با گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ هنری در استان ،بدلیل کم کاری ها ،سوء مدیریت ها واهمال مجری این طرح ،رفته رفته می رود تا باردیگر غبار یاس و نوامیدی را بر آرزوها و انتظارهای جامعه هنری بنشاند .
کد خبر: ۹۲۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 29 December 2020

تابناک ایلام::استان کوچک ایلام به رغم محرومیت و عقب ماندگی توسعه ای ، اما از حیث ظرفیت های هنری در حوزه های گوناگون موسیقی ،بازیگری ،صنایع دستی و رسانه یکی از استانهای برخوردار به حساب می آید،هنرمندان استان در فستیوال ها ،جشنواره ها ومسابقات گوناگون همواره خوش درخشیده وتوانسته اند گوی رقابت را از استانهای مدعی وبرخوردار بربایند و این موید وجود استعدادهای درخشان وبرتری پتاسیل های هنری موجود در استان است.

با این وجود فقدان زیر ساختهای فرهنگی وهنری در استان ایلام  به دغدغه مشترک تمامی هنرمندان و هنردوستان استان تبدیل شده است ،دغدغه ای به حق که در صورت توجه به آن می تواند فضا را برای شکوفا شدن استعدادهای پرشمار این استان در رشته های متعدد هنری فراهم آورد .

احداث برج هنر که با همت حوزه هنری استان در زمینی به مساحت 8هزار متر مربع ،در سال 96کلنگ آن بر زمین زده شد ،توانست تا حدودی روح امید را به کالبد هنری استان بدمد ،ساختمانی در 8طبقه که  سینما، نگارخانه، رستوران، سالن اجتماعات، سالن تئاتر، کتابخانه، استودیو، ضبط، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار و غرفه تولیدات فرهنگی هنری در آن پیش‌بینی شده است.

اما با گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ هنری در استان ،بدلیل کم کاری ها ،سوء مدیریت ها واهمال مجری این طرح ،رفته رفته می رود تا باردیگر غبار یاس و نوامیدی را بر آرزوها و انتظارهای جامعه هنری بنشاند .

بررسی های صورت گرفته از وضعیت احداث این پروژه بزرگ هنری و نحوه تخصیص اعتبارات از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان بعنوان مجری این طرح بیانگر نگاه حاشیه ای مدیران این مجموعه به این طرح اثرگذار وبزرگ هنری استان است .

این نوع نگاه مدیران راه وشهرسازی استان به برج هنر استان و بی توجهی آنان به دغدغه هنرمندان را می توان نوعی نیشخند به دغدغه وانتظار جامعه هنری استان قلمداد کرد ،موضوعی که می تواند ریشه در عدم دلسوزی مدیر راه وشهرسازی و برگرفته از عدم تمرکز و برنامه ریزی مدیری به حساب آورد که یک پای وی در استان و پای دیگرش در پایتخت است ،مدیری دائم الپرواز که خروجی این شیوه مدیریتش تا این لحظه نه تنها دستاوردی برای مردم استان به همراه نداشته بلکه بزرگترین پروژه فرهنگی وهنری آنان را  نیز به حاشیه رانده است.

روند لاک پشتی این پروژه هنری که ریشه آن را باید در سوء مدیریت و نگاه ضد هنری مدیر دستگاه مجری طرح جستجو کرد ،این روزها حتی دادِ استاندار ایلام را نیز در آورده است ، به رغم تاکید استاندار ایلام مبنی بر تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه مهم و باز گذاشتن ردیف اعتباری مورد نیاز آن ،همچنان این مساله با بی اعتنایی مجری آن مواجهه شده است .حال باید بررسی کرد که آیا واقعا عمدی در پشت این همه اهمال ،تعلل وبه حاشیه راندن این طرح از سوی مجری آن وجود دارد یا اینکه اهداف دیگری در پشت آن مستتر است وما نمی دانیم !؟

همین یک هفته پیش بود که  استاندار ایلام در اعتراض به نحوه  پیشرفت عملیات اجرایی برج هنر استان گفت : با وجود تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه مهم ،اما عملیات اجرایی آن از سرعت قابل قبولی برخودار نیست ولازم است پیمانکار این پروژه خلع ید شود.

با این حال تشر مقام عالی اجرایی استان نیز تاکنون  نتوانسته  آنچنان باید وشاید در روند ساخت این پروژه کارساز واقع شود ومجری طرح باید در کنار پاسخ به چرایی بر زمین ماندن دستور استاندار مبنی بر تغییر پیمانکار ،به برخی شائبه ها در خصوص نحوه واگذاری این طرح و نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیصی نیز پاسخ دهند . البته لازم است مدیریت ارشد استان برای پایان دادن به حاشیه های بی پایان مجری طرح و تحقق آرزوی دیرینه جامعه هنری گامهای عملی تری را بردارند .

بدیهی است انتظار تحقق چنین طرح بزرگی از سوی  مدیری که هیچ تعلق خاطری به استان نداشته و پایه های میز مدیریتش را فرسنگ ها دورتر از استان جانمایی کرده ،انتظاری فراتر از توان و اراده مدیریتی وی است و باید برای این موضوع چاره ای دیگر اندیشیده شود !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار