یکی از روش‌هایی که امروزه در زمینه زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد بوتاکس است. با استفاده از بوتاکس چروک‌های موجود بر روی پیشانی و دیگر نقاط صورت از بین می‌روند و به جوان سازی افراد کمک می‌نماید.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 28 December 2020

تزریق کردن بوتاکس در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. انواع مختلفی از بوتاکس نیز وجود دارد که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و میزان هزینه‌ای که می‌خواهد بابت این تزریق بپردازد، نوع مناسبی از آن را انتخاب کند و در زمینه زیبایی چهره از آن مدد جوید.

معرفی انواع بوتاکس و کاربرد هر کدام

شرکت‌های مختلفی نیز وجود دارند که در زمینه ساخت انواع بوتاکس فعال هستند و برندهای مختلفی از این محلول را تهیه نموده وارد بازار می‌نمایند که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است.

به طور کلی ژل بوتاکس در عضله‌هایی که بر روی صورت وجود دارند و به مرور زمان و در اثر عواملی مانند گذر سن دارای چین و چروک شده‌اند، تزریق می‌شود. تزریق این ماده می‌تواند از منقبض کردن سلول‌های عصبی صورت جلوگیری به عمل آورد. همان‌طور که گفته شد محلول بوتاکس انواع مختلف و برندهای متعددی دارد که در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

1- بوتاکس زئومین

یکی از مهم‌ترین انواع بوتاکس که مورد استفاده بسیاری هم واقع می‌شود بوتاکس برند زئومین است. بیشترین مورد استفاده از این بوتاکس برای از بین بردن چروک‌هایی است که بر تمامی نقاط صورت فرد، نقش بسته است.

محلول بوتاکس زئومین، از رسیدن پیام‌های عصبی به مغز فرد مصرف کننده جلوگیری به عمل می‌آورد و بدلیل عملکردی که دارد عضلات صورت به شکل قبلی خود باقی می‌ماند و هیچ‌گونه انقباضی در آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

معرفی انواع بوتاکس و کاربرد هر کدام

 

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بوتاکس زئومین نسبت به دیگر انواع بوتاکس دارد این است که برای نگهداری از این محلول نیازی به دمای پایین نیست بنابراین محلول بوتاکس زئومین در هر کلینیک‌ زیبایی  به راحتی توزیع می‌گردد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برند زئومین از جمله برندهای بسیار خوش نام در زمینه تولید بوتاکس است که پزشکان و متخصصان زیبایی قبل از اینکه به سراغ انواع دیگر برندها بروند از آن استفاده می‌کنند و در صورتی که لازم باشد به سراغ سایر برندها می‌روند.

این نوع از بوتاکس بهترین بوتاکس به شمار می‌رود چرا که در نحوه تولید آن از هیچ‌گونه مواد افزودنی استفاده نشده است. از طرف دیگر محلول بوتاکس زئومین عملکرد بسیار قوی و موثری نیز دارد. لذا این عوامل سبب شده تا زمانی که بوتاکس زئومین به بدن فرد تزریق می‌شود میزان پادتن بسیار کمی در بدن وی تولید شود که این میزان نسبت به سایر انواع بوتاکس بسیار کمتراست.

بسیاری از افرادی که بوتاکس زئومین تزریق می‌کنند می‌توانند آثار و نتیجه آن تزریق را پس از گذشت ده روز بعد از تزریق ، در صورت خود مشاهده نمایند. از طرف دیگر میزان ماندگاری و دوام این بوتاکس بر چهره فرد، در حدود 6 تا 9 ماه عنوان شده است.

 یکی از نکات قابل توجه در زمینه کاربرد و تزریق بوتاکس زئومین این است که برای انجام این عمل باید حتما از پزشک متخصص خبره کمک بگیرید تا وی بتواند این ماده را به درستی در محل چروک‌های مورد نظر تزریق نماید.

2- بوتاکس نورونوکس

از دیگر انواع بوتاکس که مورد استفاده بسیاری از پزشکان زیبایی قرار می‌گیرد محلول بوتاکس نورونوکس است. این نوع بوتاکس به صورت محلول تهیه شده است و می‌تواند از رساندن پیام‌های پیری زودرس جلوگیری به عمل آورد. از طرف دیگر می‌تواند از انقباض عضلات مغز نیز پیشگیری نماید. تزریق این محلول سبب می‌شود تا انقباض عضلات صورت با قدرتی بیشتر انجام گیرد.

تزریق نورونوکس به صورت فرد هم‌چنین موجب می‌شود تا فعالیت‌های عضلات بر روی صورت کاهش پیدا کند. این محلول می‌تواند چین و چروک‌های فرد را با طی مدت زمانی مشخص از بین ببرد و بدین ترتیب به زیباتر شدن وی و جوان‌تر شدن پوست وی کمک کند. با تزریق بوتاکس نورونوکس پس از طی مدت زمانی معادل 7 روز می‌توانید آثار آن را در صورت خود مشاهده کنید.

محلول بوتاکس نورونوکس دوام و ماندگاری 4 الی 6 ماهه دارد. از جمله نکات قابل توجه در تزریق بوتاکس نورونوکس این است که میزان دوام و ماندگار یاین محصول بستگی قابل توجهی به شرایط بیمار مورد نظر و چگونگی تزریق دارد.

طبق این موارد ماندگاری نتایج تزریق این محلول در برخی افراد به بیش از 6 ماه نیز افزایش یافته است. نورونوکس می تواند دارای عوارضی نیز باشد که از جمله این عوارض می‌توان کبود شدن محل تزریق را نام برد. این کبودی‌های پس از تزریق بوتاکس به مرور زمان از بین می‌روند. از طرف دیگر فرد پس از تزریق بوتاکس نورونوکس ممکن است دچار حالت تهوع، سردرد، افتادگی پلک، سرماخوردگی و... شود.

بوتاکس پیشانی

از جمله رو‌ش‌های زیبایی تزریق بوتاکس پیشانی ، لب ، تزریق چربی و .... را می‌توان نام برد که تمامی این روش‌ها از روش‌های مدرن و کلینیکی ویژه در زیبایی می باشند که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرند.

عمل بوتاکس پیشانی نیز یکی از انواع این روش‌ها به شمار می‌رود. این عمل از اولین و مهم‌ترین اهداف زیبایی بوتاکس شناخته می‌شود. بسیاری از افراد با کاربرد این روش سعی دارند از چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی پیشانی خود که موجب آزار آنان شده است رهایی پیدا کنند. بنابراین تزریق بوتاکس به عنوان عمده‌ترین راه حل پیش روی چنین افرادی قرار می‌گیرد.

معرفی انواع بوتاکس و کاربرد هر کدام

البته لازم به ذکر است که در این روش ، تنها ناحیه مورد نظرتزریق، پیشانی فرد نیست و سایر نواحی صورت نیز در بر گرفته می‌شود. نواحی ای از قبیل گونه‌ها، لب‌های فرد، اطراف چشم‌ها، چانه و... نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

تزریق بوتاکس در این نواحی تاثیر موقتی دارد و به مرور زمان از بین می‌رود و پوست صورت فرد، دوباره به حالت اولیه قبل از تزریق بوتاکس در می‌آید. بنابراین پس از از بین رفتن آثار تزریق بوتاکس می‌توان دوباره آن را تجدید نمود.

بوتاکس میگرن؛ درمان سردردهای شدید میگرنی

یکی از روش‌های درمانی که امروزه برای درمان سردردهای میگرنی توصیه می‌شود تزریق بوتاکس است. این روش در حال حاضر از مدرن‌ترین شیوه‌ها در درمان میگرن به شمار می‌رود.

معرفی انواع بوتاکس و کاربرد هر کدام

در این زمینه لازم است به نکاتی توجه شود از جمله این نکات قابل توجه این است که برای دستیابی به نتیجه بهتر و درمان سردرد میگرنی پس از تزریق بوتاکس لازم است متخصص مغز و اعصاب بر اساس معیارهایی بیمارانی که از این روش می‌توانند بهره‌مند شوند و این درمان در آن‌ها پاسخگو باشد را به طور صحیحی انتخاب کند.

از طرف دیگر و از نکات لازم در زمینه این تزریق، توجه به محل‌های مناسب تزریق ژل بوتاکس است. این محل‌ها باید حتما به درستی تشخیص داده شوند و تزریق با توجه به آن انجام گیرد.

طبق گفته متخصصین کلینیک گلدن رویال این نقاط شامل 31 نقطه هستند که 7 نقطه در پیشانی واقع شده است و 4 نقطه در عضلات گیجگاهی در دو طرف سر قرار گرفته است. هم‌چنین 3 نقطه در عضلات پس سری دو طرف سر واقع شده و 3 نقطه دیگر نیز در عضله بالای هر شانه و در هر دو سمت قرار دارد و لازم است تا تزریق بوتاکس در این نواحی انجام شود. این کار باید حتما توسط یک متخصص خبره انجام بگیرد. تاثیر این تزریق در درمان میگرن بعد از 4 الی 5 روز پس از تزریق مشخص می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار