مسئول قرارگاه جهادی عابس ابن ابی شبیب شاکری از اجرای طرح سردار مهربانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با توزیع  ۲۰۰ سبد مواد غذایی در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 29 December 2020

به گزارش تابناک رضوی، رامین قانع در تشریح اقدامات این قرارگاه جهادی  اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ همزمان با امداد رسانی به سیل زدگان استان های لرستان و خوزستان توسط جمعی از فعالین و دغدغه مندان اجتماعی و مدافعان حرم قرارگاه تشکیل شد و در اولین اقدام با استقرار یک ماهه در ۵ روستا از توابع شهرستان حمیدیه استان خوزستان و فراهم کردن تمام امکانات مردم آسیب دیده از سیل به یاری آنها رفت.

وی ادامه داد: پس از آن نیز با حضور در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس به خدمات رسانی گسترده در قالب تیم های تخصصی درمانی، عمرانی و نیروهای جهادی پرداخت.

 

قانع با بیان اینکه پس از فروکش کردن بخشی از مصائب و مرتفع شدن قسمتی از مشکلات مردم شهرهای سیل زده کشور با یاری بسیج، گروه های جهادی و مردمی و دستگاه های خدمات رسان، و بازگشت گروه به مشهد مقدس فعالیت های ما ادامه داشت، اظهار کرد: از اواسط سال ۱۳۹۸ با استقرار ثابت در منطقه مهدی آباد مشهد به ارائه خدمات محرومیت زدایی شامل کمک های معیشتی، عمرانی، تحصیلی، درمانی، فرهنگی و مشاوره ای به ساکنین حاشیه شهر در حجت آباد، فرخ آباد، همت آباد، عباس آباد  و مهدی آباد مشغول شد.

 

مسئول قرارگاه جهادی عابس ابن ابی شبیب شاکری در ادامه یکی از ویژگی های این قرارگاه را استقرار در منطقه هدف و تعیین جغرافیای فعالیت، اقدامات و عملکرد خود در راستای هدفمند کردن اقدامات دانست و تصریح کرد: از جمله فعالیت های این قرارگاه شناسایی حدود ۵۰۰ خانواده نیازمند (مضطر) و تشکیل پرونده در این مناطق و حمایت مستمر از آنها بوده است.

 

وی افزود: این قرارگاه با برگزاری برنامه های مناسبتی درجشن ها و عزاداری های مذهبی همچون نورافشانی، مراسمات خیابانی،اهدای جوایز (اسباب بازی) به کودکان و همچنین  غذای گرم ، گوشت، پک های بهداشتی، بسته های اقلام تحصیلی و نوشت افزار، البسه، بسته های مواد غذایی، نان، میوه ، ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان ، مشاوره روانشناسی و خانواده، ویزیت پزشک عمومی و متخصص و تهیه دارو، فعالیت های خود را در این مناطق ادامه داده است.

 

قانع با بیان اینکه این مجموعه در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، ضمن تشکیل ستاد مقابله با کرونا در حاشیه شهر ، با اجاره کردن یک کارگاه صنعتی به تولید مواد شوینده بهداشتی نیز مشغول شده است گفت: توزیع رایگان محلول های ضد عفونی کننده سطوح بین گروه های جهادی، پایگاه های بسیج، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی از دیگر اقدامات قرارگاه بوده و در همین راستا نیز تعداد بیش از ۳۰ هزار بسته بهداشتی شامل محلول ضد عفونی کننده دست (الکل)، دستکش یکبار مصرف، ماسک، صابون و مایع دستشویی در مناطق مذکور بصورت خانه به خانه توزیع شده است. 

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ضرورت و لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی ساکنین مناطق محروم حاشیه شهر را از جمله سفارش های این شهید عزیز به سربازان خود دانست و بر استمرار این نوع حرکت های جهادی تاکید کرد.

 

او با تاکید بر مردم محور بودن کلیه اقدامات این مجموعه عنوان کرد: کلیه منابع مالی این مجموعه از بین اعضا و همچنین کمک های مردمی تامین می شود که یکی از محاسن اصلی مجموعه و رمز توفیق آن می باشد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه اخیراً کمیته اشتغال زایی قرارگاه نیز به منظور توانمند سازی خانواده ها و ایجاد یک درآمد پایدار، فعالیت خود را آغاز نموده است گفت: توان سنجی و برگزاری کلاس های آموزشی اولیه (با رعایت پروتکل های بهداشتی) برای شاغل شدن خانواده های مناطق شناسایی شده را آغاز کرده ایم، که این اقدام می تواند آغازی برای یک تحول مثبت در جهت رفع محرومیت از این مناطق باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار