مدیرکل پُست قم گفت: با توجه به محدودیت ها پس از شیوع کرونا و رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی که معمولا به صورت بسته های پستی بود رشد مرسولات پستی به حدود ۲۰۰ درصد رسید.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های تردد در حمل و نقل و نهادینه کردن فرهنگ در خانه بمانیم و از خانه خرید کنیم رویکرد مردم به خرید اینترنتی که معمولا به صورت بسته های پستی بود افزایش یافت و پست در این میان رابط بین خریدار و فروشنده شد و همین امر باعث شد نوع مرسولات اغلب به صورت بسته و امانت پستی باشد که رشد این نوع مرسولات به حدود ۲۰۰ درصد رسید.  

وی گفت: نقش آفرینی شرکت ملی پست و به تبع آن پست استان به عنوان یک سازمان پیشگام در ارائه خدمات به همشهریان در امر خدمت رسانی نقشی بسیار نمایان و برجسته ایفا کرد که بعد از مراکز درمانی بیشترین خدمت رسانی را داشته است.

وی از فعالیت ۲۴ ساعته  همکاران به صورت شیفتی در مراحل چهارگانه پستی یاد کرد و افزود: در زمانی که به لحاظ شیوع ویروس کرونا کارمندان سایر اداره ها بر اساس پروتکل های بهداشتی به صورت یک سوم در محل کار حاضر می شدند کارکنان پست با تمام ظرفیت وحتی فوق العاده که به صورت افزایش ساعت ها بود حضور داشتند.

مدیرکل پست قم اضافه کرد: بر اساس پایش اطلاعات و بررسی جداول آمار فعالیت های پُستی استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به نقطه سر به سر تعادل درآمد به هزینه رسید و در آذرماه از این نقطه عبور کرد.

باقری منش ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده کرونایی پست استان در آبان ماه به نقطه سر به سر تعادل درآمد به هزینه رسید و در آذرماه نیز از این نقطه عبور کرد.

وی همچنین عملکرد مجموعه پستی را در قالب کارت امتیازی متوازن (BSC) مثبت ارزیابی کرد و گفت: پست استان تا پایان آبان ماه سال جاری توانسته در بین استان های گروه ۲ کشور رتبه نخست و در مجموع بین استان ها رتبه ششم ارزیابی عملکرد را کسب نماید.

وی یادآور شد: کارت امتیازی متوازن بر مبنای چهار وجه مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری استوار بوده که در واقع عملکرد کلیه فرایندهای پستی را شامل می شود.

وی در مورد وعده عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی جینف نیز گفت: در سال جاری با اتصال شرکت های آب و برق و  گاز به پایگاه داده های مکان محور یا همان جی نف در حقیقت این طرح به بهره برداری رسید و آن وعده تحقق یافت.

وی همچنین به پیاده سازی طرح تحول دیجیتالی و ستاپ که در این ایام شتاب بیشتری به خود گرفته بود اشاره کرد و افزود: در این راستا تفاهم نامه هایی با پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان منعقد شد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت استارت آپ ها  از دیگر اموری است که در دستور کار پست استان قرار دارد.

باقری منش همچنین به اقدام های دیگری از جمله  تجهیز نامه رسان ها به دستگاه «MPOS» برای جلوگیری از دریافت پول نقد در مقابل تحویل مرسولات خرید اینترنتی و راه اندازی و تقویت بسیاری از سرویس های الکترونیکی در بستر جینف برای جلوگیری از حضور مردم در اداره برای دریافت این گونه خدماتی مانند سینا پست و سایر سامانه های الکترونیکی اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار