اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 7 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 27 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 7 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 7 دی بشرح زیر است:

کلاهبرداری50 میلیاردی با هک 700 حساب بانکی / دسترسی به اطلاعات حساب بانکی 3 هزار شهروند

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار 50 میلیاردی با ایجاد درگاه جعلی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبني بر کلاهبرداری اینترنتی از آنان به شیوه فیشینگ در یکی از شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، فردی ناشناس با ایجاد درگاه جعلی پرداخت بانکی( فیشینگ) در یک شبکه اجتماعی با هدايت افرادی که قصد خرید بسته اینترنتی داشته اند به این درگاه جعلی، اطلاعات حساب بانکي آنان را سرقت و اقدام به برداشت غير مجاز از حساب آنان می کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و مالباختگان و بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم اهل یکی از استان های جنوبی کشور و در حال حاضر ساکن تهران است.

وی اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و در تحقیقات پلیس با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب 700 شهروند در استان های مختلف کشور به ارزش 50 میلیارد ریال اعتراف کرد .

سردار میرزایی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، تجهیزات هوشمند ارتباطی کشف شد، افزود: در این عملیات اطلاعات حساب بانکی 3 هزار شهروند که آماده برداشت از این حساب ها بود نیز در مخفیگاهش کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت های تلفن همراه می کنند، حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.&


--------------------------------------------------------


انهدام باند سارقان کیف قاپ و موبایل قاپ در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از انهدام باند کیف قاپ و موبایل قاپ با 18 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی درباره جزئیات این خبر،گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی و سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران گشت انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک باند سرقت در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، اظهار داشت: ماموران در عملیاتی ضربتی، متهمان را که با تشکیل یک باند 4 نفره و با استفاده از 2 موتورسیکلت سرقتی اقدام به کیف قاپی و سرقت گوشی همراه عابران می کردند دستگیر کردند .

سرهنگ رضوانی از دستگیری یک خریدار اموال سرقتی در این عملیات خبر داد و افزود: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 18 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان این که متهمان با تهدید مالباختگان با انواع سلاح سرد اقدام به سرقت و زورگیری از آنان می کردند، خاطرشنان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.


--------------------------------------------------------


کشف 16 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف 16 فقره سرقت اماکن خصوصی در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 9 سارق اماکن خصوصی در این شهرستان شدند .

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 16 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------------


دستگیری سارقان موبایل قاپ در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری 2 سارق حرفه ای گوشی همراه با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های مکرر تلفن همراه در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با همکاری گروه تجسس کلانتری های 12 و 13 و با تقویت گشت های انتظامی در برخی مناطق آلوده و جرم خیز به یک موتور سیکلت فاقد پلاک با 2 سرنشین مظنون شدند.

سرهنگ خادمی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر و در بازجویی های بعمل آمده به 20 فقره سرقت تلفن های همراه در سطح شهرستان قائمشهر اعتراف کردند .

خادمی از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی نیز خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.


--------------------------------------------------------


کشف 12 فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان نور

فرمانده انتظامي شهرستان"نور" از دستگيري سارق حرفه اي خودرو و اموال داخل خودرو با 12 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ " محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو ، اموال و قطعات داخلی خودروها در شهرستان نور، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نور افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تشکيل تيم هاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي سارق را شناسائي کردند.

سرهنگ شالیکار، تصريح کرد : ماموران در عملياتي ضربتي سارق را که با یک خودروی سرقتی در حال تردد در محور رویان به نور در این شهرستان ، دستگير کردند.

وي خاطر نشان کرد: متهم در بازجوئي ها تاکنون به 2 فقره سرقت خودرو و 10 فقره سرقت اموال و قطعات خودرو در اين شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نور در پايان از شهروندان،خواست: ضمن توجه به هشدارهاي انتظامي و تجهيز وسايل نقليه خود به سيستم هاي ايمني از بجا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشيا قيمتي در خودرو خودداري کنند.


--------------------------------------------------------


قاچاقچی مواد مخدر در تنکابن دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان "تنکابن" از کشف 9 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمدصادق شاهنظری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع مواد مخدر توسط فردی در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ شاهنظری در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ 9 کیلوگرم تریاک کشف کردند .

وی بابيان اينکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.

فرمانده انتظامی جویبار در پایان، با بیان این که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست :ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------------


کشف احتکار 6میلیاردی در ساری

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف احتکار لوازم خانگی به ارزش 6میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدپور در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی مازندران در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار لوازم خانگی خارجی در یکی از انبارهای اطراف شهرساری موضوع را با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی انبار احتکار لوازم خانگی خبرداد و افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار مورد نظرانواع یخچال و فریزر و ماشین های لباسشویی قاچاق کشف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان ارزش کالای احتکاری و قاچاق کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را حدود 6 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور در خاتمه خاطرنشان کرد: قاچاق کالای خارجی خسارات فراوانی به تولیدات داخلی وارد کرده و آسیب های اقتصادی فراوانی را برای کشور به همراه دارد،به همین دلیل از شهروندان خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را به پلیس 110اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


کشف 70 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 70 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان با اجرا در آمد.

وی، افزود: در اجرای این طرح، که با هدف برخورد با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی به اجرا در آمد، ماموران با تشکیل اکیپ های عملیاتی متشکل از پلیس های تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری 30 سارق منزل، اماکن خصوصی و عمومی در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این طرح پس از هماهنگی های قضائی ،ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری با بیان این که متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 76 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند، افزود: در ادامه این عملیات ماموران با پاکسازی مناطق آلوده این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری 10 معتاد متجاهر و 2 سوداگر مرگ در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 3 کیلو و 350 گرم مواد مخدر در بازرسی از مخفیگاه این افراد خبر داد و ادامه داد: در راستای مقابه با اخلالگران در نظم و امنیت عمومی 3 شرئر متواری در این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

جعفری با اشاره به توقیف 5 موتورسیکلت و 59 خودروی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، آلودگی های صوتی و مزاحمت برای نوامیس مردم در ادامه این طرح، اظهار داشت: دستگیری 46 ملجوب و متهمان تحت تعقیب مراجع قضائی از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است.

وی در خاتمه با بیان این که برقراری نظم و امنیت عمومی مستلزم همکاری و همدلی مردم و آحاد جامعه با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست: ضمن اعلام هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 با ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده خود از طریق تلفن 197 پلیس را در اجرای هرچه بیتر ماموریت ها یاری دهند.


--------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و تشدید مبارزه با سارقان با کشف 13 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ"علی داداش تبار" با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف مقابله با جرایم و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان میاندورود به مرحله اجرا در آمد .

وی تصریح کرد : در اجرای این طرح 4 متهم به سرقت در این طرح شناسایی و دستگیر شدند و 13 فقره سرقت اماکن از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی میاندورود، اظهار کرد : در اجرای این طرح یک کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر ،2 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 3 خودروی متخلف توقیف شد.

سرهنگ داداش تبار در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح های مختلف انتظامی از شهروندان خواست : در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه 197 در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار