رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:
رئیس اداره منابع طبیعی سمنان از تصویب ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبارات زمینه اجرای پروژه‌های حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 28 December 2020

۶۱۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه منابع طبیعی سمنان اختصاص یافت

به گزارش تابناک سمنان معصومه منظمی ضمن بیان اینکه برای سال جاری ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای منابع طبیعی شهرستان سمنان تصویب‌شده است، ابراز داشت: این اعتبارات برای اجرای عملیات حفظ، احیا و توسعه در حوزه‌های مختلف جنگلداری، احیا و اصلاح مراتع، بیابان‌زدایی، عملیات آبخیزداری، حفاظت و حمایت، آموزش و ترویج و تعمیر و تجهیز اداری هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه تخصیص به‌موقع این اعتبارات می‌تواند زمینه اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مذکور را برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی شهرستان طی سال ۹۹ فراهم کند، افزود: برای هر حوزه منابع طبیعی پروژه‌های مختلفی تعریف‌شده که این اعتبارات در پیشبرد طرح‌ها قطعاً اثربخش و نفع آن برای عموم مردم است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه ازجمله طرح‌های در دست اقدام آبخیزداری است، ابراز داشت: مطالعه حوزه‌های آبخیز فاقد مطالعه شهرستان، اجرای سازه‌های آبخیزداری، تعمیر و مرمت سازه‌های سنوات قبل ازجمله لایروبی بندهای خاکی و تخلیه رسوبات بندهای سنگ و ملات در دستور کار قرار دارد.

منظمی ضمن بیان اینکه با توجه به کویری بودن سمنان برنامه‌های مقابله با بیابان‌زدایی در این شهرستان به‌طور جد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: اجرای عملیات بذرپاشی و کنترل هرز آب در عرصه‌های بیابانی شهرستان، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهان مرتعی و بیابانی ازجمله بیماری‌های ملخ شکم بادمجانی در مراتع و بیماری شپشک تاغ در اراضی بیابانی ازجمله اقداماتی که نیازمند اعتبار است.

وی افزود: تلاش شد تا در هر حوزه پروژه‌های مختلفی مانند تولید نهال و توسعه فضای سبز در نهالستان شهید عموزاده، توسعه گیاهان دارویی و اصلاح مراتع از طریق عملیات قرق و کپه کاری با گیاهان دارویی بومی در مراتع شهرستان به انجام برسد و این روند تداوم یابد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار