پیوست.

وی همچنین بیان کرد: معضلات قبلی روزبازارها بویژه در نظم ساختاری و زیرساختی به کلی مرتفع شده، اما در عین حال باید اذعان داشت که برخی از روزبازارهای قم همچنان به تغییر وضعیت به حالت مطلوب تر نیاز دارند که روزبازارهای تهرانی مقدم، جمهوری و کلهری از آن جمله است.

سامع در ادامه یادآور شد: از اسفندماه سال قبل و همزمان با آغاز شیوع بیماری کرونا، بحث ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت روزبازارها باز هم مورد توجه ویژه قرار گرفت و مقرر شد تا ساعت کاری و تعداد این روزبازارها محدود شود.

وی افزود: همچنین برای افراد فعال در این اماکن، کارت تردد صادر شد تا امکان نظارت بهتر و بیشتر وجود داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به این که رعایت فاصله گذاری و عدم فروش محصولات فله بخش دیگری از قوانین فعالیت در روزبازار است تصریح کرد: اطلاع رسانی قوانین و مقررات کرونایی به افراد فعال در این اماکن به شکل مستمر و در عین حال، حضور و فعالیت ناظرانی از مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و برخی دیگر از نهادهای مسؤول در این حوزه ادامه دارد.

سامع تأکید کرد: مجموعه مدیریت استان بر این نکته اذعان دارد که ساماندهی روزبازارها بهتر از تعطیل کردن آنان است، اما در عین حال رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضرورت حفظ سلامت مردم نیز از اولویت های غیرقابل انکار است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: نظارت های روزمره بر فعالیت روزبازارها به شکل جدی دنبال شده و این نظارت ها، تذکرها و اخطارهای مختلفی را نیز به دنبال داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: البته اگر تذکرها و اخطارها به نتیجه مطلوب نرسد، آن گاه اسامی افراد خاطی در لیست ورود ممنوع روزبازار درج و از ادامه فعالیت این افراد جلوگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار