اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 8 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 9 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 9 دی بشرح زیر است:

حماسه نهم دی ماه قدرتی الهی بود/ حضرت فاطمه؛ نوری برای اهل آسمان

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، گفت: حماسه نهم دی ماه حماسه ای تاریخی است که دست قدرت خدا در آن پدیدار شد و نظیر آن را در 22 بهمن 57 شاهد بوده ایم .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین "سیدعلیرضا ادیانی" در جمع کارکنان ستاد انتظامی استان مازندران با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت حماسه نهم دی ماه و سالروز شهادت سردار سلیمانی، بیان داشت: حضرت فاطمه (س) راهنما و راهبر مومنان خدا در روز قیامت به بهشت است .

وی تصریح کرد: در بیان فضائل دخت نبی مکرم اسلام آمده است، فاطمه (س) نوری است برای اهل آسمان نظیر نور ستارگان برای اهل زمین که نور او چشم کروبیان را خیره می کند و فاطمه همانند حضرت مریم(س) کسی است که وقتی در محراب عبادت می ایستاد فرشتگان خدا بر او سلام می رساندند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان این که ایمان داعی عمل است و خدا همیشه ناظر بر اعمال انسان هاست، اذعان داشت: تلاوت قرآن کریم، ولایت پذیری و انفاق در راه خدا از مهمترین فضیلت های دخت نبی مکرم اسلام بوده است .

ادیانی با اشاره به این که انس با قرآن از فضائل و سیره های اخلاقی قطعی ائمه معصومین بوده است، اظهار داشت: هیچ نعمتی بالاتر از انس به قرآن نیست و باید انس به قرآن و توجه به آیات الهی در زمره ماموریت های کارکنان نیروی انتظامی قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان این که ولایت پذیری یکی دیگر از فضیلت های حضرت فاطمه(س) بوده است، گفت: فاطمه اولین کسی بود که شهید راه ولایت شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی انفاق در راه خدا را از دیگر فضیلت های حضرت فاطمه برشمرد و گفت: یکی از مهمترین کارهای با فضیلتی که تامین کننده امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود انفاق و رسیدگی به محرومان اجتماعی است .

ادیانی در ادامه با اشاره به این که حماسه تاریخی نهم دی ماه قطعا یوم الله است که نظیر آن را در 22 بهمن 57 شاهد بوده ایم، خاطرنشان کرد: با شکل گرفتن حماسه مردم در آن روز تمامی برنامه ریزی ها و نقشه های چندین ماهه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی ها برای به راه انداختن شورشی اجتماعی در کشور و ساقط کردن انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.

وی با بیان این که خداوند این انقلاب را حفظ کرد اظهار داشت: دست قدرت الهی در نهم دی ماه پدیدار شد و به اذن خدا حضرت اباعبدالله (ع) در دل های مردم ایران نفوذ کرد و تمامی دسیسه های دشمنان نظام خنثی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خاتمه خیانت سران فتنه به انقلاب را جنایتی برابر با جنایت های صدام در جنگ تحمیلی برشمردو گفت: اگر نبود هدایت دل های مردم به دست قدرت خدای متعال و روشنگری های شخص رهبر معظم انقلاب، معلوم نبود چه بر سر کشور و مردم عزیز ایران اسلامی می آمد.#


--------------------------------------------------------------


کشف 16 هزار لیتر مواد خوراکی فاسد در تنکابن

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 16 هزار لیتر انواع ترشی و مرباجات فاسد در شهرستان تنکابن خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلس، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه انواع مواد خوراکی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط فردی در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تنکابن پس از هماهنگی های قضائی متهم را دستگیر و با همکاری کارشناسان اداره بهداشت آن شهرستان در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهم، 16 هزار لیتر انواع سس گوجه فرنگی، ترشی و مرباجات فاسد کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظانمی استان مازندان ارزش تقریبی کالای کشف شده را بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متهم با استفاده از الصاق برچسب و لیبل برخی از شرکت های معتبر بر روی کالاهای فاسد شده آن را روانه بازار می کرد.

سرهنگ حسینی از کشف مقادیر قابل توجهی مواد ضد عفونی کننده تقلبی در بازرسی از محل مورد نظر خبر داد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه، به مردم توصیه کرد: ضمن خودداری از مصرف کالاهای قاچاق، خصوصا کالاهای سلامت محور که معمولا از استاندارد و سلامت بهداشتی لازم برخوردار نیستند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مراجع انتظامی و یا قضائی اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


سارق ساختمان های نیمه کاره در بابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ سید محسن جعفری "در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری، خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 12 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کرد.

فرماندهی انتظامی بابل در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس در حفظ و نگهداري اموال را جدي بگيرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


کشف 8 فقره سرقت داخل خودرو در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حسین زارع " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در تشریح این خبر گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو،موضوع با تشکیل اکیپی از ماموران مجرب در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:ماموران انتظامی با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد،خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به 8 فقره سرقت محتویات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ زارع در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: با نصب دزدگیر و سیستم های پیشگیری از سرقت فرصت را از سارقان سلب کنند.


--------------------------------------------------------------


سقوط از طبقه 12 کارگر ساختمانی را به کام مرگ فرستاد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از سقوط و مرگ یک کارگر ساختمانی از ارتفاع دوازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع حادثه سقوط از ارتفاع در یکی از مناطق شهرستان محمودآباد ، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، کارگر 25 ساله ساختمانی به علت نامعلومی حین انجام کار از طبقه دوازدهم یک ساختمان سقوط کرده و به شدت مصدوم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد، افزود: با حضور گروه های امداد و نجات و انتقال مصدوم به مرکز درمانی این فرد به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت .

سرهنگ حسین زاده با اشاره به بررسی علل وقوع این حادثه از سوی کارشناسان امر از شهروندان خواست؛ هنگام انجام کار نسبت به رعایت موارد ایمنی اقدام تا دچار سانحه نشوند .


--------------------------------------------------------------


پلمپ 26 واحد صنفی متخلف در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از پلمب 26 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ علی قیصری "در تشریح این خبر گفت: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و اجرای طرح کاهش ساعات کار صنوف به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از واحدهای این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ قیصری با اشاره به بازديد از بیش از 180واحد صنفي این شهرستان طی هفته گذشته، تصريح كرد: در اين طرح 26 واحد صنفي نيز به دليل عدم توجه به اخطارهاي داده شده پلمب شد و به 68 واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب داده شد.

فرمانده انتظامي رامسر در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ امنيت و سلامتي شهروندان تا قطع كامل زنجيره ويروس كرونا ادامه خواهد يافت. و مهاراین ویروس کشنده‌ی کرونا، نیازمند ازخودگذشتگی، انسجام و همبستگی ملی است.


--------------------------------------------------------------


کشف 2 تن آرد قاچاق در نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از کشف 2 تن آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فاسم محمدی" در تشریح اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه قاچاق آرد خارج از شبک

ه توزیع توسط فردی در نوشهر موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت مأموران کلانتری 12 غزالی پس از انجام تحقیقات اولیه و اقدامات اطلاعات محل اختفا آرد قاچاق توسط متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی در بازرسی از محل مورد نظر 50 کیسه آرد قاچاق کشف کردند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر 75 میلیون ريال برآورد کرده اند،گفت: در این ارتباط یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق و مسائل امنیتی را به مرکز فوريت های پليسی 110 یا کلانتزی محل سکونت اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


کشف 37 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی جویبار

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 37فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 56 سارق و مالخر اموال اموال مسروقه و غیره در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 37فقره سرقت که شامل 2 فقره سرقت منزل، 19 فقره اماکن خصوصی،2 فقره اماکن دولتی ،1 فقره مغازه و 10 فقره سایر سرقت ها در این شهرستان اعتراف کردند .

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 14موتور سیکلت و 41خودرو به دلیل عدم رعایت قانونی و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای نوامیس مردم توقیف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------------------


كشف 3 و نیم تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف 2 خودروی حامل3 تن و 500کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اين فرماندهي حين کنترل خودروهاي عبوري ، به 2 خودروی حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی ، افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن در مجوع 3 و نیم تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهمان نیز پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شدند.

وی در خاتمه از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و سایر مسائل امنیتی مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


کشف 31 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 31 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 12سارق، 5 معتاد متجاهر و کشف 3 کیلو انواع مواد مخدر در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 31 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات 9 موتور سیکلت و 21 خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت


طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------------------


کشف سرقت منزل در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری4 سارق منزل و کشف 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" حمیدرضا فرهودی" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل در سطح شهرستان سوادکوه شمالی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 4 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ فرهودی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی ها به 9فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی از دستگیری 7 نفر مالخر در ادامه این عملیات خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی، با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


کشف 5 کیلو مواد مخدر در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف 5 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که با عنوان مسافر قصد انتقال مواد مخدر از این شهرستان به صورت جداگانه را داشتند شناسایی کردند .

سرهنگ حسن زاده، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی یکی از این متهمان را که در قالب مسافر یک اتوبوس مسافربری و دو نفر دیگر از آنان را که از طریق دو خودروی سواری در حال انتقال مواد مخدر به این شهرستان بودند، دستگیر کردند.

وی از کشف مجموعا 5 کیلو گرم مواد مخدر در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار