سرپرست گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه دارالسلام استان تهران، از اعزام ۷۰ نفر از طلبه‌ها برای انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به سرپل‌ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰ 28 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام مهدی قاسمی افزود: طلاب مدرسه علمیه دارالسلام در سه سال اخیر برای انجام فعالیت های محرومیت زدایی به غرب کشور می آیند که بعد از وقوع زلزله مهیب آبان ماه سال ۹۶ به سرپل ذهاب آمدند و در انجام فعالیت های عمرانی مشارکت کردند.

وی اظهارداشت: طلاب مدرسه علمیه دارالسلام نیز برای همکاری با قرارگاه حاج احمد متوسلیان سازمان دهی شدند و مدت یک هفته از چهارم تا ۱۱ دیماه جاری در سه نقطه از سرپل ذهاب فعالیت های جهادی انجام می دهند.

سرپرست گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه دارالسلام استان تهران گفت: یک گروه جهادی در شهرک صنعتی سرپل ذهاب مستقر است که نسبت به ساخت وسایل چوبی تزیینی برای نصب در روستاها اقدام می کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: همچنین عده ای از اعضای گروه جهادی نیز در روستای چمن گلین مشغول هستند که در ساخت مسجد این روستا و یک باب نانوایی مشارکت دارند.

او اضافه کرد: یک گروه جهادی دیگر نیز در ارتفاعات بازی دراز حضور دارند که در بحث سامان دهی قبور مطهر شهدای گمنام مشارکت می کنند.

وی ادامه داد: قرارگاه شهید متوسلیان قرار است در سرپل ذهاب ۲۰ باب مسجد و ۲۰ باب مدرسه بسازد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار