کد خبر: ۹۲۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 30 December 2020
بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰

به گزارش تابناک سمنان گوشی هوشمند از جمله مهم‌ترین محصولات الکترونیکی جهان امروز محسوب می‌شود که بازار پررونقی دارد و این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که از این دستگاه‌ها استفاده نکند. حال این سوال مطرح می‌شود که بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ میلادی کدامند؟ از گوشی های اندرویدی عالی گرفته تا جدیدترین آیفون‌ها، به اضافه چند گزینه مناسب برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه گزافی بپردازند در این مقاله فهرست شده‌اند تا دید بهتری نسبت به بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۰ میلادی داشته باشید.

بدون هیچ حرف اضافه دیگری، در ادامه بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی می‌کنیم. فهرست تیتروار بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۰ نیز در زیر آورده شده است که می‌توانید آن را بررسی کنید:

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰

  • اپل آیفون ۱۲ پرو مکس؛ بهترین آیفون موجود در حال حاضر
  • سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا؛ بهترین گوشی بزرگ اندرویدی با قلم استایلس
  • سامسونگ گلکسی S20 الترا؛ بهترین گوشی بزرگ اندرویدی
  • اپل آیفون ۱۲ مینی؛ بهترین گوشی جمع و جور
  • وان پلاس نورد؛ باارزش‌ترین گوشی اندرویدی
  • اپل آیفون SE 2020؛ بهترین آیفون ارزان قیمت
  • گوگل پیکسل ۴a؛ بهترین گوشی مقرون به صرفه
  • هواوی P40 پرو پلاس؛ دست کم گرفته‌شده‌ترین گوشی امسال

اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

بهترین آیفون موجود در بازار

اپل آیفون 12 پرو مکس

اگر قیمت برای شما ملاک نیست و قصد خرید یکی از گوشی های اپل را دارید، آیفون ۱۲ پرو مکس اپل بهترین آیفونی‌ست که می‌توانید تهیه کنید. این دستگاه به یکی از بهترین نمایشگرهای سطح بالا مجهز است؛ صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی آن، تراکم پیکسلی و کالیبراسیون رنگی بسیار خوبی دارد و حداکثر میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت آیفون ۱۲ پرو مکس، باعث شده است تا در خارج از خانه و زیر نور خورشید، تسلط کاملی روی گوشی خود داشته باشید و به خوبی از آن استفاده کنید. این گوشی همچنین در حال حاضر سریع‌ترین و قدرتمندترین تراشه موجود در بین گوشی های هوشمند را نیز در اختیار دارد.

دوربین نسل جدید سری گوشی های محبوب آیفون همانند هر سال بهبود زیادی داشته است و این بار، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جدید و شاخص آن، ویدیوی دالبی ویژن HDR محسوب می‌شود. جدای از فیلم‌های ویدیویی ۴K با ظاهر حرفه‌ای و تراشه‌ای سریع و دیوانه‌کننده، Apple iPhone 12 Pro Max نخستین آیفونی‌ست که از تثبیت‌کننده «تغییر سنسور» برای عکس گرفتن استفاده می‌کند که به این معناست که تصاویر در محیط‌های کم‌نور، بسیار واضح و شفاف هستند. آیفون ۱۲ پرو مکس با رابط کاربری آشنای سیستم عامل iOS و اکوسیستم زیبای اپل همراه شده و برنامه عرضه ۵ ساله به‌روزرسانی‌های نرم افزاری از سوی اپل، به کاربر اطمینان می‌دهد که حتی پس از گذشت چند سال، باز هم با گوشی سریع و قدرتمندی روبرو خواهد بود.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا

بهترین گوشی بزرگ اندرویدی با قلم استایلس

سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا

گلکسی نوت ۲۰ الترا جدیدترین گوشی هوشمند پریمیوم سامسونگ با پشتیبانی رسمی از قلم استایلس S Pen این شرکت است. با گوشی فوق‌العاده بزرگی روبرو هستیم که جایگاهِ دوربین عقب بزرگی دارد و به همین جهت، نسبت به نسل پیشین خود سنگین‌تر است و به سختی در جیب جای می‌گیرد. اگر گوشی های بزرگ را دوست دارید، این دستگاه یکی از بهترین‌هاست. استفاده از این گوشی حس استفاده از یک محصول لوکس را دارد و از شیشه فوق‌العاده مقاومی بهره می‌برد که از نظر تئوری، اگر از بالا سقوط کند، همچنان قابل استفاده خواهد بود و به اصطلاح، زنده می‌ماند. نمایشگر ۶٫۹ اینچی آن از جمله باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌های موجود در دنیای گوشی های هوشمند محسوب می‌شود که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای روان را در اختیار کاربر قرار دهد و مصرف باتری بهینه‌ای داشته باشد. در داخل بدنه دستگاه، Samsung Galaxy Note 20 Ultra همچون یک ماشین عضلانی (Muscle Car) به نظر می‌رسد: پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس برای گیمینگ عالی است و ۱۲ گیگابایت حافظه رم آن، باعث می‌شود در زمان اجرای چندین برنامه یا به اصطلاح، مولتی‌تسکینگ، هیچ مشکلی نداشته باشید. کیفیت دوربین این گوشی هوشمند نیز عالی‌ست و می‌توانید تا ۵۰ برابر روی سوژه موردنظر خود زوم کنید. با این وجود اما، دوام باتری گلکسی نوت ۲۰ الترا را فقط می‌توان «خوب» توصیف کرد نه «عالی». به بیان دیگر، مجبور هستید هر شب گوشی خود را شارژ کنید.

نکته آخر اینکه، اگرچه با محصولی ۱۳۰۰ دلاری روبرو هستیم که به واسطه قیمت پرنوسان دلار در بازار ایران نیز قیمت‌ بسیار گزافی دارد، ولی این گوشی ارزش چنین هزینه‌ای را خواهد داشت. دوست‌داران قلم S Pen اصلاً از این محصول ناامید نخواهند شد ولی اگر توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارید و به دنبال گوشی جمع و جور (کامپکت) با هزینه معقولی هستید، باید به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

سامسونگ گلکسی S20 الترا

بهترین گوشی بزرگ اندرویدی

سامسونگ گلکسی S20 الترا

سامسونگ گلکسی S20 الترا تلفنی‌ست که شما اصلاً نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید: بهترین محصول عرضه شده سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۰، به یک سیستم دوربین کاملاً جدید و بلندپروازانه با سنسور اصلی بزرگ و یک لنز پریسکوپ مجهز است که برای شما، بزرگنمایی ۱۰ برابری اپتیکال هیبریدی و زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال را به ارمغان می‌آورد که مورد آخری، در دنیای گوشی های هوشمند بی‌سابقه است.

گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra به یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و ارتباط ۵G مجهز است که آن را به محصولی برای حال و آینده تبدیل می‌کند.

این گوشی طبق سنت همیشگی سامسونگ، با جدیدترین و پیشرفته‌ترین صفحه نمایش امولد یا AMOLED این شرکت عرضه می‌شود که از رنگ‌های آبدار و مشکی عمیقی بهره می‌برد؛ سامسونگ پا را از این هم فراتر گذاشته و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی را برای ارائه تجربه‌ای بسیار روان به این دستگاه اضافه کرده است. همه این موارد در قالب قیمت گزافی در دسترس شما قرار می‌گیرد اما مجموعه این ویژگی‌ها در گوشی هوشمند گلکسی S20 الترا واقعاً چشمگیر و ارزشمند است.

اپل آیفون ۱۲ مینی

بهترین گوشی جمع و جور

اپل آیفون 12 مینی

آیفون ۱۲ مینی اپل، بهترین گوشی کامپکت یا جمع و جوری است که هم‌اکنون می‌توانید تهیه کنید. این گوشی از تراشه فوق سریع و قدرتمند و همچنین سیستم دوربین عالی آیفون ۱۲ برخوردار است و با قیمت مناسب ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود. صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی آن از نوع OLED با رنگ و روشنایی عالی است و بدنه نازک و جمع و جور آن، استفاده از این گوشی را با یک دست راحت کرده و می‌توان Apple iPhone 12 Mini را به راحتی در جیب گذاشت.

اگر به دنبال گوشی جمع و جوری با عملکرد عالی و سیستم دوربین باکیفیت هستید، اپل آیفون ۱۲ مینی مناسب‌ترین گزینه برای شماست. همانند دیگر آیفون‌های اپل، این شرکت برای آیفون ۱۲ مینی خود نیز تا ۵ سال به‌روزرسانی نرم افزاری ارائه می‌کند تا مطمئن شوید که این دستگاه طی سال‌های آینده نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.

وان پلاس نورد

باارزش‌ترین گوشی هوشمند

وان پلاس نورد

وان پلاس نورد گوشی ۴۰۰ دلاری اندرویدی است که شما را وادار می‌کند در خصوص خرید یک پرچمدار با قیمت‌های دو یا سه برابری تجدیدنظر کنید.

طراحی OnePlus Nord با بدنه‌ای از جنس شیشه، فوق‌العاده زیباست و سایه‌های رنگ آبی روی فریم پشتی آن یکی از بهترین و جذاب‌ترین طرح‌هایی است که تاکنون در یک گوشی دیده‌اید؛ صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی که تجربه‌ای فوق‌العاده روان را به ارمغان می‌آورد، و همچنین پشتیبانی از فناوری ۵G و شارژ فوق‌العاده سریع و دوربینی که عملکرد تقریباً برابر با دوربین گوشی های پرچمدار دارد، وان پلاس نورد را به یکی از بهترین گوشی های عرضه شده در سال ۲۰۲۰ میلادی تبدیل می‌کند.

اگر این گوشی توسط شرکت گوگل ساخته می‌شد، این دستگاه احتمالاً «گوگل نکسوس ۲۰۲۰» نام می‌گرفت. این گوشی طوری جلوه می‌کند که انگار همان ایده فوق‌العاده بار دیگر متولد شده است؛ از نسخه خام و تمیز اندروید گرفته تا عملکرد سریع.

اپل آیفون SE 2020

بهترین آیفون ارزان قیمت

اپل آیفون SE 2020

اپل آیفون SE نسخه ۲۰۲۰ شباهت زیادی به آیفون ۸ و حتی آیفون ۶ اپل دارد اما اگر قسمت داخلی آن را نگاه کنیم، شاهد استفاده از تراشه اپل A13 بایونیک هستیم که آن را از بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی نیز قدرتمندتر می‌سازد. این گوشی با دوربین تکی همراه شده اما عملکرد همین یک دوربین نیز بسیار بالاتر از گوشی های ۴۰۰ دلاری بازار است که می‌توانید با استفاده از آن، عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی بگیرید و حتی ویدیوهای ۴K ضبط کنید. به این موارد، ارزش بالا اکوسیستم iOS اپل را نیز اضافه کنید تا کاملاً درک کنید چرا بسیاری از کاربران با وجود عمر باتری کم، به خرید Apple iPhone SE 2020 وسوسه شده‌اند.

گوگل پیکسل ۴a

بهترین گوشی مقرون به صرفه

گوگل پیکسل 4a

گوگل پیکسل ۴a مهم‌ترین شاخصه و ویژگی اصلی پیکسل ۳a را دنبال کرده است؛ یعنی بهترین نسخه اندروید را با قیمتی کاملاً رقابتی و مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. میان‌رده امسال گوگل، یعنی Google Pixel 4a، حتی بهتر از نسل قبل خود عمل کرده و قیمت ۳۵۰ دلاری آن واقعاً ویژگی بسیار مهم و جذابی است. گوشی گوگل پیکسل ۴a با دوربین عالی، نمایشگر خوب و مشخصات شایسته خود، واقعاً گوشی ارزشمندی محسوب می‌شود و یک پیروزی دیگر را برای میراث گوشی های هوشمند گوگل به ارمغان آورده است.

هواوی P40 پرو پلاس

دست کم گرفته‌شده‌ترین گوشی امسال

هواوی P40 پرو پلاس

یکی از بزرگترین بازنده‌های سال ۲۰۲۰ میلادی در دنیای تکنولوژی را می‌توان، سری گوشی هوشمند P40 پرو هووی دانست. جنگ تجاری ایالات متحده و چین باعث شد تا دولت آمریکا حکم به تحریم شرکت هواوی دهد. شرکتی که طی سال‌های اخیر به یکی از پیشگامان دنیای فناوری تبدیل شده و جزو سه شرکت برتر تولیدکننده گوشی های هوشمند و تبلت است. عدم پشتیبانی از سرویس‌های موبایلی گوگل باعث شد تا خیلی از کاربران از خرید گوشی های جدید هواوی منصرف شوند. هرچند شرکت هواوی این مشکل را با عرضه اپلیکیشن‌های مبدل و نصب اپلیکیشن و همچنین سرویس AppGallery برطرف کرده، اما این موضوع باعث شد تا جدیدترین پرچمدار این شرکت از دید خیلی‌ها پنهان بماند.

سری P40 پرو کیفیت بسیار بالایی دارد و نسخه پرو پلاس که قدرتمندترین نسخه این مجموعه محسوب می‌شود، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که اگر دنبال گوشی هوشمندی هستید که همه نیازهای شما را برطرف سازد و خوش‌ساخت باشد، باید حتماً به آن توجه کنید.

گوشی Huawei P40 Pro+ به نمایشگری ۶٫۵۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ پیکسل مجهز شده که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. جنس این گوشی از شیشه بسیار باکیفیتی‌ست و فریم‌های کناری آن نیز از نوع آلومینیوم هستند. تراشه هفت نانومتری HiSilicon Kirin 990 5G قدرت بسیار بالایی دارد و پردازنده هشت هسته‌ای آن از انجام کارهای سنگین به راحتی بر می‌آید. دوربین چهارگانه این گوشی که از لنزهای ۵۰ مگاپیکسل از نوع واید، ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو پریسکوپ، ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو با لرزشگیر اپتیکال و ۴۰ مگاپیکسلی فوق عریض، بدون شک بهترین دوربین یک گوشی هوشمند در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

این گوشی به باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده که دوام خوبی دارد و از فناوری ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی هواوی P40 پرو پلاس را می‌توان یکی از محصولات بسیار دست کم گرفته شده امسال دانست که باید حتماً آن را در نظر بگیرید.

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ چیست؟ فکر می‌کندی جای کدام گوشی هوشمند دیگر در این فهرست خالی است؟ خوشحال می‌شویم اگر گزینه خود را با ما و دیگر کاربران سایت تکفارس، از بخش نظرات همین مطلب به اشتراک بگذارید. ما منتظر فهرست بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ از دید شما نیز هستیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار